خیریه ای که پاتوق فعالیت های دختران دهه هشتادی برای خدمت به ساکنین مناطق محروم شد

روایتی از معاون پرورشی مدرسه و بانوی فعال در حوزه فرهنگی و اجتماعی همراه با گروهی ۱۵۰ نفره از دختران دهه هشتادی یک محله در دل شهر امام مهربانی ها که در برنامه های فرهنگی و اجتماعی حضوری پرشور و پررنگ دارند .
خیریه ای که پاتوق فعالیت های دختران دهه هشتادی برای خدمت به ساکنین مناطق محروم شد
1402/03/06 - 10:46
تاریخ و ساعت خبر:
148717
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دوست حصار : روایتی از معاون پرورشی مدرسه و بانوی فعال در حوزه فرهنگی و اجتماعی همراه با گروهی ۱۵۰ نفره از دختران دهه هشتادی یک محله در دل شهر امام مهربانی ها که در برنامه های فرهنگی و اجتماعی حضوری پرشور و پررنگ دارند فعالیت هایی که حول محور دختران این محله می چرخد، دختران نوجوانی که سنگرشان در قدم اول محله خودشان و بعد هم پاتوق شان یک خیریه در دل همان محله شده است دهه هشتادی های پر انرژی که پای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و کمک به خانواده های مناطق محروم آمدند، دغدغه کشور، شهر و محله شان را دارند آنها دواطلبانه پای کار برای این کشور و انقلاب و مردم ایران اسلامی آمدند.
الهه دوست آبادی، معاون پرورشی مدرسه امام رضا(ع) واحد ۶ و فعال در حوزه تربیتی، فرهنگی، اجتماعی نوجوانان با اشاره به اینکه از اوایل دانشجویی و حدود سال ۹۴ فعالیت جدی خود در حوزه های اجتماعی و فرهنگی را شروع کرده اظهار داشت: از سال ۹۷ با نوجوانان پرشور و پرانرژی فعالیت خود را شروع کردم بیشتر برنامه ها و فعالیت های ما در مسجد امام سجاد (ع) مشهد است که به نوعی می توان گفت پاتوق محله همین جا است.

وی با اشاره به اینکه کادر گروه همه بچه های دهه هشتادی هستند، تصریح کرد: فقط من دهه هفتادی هستم و به همین دلیل ما و خادمین و ارتباطی که با فضاهای مختلف از جمله؛ مدارس و کانون های محلی گرفتیم توانسته ایم برنامه های مختلفی برگزار کنیم و در این فعالیت ها با دختران نوجوان زیادی آشنا شدیم که تعدادی از آنها ثابت و فعال در برنامه ها حضور دارند و تعدادی هم در رفت و آمد هستند.
دوست آبادی با اشاره به برنامه ها و فعالیت های فرهنگی که تاکنون داشتند، بیان کرد: به مناسبت های مختلف فراخوان ها و دعوت نامه های محلی خوبی برگزار کردیم، برنامه های مختلفی مثل: جشن های ملی و مذهبی، مراسمات در اعیاد و مناسبت های مختلف و همچنین مراسم معنوی اعتکاف که با حضور پرشور دختران نوجوان پررنگ و چشمگیر برگزار شد.

وی به اهدافی که از تشکیل گروه دختران محله و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی داشته اشاره و تاکید کرد: هدف اصلی این بود که حلقه میانی باشیم مثل نخ تسبیح شدن برای مردم و یا بهتر بگویم رابطی برای دختران نوجوان محله که در برنامه های فرهنگی و اجتماعی حضوری پرشور و پررنگ داشته باشند.
بانوی فعال در حوزه های فرهنگی، اجتماعی افزود: کلا برنامه های ما حول محور دختران محله می چرخد ما فرادخت ها و دختران پیشران داریم که سنگرمان در قدم اول همان محله خودمان است و بعد هم به قول معروف پاتوق ما خیریه امام سجاد (ع) در محله است.

وی با اشاره به اینکه با ۲ رده سنی ۴ سال اول دهه هشتاد و ۶ سال دوم دهه هشتاد به فعالیت مشغول هستند، اظهار کرد: گروه ما از ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر تشکیل شده است و درچند بخش فرهنگی، اجتماعی، تربیتی، علمی و امورات خیریه فعالیت داریم.
معاون پرورشی مدرسه امام رضا(ع) با اشاره به دخترانی که پای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی آمدند، بیان کرد: دختران پیشران و فرادخت های ما، نوجوانانی هستند که قدم ها از هم سن و سال های خود جلوتر هستند آنها فقط دغدغه خودشان را ندارند بلکه دغدغه کشور، شهر و محله را دارند دختران ما خودجوش پای کار برای مردم کشور و انقلاب آمدند.

وی با اشاره به اینکه برنامه های زیاد و عالی با کمک و همراهی دختران نوجوان انجام شده، افزود: اما از شاخص ترین این برنامه ها؛ رویداد فرادخت، اعتکاف تابندگی، راهیان نور و میثاق را نام برد، جلسات هر هفته دختران پیشران و هیئت دراه الحسین نیز از جمله این برنامه های عالی و باکیفیت است.

دوست آبادی در ادامه با اشاره به برنامه و کنشگری های محلی جالب دختران بیان کرد: به عنوان مثال: در ایام زمستان سال گذشته دختران نوجوان و فعال ما خانه به خانه می رفتند و در مورد یکسری معادلات گازی و همچنین قبوض گاز، درجه کمتر و مدیریت مصرف گاز در زمان کمبود با مردم چهره به چهره صحبت و آنها را توجیح می کردند.
وی تصریح کرد: حضرت آقا تاکید دارند که این نوجوان ها هستند که انقلاب را به اوج خودش می رسانند و امام خمینی(ره) نیز می فرمودند: این زنان بودند که انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند.

فعال حوزه فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد: دختران پیشران ما در سنگر محله هم فعالیت محلی خوبی دارند مثل کمک به نیازمندان که در این موضوعات به صورت پروژه ای کار می کنند حتی اگر یک سال طول بکشد.
وی در ادامه به تشریح ماجرای پروژه یا همان کمک های گروهی پرداخت و بیان کرد: ماجرا از این قرار بود که یک خانم ۴۵ ساله حدودا با ۹۵ درصد سوختگی بود که به گفته خودش از امام رضا(ع) شفا گرفته بود، این بانو دو پسر داشت که پدر آنها فوت شده بود، ما به اتفاق دختران گروه ابتدا رفتیم برای کمک به درس و مشق بچه ها بعد که دیدیم اوضاع خانه خیلی خراب است و آنها در اوضاع خیلی نامطلوبی زندگی می کنند تصمیم گرفتیم منزل آنها را سرو سامان بدهیم، وسایلی تهیه کردیم و کم کم توانستیم اوضاع منزل را مرتب کنیم.

دوست آبادی با تاکید بر اینکه ما در امور خیریه بر این باور هستیم که روی یک پروژه آنقدر باید صبر کنیم تا این پروژه خانواده نیازمند تبدیل شود به یک خانواده عادی در جامعه، اظهار کرد: همه چیز که رو به راه شد به فکر ایجاد اشتغال و منبع درآمدی برای خانواده افتادیم و برای آنها یک دارقالی بردیم شروع به قالی بافتن کردند و بعد قالی ها را برای آنهابه فروش رساندیم.
وی تصریح کرد: در ادامه برای تولید تخم مرغ به آنها کمک کردیم، شبکه آبرسانی برای حیاط خانه و مزرعه جلو درب خانه آماده کردیم، برای کاشت زعفران و سایر محصولات هم کمک هایی به آنها شد.

فعال حوزه اجتماعی و فرهنگی خاطرنشان کرد: به لطف خدا و تلاش های گروه در حال حاضر برنامه داریم صندوق قرض الحسنه ای راه اندازی کنیم برای امور روستایی که همین خانم ۴۵ ساله در آن ساکن است، خانمی که با کمک ها و تلاش گروه اکنون خودش بی نیاز شده است و حتی در راه کمک به بی نیاز شدن باقی اهال روستا در کنار ما پیشقدم شده است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
گروه های جهادی، دختران جهادی، مسجد امام سجاد مشهد، دختران جهادی دهه هشتادی، گروه دختران محله، خدمات گروه جهادی دختران محله، کارآفرینی گروه جهادی دختران محله ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
خراسان رضوی
V
آرشیو