برگزاری جشن ۱۰ کیلومتری غدیر در همدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری جشن ۱۰ کیلومتری غدیر در همدان خبر داد.
برگزاری جشن ۱۰ کیلومتری غدیر در همدان
1403/04/03 - 17:02
تاریخ و ساعت خبر:
194808
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی در نشست خبری که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی همدان برگزار شد با تبریک عید غدیر با بیان اینکه به غدیر نباید صرفاً به عنوان یک رویداد تاریخی نگاه کنیم، اظهارکرد: تعظیم و تکریم غدیر مهمترین رکن دین یعنی ولایت است.
وی با اشاره به حدیثی مبنی بر اینکه اسلام بر ۵ رکن نماز، زکات، حج، روزه و ولایت بنا شده است و آنگونه که به ولایت توصیه شده به دیگر ارکان توصیه نشده است و بیان کرد: قوام ۴ رکن تحقق ولایت است و دلیل این سردرگمی‌های جهان اسلام رها کردن ولایت است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در ۲۸ دی ماه سال ۱۴۰۱ در جمع مدیران سازمان تبلیغات اسلامی تاکید داشتند که حفظ و سرزندگی و شادابی مردم مهم است و از اجرای میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر تقدیر کردند، گفت: یکی از خلأهای جامعه ما این است که شادابی و نشاط مردم برنامه دقیق و مدونی نداریم که دشمن نیز در این زمینه کار می‌کند و بهره‌برداری می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه در جامعه دینی باید روی دو عنصر شادابی و حماسه باید کار کنیم و نیازشان تامین شود، عنوان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرماید از اینکه سازمان تبلیغات به این بلوغ رسیده که یک مدیریت تحت سایه ایجاد کند و توان مردم را ضرب در حاکمیت کرده جای تبریک دارد.
ارتقایی با بیان اینکه باید در ادبیات و قالب‌های جشن‌ها نوآوری داشته باشیم و در تفرجگاه‌ها و معابر عمومی جشن بگیریم، ادامه داد: جشن‌های مردمی غدیر فرصتی برای ایجاد شادی و نشاط در جامعه خواهد بود که باید به این مهم ویژه توجه کنیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته در ۲۴ مرکز استان در ۷۰ شهرستان میهمانی کیلومتری برگزار شد، عنوان کرد: امسال در همه ۳۱ استان بیش از ۱۲۰ شهرستان مهمانی چندکیلومتری غدیر را خواهند داشت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته ۴ میلیون نفر در میهمانی ۱۰ کیلومتری تهران شرکت کردند، ابراز کرد: تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ موکب خدمات رسان در این ۱۰ کیلومتر حضور داشتند.
وی با بیان اینکه ۴۳۴ هزار نفر مشارکت مردمی داشته‌اند و یک هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان بابت مهمانی سال گذشته برآورد و هزینه شده و ۵۰ هزار خادم نقش آفریدند و یک میلیون کتاب هم توزیع شده است، مطرح کرد: این آمارها نشان دهنده نقش مهم مردم در اجرای برنامه‌هاست.
ارتقایی با بیان اینکه سال گذشته در استان همدان ۱۸ کیلومتر جشن غدیر برگزار شد و امسال ۱۰ کیلومتر پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: در شهر همدان از میدان آرامگاه بوعلی‌سینا تا انتهای پیاده‌راه اکباتان ۲ کیلومتر جشن غدیر داریم و در سایر شهرستان‌ها هم این جشن درنظر گرفته شده است.
وی با اشاره بر اینکه امسال ۶۸۵ موکب در سطح ۱۰ شهرستان استان مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر را برگزار خواهند شد، گفت: امسال ۷۵۰ هزار پرس غذا توسط مردم طبخ و توزیع خواهد شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه ۱۱۰ دیگ غذا در هفت شهرستان در غدیر اطعام خواهیم داشت که پویش ملی است، عنوان کرد: تعداد ۳۳۰ دیگ اطعام غدیر را با احتساب شهرستان همدان در استان خواهیم داشتیم.
وی با بیان اینکه در ۲۵ نقطه استان جنگ شادی و یک‌هزار و ۲۵۰ محافل جشن غدیر با محوریت محلات برگزار می‌شود، تأکید کرد: ۲۰ کاروان خودرویی و موتوری، خطبه خوانی غدیر در ۱۰ نقطه و پنج نمایش خیابانی از دیگر برنامه های این روز می‌باشد.
ارتقایی با بیان اینکه پویش «تخفیف به عشق علی»، «به عشق علی دست‌بوسی پدران»، «هر خانه یک پرچم» و ... به مناسبت روز غدیر برگزار می‌شود، ادامه داد: در برخی شهرستان‌ها پیاده روی خانوادگی برنامه ریزی شده و همچنین شادپیمایی روز غدیر با حضور ۴ هزار نفر نوجوانان قرآنی از میدان امام خمینی(ره) در روز غدیر برگزار می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت شورای هماهنگی هیات‌ها و حسینیه‌ها، کانون مداحان، انجمن مشعر و ... در حوزه فعالیت تبلیغی خاطرنشان کرد: به یاد شهید جمهور در استان پویشی به نام چهل چراغ خدمت راه‌اندازی شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در بخش دیگر صحبت‌هایش با اشاره به ایام محرم با بیان اینکه ما بر گفتمان مشترک در ایام محرم و صفر تاکید داریم، مطرح کرد: محور برنامه پویش زندگی با آیه‌ها که ۵۰ نهاد عمومی و دولتی دور هم جمع شدند و این پویش را برگزار می‌کنند تا خلا موجود بین مردم با قرآن پر شود و در این راستا ۲۰۰ فراز قرآنی انتخاب شده تا مردم در زندگی خود به کار گیرند.


بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
عید غدیر، جشن 10کیلومتری، همدان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
همدان
V
آرشیو