برگزاری نشست خبری با ۷۰نفر از اعضای اتحادیه جهانی بانوان مسلمان در مشهد

گاهی سازی مهمترین اولویت زن مسلمان می باشد/ فقدان شبکه فعال برای معرفی هویت واقعی زن مسلمان

لاله افتخاری با اشاره به اینکه باید آگاهی سازی اولویت زن مسلمان باشد گفت: غربی ها امروزه ازطریق فضای مجازی ورسانه به دنبال آگاهی هستند و اگر آنها در راه تبلیغات خود موفق شده اند نیز مهمترین علتش همین است. درحالی که ما برای معرفی هو یت واقعی زن مسلمان هیچ شبکه فعالی نداریم.
گاهی سازی مهمترین اولویت زن مسلمان می باشد/ فقدان شبکه فعال برای معرفی هویت واقعی زن مسلمان
1401/10/30 - 18:00
تاریخ و ساعت خبر:
144755
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خراسان رضوی، دکتر لاله افتخاری، دبیر کل اتحادیه زنان مسلمان درباره برگزاری گردهمایی زنان مسلمان( همایش سالانه اتحادیه بین المللی بانوان مسلمان ) که ، ۲۹ دی ماه همزمان با روز غزه در مشهد برگزار شد گفت: توفیق پیدا کردیم در این هفته میزبان بیش از ۷۰ نفر مهمانانی از کشورهای مختلف دنیا که دعوت اتحادیه جهانی زنان مسلمان را پذیرا بودند در مشهد باشیم تا در همایش بانوی مهر حضور یابند.
وی با بیان اینکه این ششمین همایش بود که اتحادیه جهانی زنان مسلمان جهان برگزارکرد تصریح کرد: هدف این اتحادیه شناسایی ظرفیت های بانوان در جهان اسلام است. بررسی مسائل و مشکلات آنها و ارائه راهکار است که به فعلیت درآمدن استعدادهای بالقوهاین بانوان مورد توجه است.
دبیر کل اتحادیه زنان مسلمان یادآورشد: امسال هم همایش بانوی مهر با حضور ۱۰۰۰ نفر از کشور ایران وسایر کشور ها برگزار شد. این همایش به صورت علمی و پژوهشی و تبلیغی و ترویجی بود که نزدیک به دو هزار اثر فرهنگی ترویجی ارسال شد و حدود ۱۰۰۰ مقاله و آثار پژوهشی جمع بندی شد. ما در پی این هستیم که فرهنگ فاطمی را و آنچه که دغدغه مقام معظم رهبری است مثل فرهنگ، جمعیت، مادر فاطمی و تمدن نوین اسلامی را به بحث بگذاریم و دیدگاه ها را کشورهای مختلف بشناسیم.
در ادامه برخی از بانوان فرهیخته حاضر در اجلاسیه از سایر کشور ها به بیان نظرات خود پرداختند:
بانوی از کشورپاکستان دراین مراسم حضورداشت نیز با اشاره به وضعیت زنان در کشورپاکستان گفت:در بین کشورهای اسلامی پاکستان بیشترین انجمن های حقوق زنان را دارد،اما با این وجود همچنان زنان درپاکستان باچالش های زیادی مواجه ا ند.
وی ادامه داد: نگاه به جایگاه زن درکشور پاکستان با دو رویکرد سنتی و مدرن همراه است . و درحال حاضر نیز زنان در این کشور در راه گذر از جامعه سنتی و رسیدن به جامعه مدرن هستند. این بانوی مسلمان همچنین بیان کرد: خداوند درقرآن می فرماید " زن نعمت کثیراست " و اگر غربی ها امروزه پی به جایگاه زن برده اند و حقوق زنان را به سبک وشیوه غربی مطرح می کنند، اسلام در 1400 سال پیش به جایگاه زن پرداخته است.
وی با اشاره به اینکه باید آگاهی سازی اولویت زن مسلمان باشد گفت: غربی ها امروزه ازطریق فضای مجازی ورسانه به دنبال آگاهی هستند و اگر آنها در راه تبلیغات خود موفق شده اند نیز مهمترین علتش همین است. درحالی که ما برای معرفی هو یت واقعی زن مسلمان هیچ شبکه فعالی نداریم. این بانوی پاکستانی همچنین تصریح کرد: امروزه چهره زن مسلمان از طریق اقدامات طالبان وداعش و... به جهان نشان داده می شود به طوری‌که گاهی اوقات دختربچه مسلمان نیز از دیدن چنین تفکراتی می ترسد و اگر بخواهیم زنان درکشورهای اسلامی به جایگاه واقعی برسند، باید در ابتدا تفکرات تندرو را کنار بگذاریم و قوانین موجود را مناسب با زمان و دستورات اسلامی اصلاح کنیم و به اعتدال رو آوریم .
وی در خصوص پرسشی مبنی بر خروج ایران ازکنوانسیون بین المللی حقوق زن سازمان ملل پاسخ داد: طبق آمارهای موجود زنان ایرانی درحوزه ورزشی و دربین کشورهای جهان دارای بیشترین مدال هستند ودرسایرحوزه های دیگرنیزخوش درخشیده اند. اماغربی ها فقط دست بر روی نقطه ضعف گذاشته اند و سعی دارند همان را به مردم جهان نشان دهند.
زنان در غرب مظلوم تر از زنان کشورهای اسلامی
در ادامه نیز بانوی مسلمان کانادایی در خصوص جایگاه زن در کشورهای غربی، توضیح داد: در غرب زنان را با شعار زیبای برابری و آزادی فریب می دهند، در حالی‌که اگر به طور واقعی بخواهیم وضعیت زنان را در کشورهای غربی بررسی کنیم، همه این شعارها تبلیغات است و در عمل صحیح نخواهد بود.
وی ادامه داد: زن در جهان سرمایه‌دار غرب به عنوان کالا به نمایش گذاشته می‌شود و اگر از نزدیک به بطن جامعه غربی نگاهی بیاندازیم، زنان در کشورهای غربی از کشورهای اسلامی مظلوم‌تر هستند.
زنان ایرانی هویت خود را حفظ کرده‌اند
وجیهه نقیبی دانشجوی دکتری مطالعات زنان از کشور پاکستان نیز در این مراسم با اشاره به خروج ایران از کنوانسیون بین المللی حقوق زن سازمان ملل گفت: ایران همیشه نسبت به مسائل حقوق زنان موضع‌گیری مشخص خود را دارد و در قبال عملکرد غربی‌ها درباره زنان می‌پرسد. غربی‌ها نیز متوجه این موضوع شده‌اند و نمی‌توانند این مساله را تحمل کنند. در حالی‌که در همان کنوانسیوان کشور عربستان عضویت دارد که همه ما میدانیم تا چه اندازه حقوق زنان در این کشورنقض می شود.
وی تصریح کرد: امروزه زنان ایرانی از احترام و آزادی عمل بسیار بالایی برخوردار هستند، آنها می توانند به راحتی رفت وآمد کنند و درجامعه حضور داشته باشند. به طور مثال دیده ام که یک دختر ایرانی به راحتی میتواند در ساعت 12 شب به جاهای مختلف تردد کند و از امنیت بسیارخوبی برخوردارند. درحالی‌که در بین هیچ کدام از کشورهای مسلمان منطقه شرایط برای زنان اینگونه نیست.
نقیبی همچنین گفت: در جامعه غربی زنان از آزادی برخوردار هستند اما از آنها سواستفاده نیزمی شود و غربی ها فقط سعی دارند تا مشکلات زنان درایران را به تصویر بکشند در حالیکه اگرچه نواقصی وجود دارد اما به صورت عمومی امنیت برای زنان درایران برقرار است.
خبرنگار - مقیمی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نشست خبری،اتحادیه جهانی بانوان مسلمان، مشهد
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
خراسان رضوی
V
آرشیو