مدرس دانشگاه در گفتگو با «زنان نیوز»:

زنان باید با راویان واقعه کربلا باشند

مدرس دانشگاه گفت: زنان باید با راویان واقعه کربلا باشند تا پرچم اسلام را به وسیله نسل حسینی به صاحب حقیقی یعنی امام زمان (عج) دهند.
زنان باید با راویان واقعه کربلا باشند
1403/06/03 - 13:41
تاریخ و ساعت خبر:
197208
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از البرز؛ سعیده سماواتی در گفتگو با خبرنگار «زنان نیوز» گفت: زنان اویان واقعه کربلای برای فرزندان در مسیر پیاده‌روی اربعین باشند زیرا مربلا سرزمین عبرت‌هاست.
مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: مادران باید در همان دوران کودکی، حب اهل بیت (ع) در قلب و دل فرزندان بکارند تا آنها را در مقابل نفوذ دشمن بیمه کنند.
وی افزود: واقعه کربلا سراسر درس، آموزه و عبرت است و امروزه نویسندگان در قالب‌های مختلف شعر، قصه، داستان؛ عاشورا را روایت می‌کنند که مادران باید از این گنجینه ارزشمند در تربیت خود استفاده کنند.
سماواتی تصریح کرد: دشمن در سال‌های اخیر نسل آینده کشور را با جنگ روایت‌ها و شناختی نشانه گرفته است و ما باید با فرهنگی غنی دین اسلام این نسل را از نفوذ دشمن حفظ کنیم زیرا با نسل آنلاین روبرو هستیم و بستر نفوذ دشمن در کشور شبکه‌های اجتماعی خارجی است.
مدرس حوزه با بیان اینکه اگر گپ و گفتی با جوانان داشته باشید، متوجه می‌شوید که خرده فرهنگ‌های غربی در جوانان رواج یافته است، گفت: دشمنان در بستر نفوذ یعنی فضای ولنگار مجازی این نسل را نشانه گرفته تا ایمان و عقاید را از آنها گرفته و این نسل را سرباز خود در کشور کند.
وی ادامه داد: والدین باید خود مسلط به فرهنگ حسینی باشند و از سبک زندگی امام حسین (ع) در تربیت فرزندان خود استفاده کنند زیرا مکتب اباعبدالله انسان‌ساز است و هرکس به ریسمان ولایت چنگ زد، عاقبت‌به خیر شد و راه سعادت در زندگی و آخرت را در پیش گرفت.
سماواتی افزود: جنگ سخت تمام شده اما کشور در یک جنگ شناختی قرار گرفته و دشمن از بستر نفوذ به صورت موشکافانه تیشه به ریشه فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی زده است.
این مدرس حوزه در پایان اظهار داشت: زنان باید با راویان واقعه کربلا باشند تا پرچم اسلام را به وسیله نسل حسینی به صاحب حقیقی یعنی امام زمان (عج) دهند.
انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان، راوی، کربلا، تربیت، نسل حسینی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو