تکواندو بانوان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار کمرنگ بود/ نقش مؤثر حجاب در پیشرفت و رشد ورزش بانوان موثر است

مربی بین المللی تکواندو بانوان گفت: تکواندو‌ بانوان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار کمرنگ بود اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار خوب توانسته رشد کند و در حال حاضر بانوان ما با لباس کاملا پوشیده و حجاب کامل در تمام مسابقات المپیکی و جهانی شرکت می کنند، حجاب باعث شده ما بتوانیم در میادین بین المللی حاضر شویم و مقام های قهرمانی هم کسب کنیم حجاب هیچ وقت مانع ورزش بانوان نشد بلکه در پیشرفت و رشد ورزش بانوان موثر هم بوده است.
تکواندو بانوان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار کمرنگ بود/ نقش مؤثر حجاب در پیشرفت و رشد ورزش بانوان موثر است
1401/11/21 - 10:07
تاریخ و ساعت خبر:
145088
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - فاطمه درحی، کارشناسی روانشناسی ورزش حرفه ای و مربی بین المللی "کو کیوان دان ۶" و دان ۷ تکواندو، در گفتگو با خبرنگار زنان نیوز از خراسان رضوی بیان کرد: تکواندو در حال حاضر یک رشته المپیکی و آکادمی است و بین رشته های رزمی هم از نظر علمی و هم از نظر عملی بهترین است.
وی که در رشته تکواندو به عنوان داور، مدرس و همچنین نائب رئیس هئیت تکواندو استان فعالیت دارد، تصریح کرد:رشته تکواندو در بین تمام رده های سنی مخصوصا در رده سنی جوانان جایگاه ویژه ای دارد و این رشته در میان بانوان از ظرفیت های خوبی در استان و کشور برخوردار است.
درحی، اظهار کرد: تکواندو از رشته هایی است که از نظر تکنولوژی و ابزاری که در مسابقات و تجهیزاتی که استفاده می شود از بهترین، بالاترین و پیشرفته ترین تکنولوژی ها و به روز ترین ها آنها است‌.
مربی و ورزشکار مشهدی با اشاره به اینکه تکواندو‌ بانوان از جمله رشته های ورزشی است که در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار کمرنگ بوده است، افزود: این ورزش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به نوعی شکل گرفته است و بسیار خوب توانسته رشد داشته باشد و در حال حاضر بانوان ما با لباس کاملا پوشیده و حجاب کامل در تمام مسابقات المپیکی و جهانی شرکت می کنند‌ و در این مسیر برای حضور آنها مانعی نیست.

درحی با اشاره به دیدگاه خود به عنوان یک زن مسلمان در مورد ورزش، تاکید کرد: معتقدم که با فعالیت ورزشی تن و روح سالمی خواهم داشت و می توانم به عنوان یک مادر و همسر در برابر مشکلات زندگی صبور باشم و باکمک ورزش در این مسیر موفق باشم.
کارشناس روانشناسی حرفه ای ورزشی با اشاره به فعالیت های ورزشی خود بیان کرد:مسابقات تکواندو را حدودا از سال ۷۱ شروع کردم زمانی که تیم را برای مسابقات کشوری آماده کرده بودم و از همان زمان مربی تیم استان هم بودم و فعالیت مربی گری داشتم و تاکنون هنرجویان زیادی پرورش دادم که توانسته اند به مقام های قهرمانی در رشته تکواندو رسیدند.
وی با اشاره به نقش ورزش در زندگی خانوادگی خود، افزود: ورزش در زندگی خانوادگی باعث رشد و پیشرفت من شده است و فعالیت ورزشی هیچ مانعی در کنار وظایف خانه و خانواده برای من نداشته است چون همسرم و پدر و مادرم همیشه همراه و یاور من بودند و همین امر باعث شده که من بیشتر در مسیر ورزش رشد و پیشرفت داشته باشم و حتی با فعالیت ورزشی توانسته ام در امور مالی و از نظر اقتصادی هم برای خود و خانواده ام کمک باشم.

درحی با اشاره به اینکه خانواده ای کاملا فعال در عرصه ورزشی دارد، افزود: پدرم مربی و استاد من بودند و خواهران و برادرانم همه تکواندو کار و مربی هستند و دان های بالای این رشته در استان را دارند و در کمیته های استان در حال فعالیت هستند.
بانوی ورزشکار مشهدی که حدود ۳۰ سال سابقه فعالیت ورزشی دارد و در عرصه مربی گری مسابقات و هئیت تکواندو نیز کارنامه خوبی دارد، افزود: در ورزش بانوان در کنار ظرفیت های خوب و شایسته کمبودهایی نیز وجود دارد؛ مثل کمبود سالن و امکانات و چون در ورزش تکواندو به صورت تکنولوژی سیستم و وسایل مورد نیاز است و این موارد هزینه های بالایی دارد هیئت های ورزشی باید هزینه های خیلی زیادی صرف کنند تا بتوانند این وسایل را فراهم سازند البته به لطف خداوند این کمبودها مانعی بر سر راه پیشرفت و رشد ورزش ما نبوده است.
داور و نائب رئیس هئیت تکواندو استان اظهار کرد: در ورزش تکواندو چون لباس پوشیده است و ما با حجاب هستیم توانسته ایم بسیار خوب بدرخشیم و این لباس و حجاب باعث شده ما بتوانیم در میادین بین المللی حاضر شویم و مقام و رتبه های خوبی هم کسب کنیم و این نشان می دهد که هیچ وقت حجاب مانع ورزش بانوان نشده است و بلکه در پیشرفت و رشد ورزش بانوان موثر هم بوده است.
خبرنگار - دوست حصار
انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
انقلاب اسلامی، ورزش زنان، تکواندو زنان، تکواندوکار خراسانی، فاطمه درحی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
خراسان رضوی
V
آرشیو