بیش از نیمی از مددجویان استان سمنان بانوان هستند

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه ۱۵ هزار ۵۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان هستند ، خاطرنشان کرد: هشت هزار خانوار با سرپرستی زنان تحت حمایت این نهاد هستند که تشکل‌های اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان بسترساز کاهش فقر در جامعه هدف هستند.
بیش از نیمی از مددجویان استان سمنان بانوان هستند
1403/05/24 - 16:49
تاریخ و ساعت خبر:
196812
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به گزارش خبرگزاری زنان ایران؛ استان سمنان؛ محمدحسین ذوالفقاری، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در نشست تخصصی نقش زنان در مشارکت اجتماعی با حضور بانو خطیبی معاون مدیرکل امور بانوان استانداری سمنان، نمایندگان بسیج ادارات، مشاورین امور بانوان ادارات به میزبانی کمیته امداد استان سمنان، تصریح کرد: زنانه شدن فقر مجموعه اقدامات تخصصی را مطالبه می‌کند و این نقطه‌ای است که تشکل‌های اجتماعی خصوصاً در حیطه زنان می‌تواند به کمک رفع فقر بیایند.
وی آموزش‌های مهارت زندگی،آموزش‌های فنی به دختران وزنان جویای شغل، فرزند پروری، همسر داری، حمایت‌های قضایی و حقوقی، تأمین جهیزیه، لوازم ضروری زندگی، مشاوره حین و بعد ازدواج، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و ضروری، حمایت از کودکان بی‌سرپرست در طرح اکرام ایتام و.... ازجمله حمایت‌های این نهاد مقدس برای زنان تحت حمایت برشمرد.
وی گفت: هشت هزار خانوار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند‌می شوند.
وی با اشاره به حمایت از ۶۰۰ مادر باردار و شیرده تصریح کرد: به هر یک از خانواده‌های دارای سه‌قلو به بالا ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان کمک هزینه بلاعوض، هزینه شیر خشک، خدمات اشتغال در صورت بی‌کاری سرپرست خانوار و تأمین مسکن انجام می‌شود.
وی در بخش دیگر از سخنان خود به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اجرای طرح «قرض ماندگار» باهدف حل مشکل نیازمندان در استان خبر داد و گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با اجرای این طرح گره‌گشای مشکلات نیازمندان خواهد بود.
وی با اشاره به اجرای طرح «قرض ماندگار» توسط صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان اظهار کرد: در قالب این طرح، خیران و نیکوکارانی که تمایل به مشارکت در ارائه خدمات قرض‌الحسنه به نیازمندان و مددجویان عزیز تحت حمایت دارند، می‌توانند با سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت زمینه تقویت خدمات معرض این نهاد را فراهم کنند.
وی افزود: خیران و نیکوکارانی که تمایل به مشارکت در این طرح رادارند، سپرده‌گذاری آنان به‌صورت دائمی در حساب صندوق امداد ولایت باقی می‌ماند تا زمینه پرداخت تسهیلات بدون بهره به نیازمندان فراهم شود.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بانوان، سمنان، کمیته امداد
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو