مشاور مراکز آموزش عالی و مدرس دانشکده علوم قرآنی ملایر

زنان باعث شدند نهضت عاشورا از تحریف دشمنان در امان باشد

مشاور مراکز آموزش عالی و مدرس دانشکده علوم قرآنی ملایر با تأکید بر اینکه زنان نقش بسزایی در انتقال رویدادهای واقعه عاشورا به مردم و نسل های آینده ایفا کردند خاطرنشان کرد: زنان باعث شدند نهضت عاشورا از تحریف دشمنان در امان باشد و جرم و جنایت بنی امیه با خاندان پیامبر کمرنگ نشود.
زنان باعث شدند نهضت عاشورا از تحریف دشمنان در امان باشد
1402/05/09 - 07:24
تاریخ و ساعت خبر:
151624
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - فروزان کردیوند مشاور مراکز آموزش عالی و مدرس دانشکده علوم قرآنی ملایر در گفتگو با خبرنگار زنان نیوز در ملایر با بیان اینکه امام
حسین(ع) در قیام عاشورا زن و بچه را با خود می برد چرایی آن به این دلیل است که ایشان رسالتی داشت که میبایست در این سفر انجام شود اظهار کرد: امام حسین(ع) می‌دانست که پس از شهادتش امویان زن و بچه ها را به اسیری می‌برند و آنان را بین راه کوفه و دمشق حرکت می‌دهند و از این طریق کاروان اسرای خاندان بلافاصل پیامبر(ص) پیام امام حسین(ع) را تبلیغ می‌کنند و قلوب مسلمانان را به تفکر و اندیشه وا می دارند و و جدان را بیدار می‌کنند.
وی با بیان اینکه واقعه عاشورا یک واقعه تاثیر گذار و احیا کننده دین مبین اسلام است، افزود: این مهم فقط نتیجه رشادت‌های مردان نبوده بلکه زنان حماسه آفرین با آگاهی از وظیفه دینی خود هر یک بر اساس موقعیت و امکانی که برایشان فراهم بوده است اقداماتی را انجام داده اند.
مشاور مراکز آموزش عالی و مدرس دانشکده علوم قرآنی ملایر با تأکید بر اینکه در واقع تاثیر گذاری نهضت عاشورا مدیون خون پاک سید الشهدا و یارانشان و پیام رسانی اهل بیت ایشان در دوران اسارت است گفت: به فرموده شهید مطهری دشمن به خیال خودش اسیر حمل می‌کند، امام در حقیقت مبلغ می‌فرستد.
وی با اشاره به ویژگی های زنان در بسط این قیام مطرح کرد: ولایت مداری، اطاعت بی چون و چرا از امام زمان خودشان از ویژگی های ایشان بوده است ابراز کرد: از دیگر ویژگی‌ها تشویق همسر و فرزندان خود به همراهی در قیام، صبر و استقامت، زنانی که فرزند و همسر خود را از دست داده بودند شهادت و مثله شدن فرزندان خود را به چشم دیده بودند و استقامت نمودند که این نشانه از ایمان عمیق آنان به امامشان بود.
کردیوند از دیگر ویژگی های زنان به تسلی اطفال اشاره کرد و تصریح کرد: بانوان با اینکه داغدار عزیزانشان بودن وظیفه آرام کردن کودکان تشنه و گرسنه را داشتند.
وی با بیان اینکه مشارکت زنان در نبرد، پرستاری در جنگ را از ویژگی های زنان عاشورایی بیان کرد و ابراز کرد: سوگواری و مرثیه سرایی زنان شاید یکی از ویژگی های مهم و منحصر به فردی بود که باعث شد قیام عاشورا نسل به نسل، سینه به سینه به آیندگان منتقل شود.
وی با تأکید بر اینکه زنان نقش بسزایی در انتقال رویدادهای واقعه عاشورا به مردم و نسل های آینده ایفا کردند خاطرنشان کرد: زنان باعث شدند نهضت عاشورا از تحریف دشمنان در امان باشد و جرم و جنایت بنی امیه با خاندان پیامبر کمرنگ نشود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان، عاشورا، نهضت عاشورا، زنان کربلایی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
دین و اندیشه
V
آرشیو