امام رضا(ع) لقب «معصومه» را برگزیدند

یک کارشناس مذهبی گفت: لقب معصومه از زبان مبارک امام رضا(ع) به ایشان داده شده است.
امام رضا(ع) لقب «معصومه» را برگزیدند
1402/03/11 - 09:18
تاریخ و ساعت خبر:
148976
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حجت السلام تقوایی کارشناس مذهبی درباره حضرت معصومه(س)فرمودند: مقام شفاعت در قیامت خاص اولیاء الله است و یکی از برترین شفیعان روز محشر، فاطمه معصومه سلام الله علیها است. هیچکدام از ما در جایگاهی نیستیم که بخواهیم شخصاً در مورد فضایل اخلاقی بانویی بگوییم که به فرموده امام رضا علیه السلام و امام جواد علیه السلام معرفت حقش پاداش بهشت را دارد؛ چرا که اساساً باید درکی از آن فضایل داشته باشیم.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: در زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیه از خدا می‌خواهیم که معرفت اهل بیت علیه السلام از ما سلب نشود؛ لذا بهترین راه شناخت فضایل و مکارم اخلاق این بانوی آسمانی مراجعه به فرمایش‌های اهل بیت علیهم السلام و زیارتنامه شفیعه روز جزا است.
وی در ادامه مطرح کرد: اگر بخواهیم درباره عصمت ایشان صحبت کنیم، باید بگویم نام مبارک بی بی سلام الله علیه فاطمه بنت موسی است، نه معصومه. معصومه لقب ایشان است که حاکی از عصمت و حدیثی از امام رضا علیه السلام است. امام رضا علیه‌السلام فرمودند: «من زار معصومه بقم کمن زارنی» لقب معصومه از زبان مبارک امام به ایشان داده شده است.
این کارشناس مذهبی گفت: عصمت طبقات و درجاتی دارد چنان که پیامبران، حضرت زینب (س) و حضرت ابوالفضل (ع) همگی معصوم بودند، اما در درجه و رتبه این عصمت با چهارده معصوم (ع) تفاوت دارند، چنان که انبیای اولول العزم از نظر عصمت با پیامبر اکرم (ص) متفاوت بودند؛ همانطور که بعضی انبیاء بر بعضی دیگر برتری دارند. طبق آیه تطهیر و حدیث کساء معصومین علیهم السلام ۶ نفر هستند و از یک نگاه رسول الله و حضرت زهرا سلام الله علیها و ۱۲ امام علیهم السلام معصوم هستند. پس می‌توان گفت حضرت معصومه سلام الله علیه که در بالاترین مرتبه معرفت، علم و تقوی هستند نیز در مرتبه عصمت در حد معصوم علیهم السلام هستند.
حجت السلام تقوایی افزود: داستان‌هایی در خصوص کرامات علمی حضرت معصومه سلام الله علی‌ها شنیدیم، اما آنچه که قابل ذکر و تأمل است این است که شهری که این بانوی آسمانی در آن مدفون است به برکت این بانو، مهد علم و پرورش فقه‌ها و علمای اسلام است و به واقع مصداق آیه "و جعلنی مبارکاً این ما کنت" می‌باشند. شایان ذکر است که ایشان وجود بابرکتی دارند که خیر و برکات این بانوی آسمانی به همه عالم هستی و نه فقط قم و ایران و شیعه می‌رسد.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
امام رضا(ع)،دهه کرامت،دین
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مناسبت ها
V
آرشیو