حجت الاسلام عالی مطرح کرد

حضرت زهرا الگویی برای شخصیت، منزلت و جایگاه زن در جامعه

حجت الاسلام عالی گفت: زنان و مادران در طول تاریخ ایران همیشه نقش اساسی،مهم و کارآمدی ایفا کرده اند.
حضرت زهرا الگویی برای شخصیت، منزلت و جایگاه زن در جامعه
1401/10/23 - 09:54
تاریخ و ساعت خبر:
144502
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - - از آشتیان؛ حجت الاسلام مسعود عالی در جشن میلاد کوثر شهرستان آشتیان گفت: حضرت زهرا(س) الگویی برای شخصیت، منزلت وجایگاه زن درجامعه و خانواده است. فاطمه زهرا(س) جایگاه بسیار رفیعی در دین اسلام دارد، به همین علت روز ولادت این بانوی بزرگوار به نام روز زن و روز مادر نامگذاری شده تا مادران و زنان این آب و خاک از ایشان درس فداکاری، ایمان، تقوا و مهربانی بیاموزند و سرلوحه خود در زندگی قرار دهند و بتوانند در مسیر رشد و موفقیت خانواده، در کنار همسر خود به تربیت بهتر فرزندان بپردازند.
وی افزود: تمام خصوصیاتی که باید یک زن و مادر نمونه از دیدگاه اسلام داشته باشد، حضرت فاطمه زهرا(س) دارند. همچنین با توجه به اینکه زنان و مادران در طول تاریخ ایران همیشه نقش اساسی، مهم و کارآمدی ایفا کرده‌اند، زنان با تأسی از فاطمه زهرا(س) افتخارآفرینان عرصه جهاد در هشت سال دفاع مقدس بودند که مردان با اراده آهنین و اعتقاد راسخ به اسلام ناب محمدی(ص)و دفاع از ولايت را پرورش داده و تقدیم انقلاب اسلامی کردند.
کارشناس مسائل دینی افزود: محور تربیت فرزندان، مادر است و لذا اگر در جامعه ای زن سقوط کند، آن جامعه دچار فروپاشی شده و تربیت نخواهد شد همانگونه که در جوامع غربی زن سقوط کرده و تبدیل به کالا شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: پدر و مادر به عنوان دو انسان فداکار و زحمتکش که تمام بار مسئولیت های مربوط به تربیت فرزند را بر دوش دارند، علاوه بر شایستگی تکریم و احترام در جوامع بشری، در نزد خداوند نیز از جایگاه منحصر به فردی برخوردار هستند؛ بنابراین شایسته است فرزند، در برابر احسان خویش به پدر و مادرش، منتظر پاداشی نباشد و حتی اگر آنان با وی، خشونت و تندی نمودند از آنان نرنجد.
حجت الاسلام عالی خاطنشان کرد: یکی از شاه‌کلیدها برای گشایش در زندگی، باز شدن راه‌ها، نزول برکات در زندگی و عاقبت‌به‌خیری این است که انسان نسبت به پدر و مادر خود طوری خدمت کند که او را از صمیم قلب دعا کنند، چه پدر و مادر زنده باشند و چه سال‌ها پیش از دنیا رفته باشند؛ هیچ فرقی نمی‌کند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حضرت زهرا (س)، منزلت و جایگاه زن، سبک زندگی فاطمی، الگوی فاطمی، الگوی اول زن مسلمان، آشتیان، طنین یاس ، حجت الاسلام عالی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مناسبت ها
V
آرشیو