طراح مد و لباس در گفتگو با «زنان نیوز»:

شلوار پاره در فرهنگ ایرانی – اسلامی جایگاهی ندارد/ تقلید کورکورانه از صنعت مد

طراح مد و لباس گفت: در فرهنگ ایرانی- اسلامی شلوار پاره مفهوم و جایگاهی ندارد، اما دشمن ابتدا در فضای مجازی به ویژه اینستاگرام توسط بلاگرها این مد را ترویج و سپس عادی سازی کرد.
شلوار پاره در فرهنگ ایرانی – اسلامی جایگاهی ندارد/ تقلید کورکورانه از صنعت مد
1403/06/03 - 08:19
تاریخ و ساعت خبر:
196930
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از البرز؛ سعیده صفری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «زنان نیوز» گفت: دشمن در فضای مجازی بر روی مد و لباس ایرانی بسیار تلاش می‌کند تا فرهنگ غربی را به کشور تزریق کند.
طراح مد و لباس ادامه داد: در سال های اخیر گرایش نوجوانان و جوانان به سمت مدهای غربی افزایش یافته و خروجی آن را در خیابان می‌بینیم.
وی افزود: در فرهنگ ایرانی- اسلامی شلوار پاره مفهوم و جایگاهی ندارد، اما دشمن ابتدا در فضای مجازی به ویژه اینستاگرام توسط بلاگرها این مد را ترویج و سپس عادی سازی کرد.
صفری تصریح کرد: امروز افرادی که مخالفان 100 درصدی لباس پاره بودند، با پدیده عادی سازی از این نوع لباس استفاده می کنند و باید برای این مهم تدابیر اساسی چیده شود.
این طراح مد با بیان اینکه برخی از لباس پاره برای جلب توجه بیشتر استفاده می‌کنند، گفت: متاسفانه برخی افراد برای جلب توجه بیشتر دست به جراحی و پوشیدن هر لباس می زنند و فرهنگ پیشینه آن لباس هم برایشان اهمیتی ندارد.
وی ادامه داد: صنعت مد و لباس دنیای پیچیده و عجیبی است و گاهی چیزهایی در این صنعت متداول می شوند که در نگاه اول خنده دار هستند اما به مرور عادی می شوند و سایر افراد از آن مد تبعیت می کنند.
طراح مد با اشاره به اینکه لباس نشان دهنده شخصیت فرد است، افزود: در گذشته اگر فردی لباس نامناسب می‌پوشید با نگاه مردم سرکوب می‌شد اما امروز دشمن این فرهنگ را جا انداخت.
این کارشناس تاکید کرد: برخی به تقلید از همسالان و دوستان خود لباس‌های نامتعارف و پاره استفاده می کنند و در میانه راه برایشان عادی می شود.
وی گفت: اینستاگرام به طور مستقیم بر صنعت پوشاک تاثیر گذاشته و دشمن هرآن چیزی را که بخواهد در این فضا ترویج و عادی سازی می کند.
این طراح ادامه داد: تقلید کورکورانه از صنعت مد به افراد ضربات جبران ناپذیری می زند و باید با درایت و بصیرت بیشتری لباس خود را انتخاب نمود.
صفری در پایان اظهار داشت: امیدوارم با سالم سازی اینترنت راه نفوذ دشمن در کشور بسته شود و لباس طراحان ایرانی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی دیده شود و در جامعه رواج یابد.
انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مد، لباس، شلوار پاره، تهاجم، اینستاگرام
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو