مدرس حوزه در گفتگو با «زنان نیوز»:

حضرت خدیجه(س) در همه ابعاد بهترین الگو برای زنان است

زهرا محمودی گفت: حضرت خدیجه(س) در صبر و استقامت، حمایت از دین و رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و مسلمانان، وفاداری، شوهرداری و تربیت فرزند بهترین الگو برای زنان هستند.
حضرت خدیجه(س) در همه ابعاد بهترین الگو برای زنان است
1402/01/12 - 12:32
تاریخ و ساعت خبر:
146257
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به گزارش گروه فرهنگی «زنان نیوز»؛ زهرا محمودی، مدرس حوزه در گفتگو با خبرنگار «زنان نیوز» گفت: حضرت خدیجه(س) در صبر و استقامت، حمایت از دین و رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و مسلمانان، وفاداری، شوهرداری و تربیت فرزند بهترین الگو برای زنان هستند.
وی ادامه داد: در عصری زندگی می کنیم که با هجمه های رسانه ای دشمن روبرو هستیم و دشمن به صورت ویژه بر روی بانوان برنامه ریزی کرده است.
محمودی افزود: ولایت مداری و ایمان حضرت خدیجه(س) باعث شد که راه درست را در زندگی انتخاب کرده و عاقبت به خیر شوند.
این مدرس حوزه تصریح کرد: مطالعه تاریخ زندگی حضرت خدیجه(س) نشان می دهد که او در دوران جاهلیت و بعد از بعثت پیامبر(ص) دارای فضائل اخلاقی و کمالات معنوی بودند.
وی گفت: حضرت خدجه برای پیامبر اکرم(ص) یک همتای واقعی بودند و در سخاوت، کرامت، ایثار و فداکاری، عفت و پاکدامنی، دوراندیشی و درایت و توجه به مستمندان، عطوفت و مهربانی، صبر و استقامت الگویی برای بانوان عصر خود و امروز الگو بودند و هستند.
محمودی ادامه داد: وفاداری حضرت خدیجه(س) در راه رسیدن به هدف والای همسر، مورد توجه سیره نویسان و محققان قرار گرفت و ایشان در این راه لحظه ای شک و تردید به دل راه ندادند و تا آخرین نفس بر ایمان خود ثابت قدم ماندند.
این مدرس حوزه بیان کرد: امروز دختران و بانوان به دنبال الگو هستند و به نظر من سبک زندگی حضرت خدیجه (س) بهترین الگو برای این نسل است.
وی تاکید کرد: دشمن می خواهد زن مسلمان ایرانی را به فساد بکشاند و مهمترین هدف آن تخریب بنیان خانواده است و تنها چنگ زدن به ریسمان ولایی و حقیقی می تواند فرد را از آتش دوزخ دشمن نجات دهد.
محمودی گفت: حضرت خدیجه(س) با ایمان در دامن خود فرزندان نیک و صالحی را پرورش دادند که در میان آنها حضرت فاطمه(س) از رتبه و منزلت خاصی برخوردار بودند.
این کارشناس تصریح کرد: یکی از رسالت های بانوان در عصر کنونی توجه ویژه به اصول تربیتی است، که باید با الگوگیری از سیره اهل بیت(ع) فرزندانی صالح تربیت کنند که ادامه دهنده سیره بزرگان باشند و بتوانند پرچم اسلام را به صاحب برحقش یعنی امام زمان(عج) برساند.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه (س)؛ زنی مبلغ، همسری اسوه و مادری الگو برای تمام دوران هستند و بانوان باید با تاسی از این بانوی بزرگوار اسلام راه حق را در پیش گیرند و زمینه های جامعه مهدوی را فراهم آورند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حضرت خدیجه، وفات، 12 فروردین، سبک زندگی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مناسبت ها
V
آرشیو