5 نقش مهم والدین و خانواده در تربیت فرزندان

مشاور امور خانواده گفت : کنترل احساسات ، کنترل خشم ، برخورد های عاقلانه با مشکلات و حوادث و مسائلی از آن دست مهارت هایی هستند که همه باید در خانواده با این مهارت های آشنا شوند و با تمرین های مستمر آن را در زندگی بکار گیرند.
5 نقش مهم والدین و خانواده در تربیت فرزندان
1401/11/18 - 11:33
تاریخ و ساعت خبر:
145029
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - فاطمه بوستانی گزمه مشاور امور خانواده شهرستان ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار زنان نیوز از زاهدان ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: خانواده یکی از نهادهای بنیادی و سازنده اجتماعات بشری است و نقش بسزایی در رشد و تربیت افراد جامعه و توسعه و تقویت ارزش های والای انسانی دارد. تحکیم خانواده جامعه را به سمت آرمان های مطلوب سوق می دهد،
وی ادامه داد: خانواده یک نهاد اصلی و ویژه جامعه است و برقراری روابط انسانی سالم و درست میان اعضای خانواده مهم ترین عامل سلامت خانواده است. سعی کنید با همدلی، همفکری، همکاری، هماهنگی، روابط سالمی را میان اعضای خانواده خود برقرار نمایید. امام صادق(ع) فرمودند: هر کس با خانواده اش نیک رفتار باشد، خداوند بر عمرش بیفزاید
آسیب های خانوده امروز بیش از ایام دیگر است اعضای یک خانواده خوب باید با همفکری ، محبت ، همدلی و همکاری برای رفع هر آسیبی که خانواده را تهدید می‌کند تلاش کند و در صورت غفلت ما ، بخش کثیری از خانواده را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
بوستانی گزمه افزود: مدرنیته بعنوان یکی از آسیب های اجتماعی ؛ زندگی را تحت الشعاع قرار داده است.
وی نوگرایی، ارتباط نامشروع دختران و پسران با یکدیگر ، تقلید کورکورانه از غرب، رواج بیش از حد استفاده از ماهواره در خانواده ها را مصداق هایی از آسیب های اجتماعی موجود دانست و تصریح کرد خانواده در معرض آسیب های اجتماعی مختلف است ، پس مراقب باشیم تا مبادا با غفلت والدین خانواده آسیب جدی نبیند .
بوستانی گزمه در پایان با اشاره به نقش پدر و مادر در زمینه تربیت فرزندان خاطرنشان کرد: وقتی فرزندان به سن بلوغ می رسند ، از لحاظ هورمونی ، استقلال طلبی و ... دچار تغییراتی می گردند که این تغییرات تاثیر بسیار زیادی در آینده آنان دارد. ارتباط نزدیک با گروه همسالان، زودرنجی، پرخاشگری و استقلال طلبی از ویژگی های دوران بلوغ محسوب می گردد و والدین باید با فراگیری مهارت های مورد نیاز این دوران؛ تنش های دوران بلوغ را به حداقل برسانند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مشاور خانواده، کودک و نوجوان، تربیت فرزندان، والدین ، کنترل خشم، مهارت های زندگی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو