علم حضرت معصومه(س) بهترین الگو برای بانوان و دختران است

یک کارشناس مذهبی اظهار کرد: علم حضرت معصومه بهترین الگو برای بانوان و دختران است که علاوه بر این ویژگی می‌توان به خصوصیات دیگر ایشان مانند عفت، حیا،معرفت و اطاعت پذیری اشاره کرد.
علم حضرت معصومه(س) بهترین الگو برای بانوان و دختران است
1402/02/31 - 14:59
تاریخ و ساعت خبر:
148463
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حجت الاسلام مجید آقاجانی در گفت‌و گو با ایسنا اظهار کرد:نام اصلی حضرت معصومه(س)فاطمه است که بخاطر عصمت، امام رضا(ع) به ایشان لقب معصومه را داده اند که این مقام بالای حضرت معصومه(س)را نشان می دهد.
وی افزود: هنگامی که امام رضا(ع) از مدینه خارج شده و به طوس عازم شدند حضرت معصومه(س) به سوالات مردم پاسخ می دادند و همچنین در غیاب امام موسی کاظم(ع) ایشان ایفای نقش کرده و به سوالات و مشکلات مردم به نحو احسن رسیدگی می کردند که این مقام والا و ارزشمند این بانوی بزرگوار را نشان می دهد.
مدیر ستاد اقامه نماز استان افزود: لقب کریمه اهل بیت(ع)به واسطه رؤیای صادقه‌ای است که از مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی (ره) نقل شده است که ایشان علاقه‌مند بوده که به هر طریقی شده، محل قبر شریف حضرت حضرت زهرا(س) را به دست آورد، و ختم مجرّبی انتخاب کرده و چهل شب به آن مداومت کرد تا شاید خداوند به طریقی او را از محل قبر شریف حضرت زهرا (س) آگاه فرماید،و بعد از اینکه ختم تمام می شود امام صادق(ع) به ایشان فرمود: «علیک بکریمة اهل البیت»؛ به دامن کریمه اهل بیت چنگ بزن. امام (ع) فرمودند به دلیل مصالحی خداوند می خواهد محل قبر شریف حضرت زهرا(س)پنهان بماند؛ از این رو قبر حضرت معصومه(س) را تجلّی گاه قبر شریف حضرت زهرا(س) قرار داده است اگر قرار بود قبر آن حضرت ظاهر باشد و جلال و جبروتی برای آن مقدّر بود، خداوند همان جلال و جبروت را به قبر مطهّر حضرت معصومه داده است و لقب کریمه اهل بیت(ع)از این سخن امام صادق(ع)گرفته شده است.
وی ادامه داد: روایت دیگری از امام صادق(ع) وجود دارد که به جایگاه و ارزش شهر قم به خاطر وجود مبارک حضرت معصومه(س)اشاره دارد که آمده است« آگاه باشید که خدا حرمی دارد و آن مکه است، و پیامبر خدا حرمی دارد و آن مدینه است و امیرالمومنین حرمی دارد و آن کوفه است. آگاه باشید که حرم من و فرزندان من بعد از من قم است».
آقاجانی افزود:حضرت معصومه(س) بخاطراین که هم کُفو یا برابری برای ایشان وجود نداشت ازدواج نکرده بودند که مقام عصمت، نشانگر بهترین ویژگی شخصیتی حضرت معصومه (س) است.
وی ادامه داد:علم حضرت معصومه (س)بهترین الگوی برای بانوان و دختران است که علاوه بر این ویژگی میتوان از خصوصیات دیگر ایشان مانند عفت، حیا،معرفت و اطاعت پذیری اشاره کرد و طبق روایات معصومین(ع) لقب عالمه‌ی غیر معلمه در شان حضرت معصومه(س)نیز بیان شده است که از این حیث میراث دار حضرت زینب کبری (س)می باشند که‌ جایگاه رفیع ایشان را نشان می دهد.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: بهترین درسی که از حضرت معصومه(س)می‌توان گرفت ولایتمداری و ولایت پذیری ایشان است که بخاطر زیارت امام و ولی زمان خود عازم شهر طوس می شوند تا در محضر امام زمان خود باشند و بهترین فضیلت کریمه اهل بیت (س)معرفت به خدا و ولایت است، چون از ایشان کرامت های بزرگی دیده شده است که آغاز دهه کرامت، مصادف با روز ولادت این بانوی بزرگوار است.
وی در پایان افزود:در زیارت نامه ایشان آمده است که یا فاطمه (س)اشفعی لنا فی الجنه که دو معنا برای این عبارت آمده است که یکی به این معناست یا فاطمه شفاعت مارا بکن تا وارد بهشت شویم و معنای دیگری این چنین است که یا فاطمه مارا در خودِ بهشت شفاعت کن تا جایگاه بالای بهشت نیز نصیب ما گردد.
ایسنا
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حضرت معصومه(س)، بهترین الگو،بانوان،دختران
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مناسبت ها
V
آرشیو