شرح موفقیت بانوی حافظ کل قرآن کریم؛

سراسر آیات قرآن درس زندگی است

مربی و حافظ کل قرآن کریم: آیات نورانی قرآن در تمام مراحل زندگی ام تاثیر گذار بوده به طوری که بر پایه قرآن گام بر می‌دارم و در همه‌ی لحظه ها از قرآن کمک می‌گیرم. چون سراسر آیاتش درس زندگی و انسان سازی است.
سراسر آیات قرآن درس زندگی است
1403/04/31 - 07:22
تاریخ و ساعت خبر:
195886
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان تهران؛ زهرا ترکاشوند، بانوی شاخص قرآنی است که از همان کودکی با ائمه و قرآن ملموس بوده و از دوران ابتدایی فعالیت های روخوانی و حفظ قرآن را شروع کرده و در سن۲۳سالگی موفق به حفظ کل قرآن کریم شده است. وی پس از آن در دوره های تربیت معلم شرکت نموده و موفق به کسب ۴ مدرک تربیت معلم عمومی، تخصصی، بصیرتی موضوعی قرآن شده و طبق اظهاراتش مهمترین عامل پیشرفت خود را حمایت و تشویق والدین و مربیان می داند.
۱_ خودتان را معرفی کنید و شرحی از زندگی تان بفرمایید؟
بنده زهرا ترکاشوند متولد ۱۳۵۹ هستم. در سن ۱۶سالگی ازدواج کردم و دارای دو فرزندپسر هستم. در خانواده ای متدین بزرگ شدم. در سن۱۱یا ۱۲سالگی در کلاس های طرح تابستانه ممتاز شدم و از روحانی محله سجاده ای هدیه گرفتم که باعث ایجاد انگیزه در من شد.
۲_ فعالیت های قرآنی خود را از چه زمانی شروع کردید؟
شروع کارم روخوانی و ترجمه بود و ماهی یک بار قران را ختم می‌کردم. در سن۲۳سالگی در کلاس های حفظ شرکت کردم و در سال ۱۳۸۶موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم. سپس ادامه تحصیل داده و دیپلم را به صورت غیر حضوری گرفتم. بعد از آن در دوره های تربیت معلم شرکت نموده و موفق به کسب ۴ مدرک تربیت معلم عمومی، تخصصی، بصیرتی موضوعی قرآن شدم. به لطف خدا در سال ۱۳۹۷ وارد حوزه علمیه شدم و در سال۱۴۰۲از سطح ۲حوزه علمیه فارغ التحصیل و ان شاالله مهر امسال به ادامه تحصیل در سطح ۳ مشغول خواهم شد.
۳_ در حال حاضر در چه زمینه ای فعالیت دارید؟
از همان سال ۱۳۸۲ که شروع به حفظ قرآن کردم 2 سال بعد مربی شدم اکنون ۲۱سال است در محضر قرآن به مربی گری مشغول هستم. سه تا چهار روز در هفته شاگردانی در تمام رده های سنی دارم.
۴_ انگیزه اصلی شما برای پرداختن به حفظ قرآن چه بود؟
علاقه به قرائت آقای فروغی از سویی و همزمان دیدن آقا محمدحسین طباطبایی علم الهدی از سوی دیگر که در سن سه سالگی دکترای قرآن گرفتند شوق و انگیزه ام را بیشتر کرد.
۵_ قرآن چه تاثیری در زندگی شخصی شما داشته است؟
در تمام مراحل زندگی ام تاثیر گذار بوده طوری که بر پایه قرآن گام بر می‌دارم و در تمام لحظه های زندگی ام از قرآن کمک می‌گیرم. چون سراسر آیاتش درس زندگی است.
۶_ در زمان حفظ با چه موانعی روبرو بودید و چگونه با آنها برخورد کردید؟
یکی از مسائلی که وجود داشت بحث مدیریت خانواده و تربیت فرزندان بود. شروع حفظ من همراه با شروع درس پسرم در مقطع ابتدایی بود که نیاز به رسیدگی داشت به لطف خدا و با تلاش فراوان کارها مدیریت شد.
۷_ تا به حال پیش آمده که از کمبود شاگرد انگیزه‌ی شما در تربیت قرآن آموزان کم شود؟
بعد از حفظ ۱۵جزء اساتید اجازه اداره کلاس را به من دادند. زمانی که به دلیل تعمیرات مسجد، کانون غیرفعال شد مجبور شدیم به مسجد دیگری برویم. در آنجا ابتدا به دو قرآن‌آموز آموزش می‌دادم که البته اراده ی بسیار قوی داشتند.
۸_ از نظر شما زیباترین آیه قرآن چیست؟ و چه پیامی دارد؟
همه آیه‌ها زیبایی خودشان را دارند اما دو آیه بسیار تلنگر آمیز هستند.
یکی از زیبا ترین آیه‌ ها که می‌تواند به انسان امید بدهد آیه ۲۸ سوره مبارکه رعد هست که خداوند می فرماید :
الَّذِينَ آمَنُوا وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِکْرِ اللَّهِ ۗ أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ
آنها که به خدا ایمان آورده و دلهایشان به یاد خدا آرام می‌گیرد، آگاه شوید که تنها یاد خدا آرام‌بخش دلهاست.
پس اگر من می‌خواهم به نفس مطمئنه برسم، باید ذکر خدا را بگویم تا به این درجه نائل شوم که خیالم راحت باشد تا قرآن را دارم، هر مشکلی هم سر راهم قرار بگیرد برطرف خواهد شد.
آیه ی ۴۴ سوره بقره که حافظان قرآن باید به آن دقت بکنند. خداوند در این آیه می‌فرماید:
أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنْسَوْنَ أَنْفُسَکُمْ وَأَنْتُمْ تَتْلُونَ الْکِتَابَ ۚ أَفَلَا تَعْقِلُونَ
چگونه شما مردم را به نیکوکاری دستور می‌دهید و خود را فراموش می‌کنید و حال آنکه کتاب خدا را می‌خوانید، چرا اندیشه نمی‌کنید؟!
کسانی هستند که کتاب را تلاوت می‌کنند و آن را فراموش می‌کنند.
۹_ به عنوان خادم قرآن چه توصیه ای به دیگران دارید؟
توصیه به حفظ قرآن؛ چون در چنین شرایطی مضاف بر دائم الوضو بودن، با حفظ این آیات نورانی تمام افکار ذهنی را دور ریخته و در کنار آن، با ترجمه و تفسیر و تدبر در آن سراسر وجودتان را نورانی می‌شود.
انتهای پیام / *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
گفت و گو با بانوی حافظ کل، قرآن درس زندگی، مربی قرآن، پیام قرآن
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
تهران
V
آرشیو