اجرای پویش پخت مقلوبه توسط بانوان گیلانی

بانوان گیلانی با پخت مقلوبه فلسطینی در جوار مزار شهدای رشت به پویش سراسری «مقلوبه» که نمادی برای سرنگونی رژیم صهیونیستی است پیوستند.
اجرای پویش پخت مقلوبه توسط بانوان گیلانی
1402/02/02 - 11:00
تاریخ و ساعت خبر:
147222
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - گیلان، مقلوبه یک نوع ته‌چین است که به روش‌های مختلف در تمام کشور‌های عربی با مواد مرغ، گوشت یا سبزی‌ها درست می‌شود. نکته جالب در پخت و استفاده از این غذا این است که وقتی غذا پخته می‌شود، برای استفاده از آن غذا را از داخل قابلمه به روی یک سینی یا بشقاب بزرگ برمی‌گردانند.

برگرداندن قابلمه‌ها به صهیونیست‌ها یادآوری می‌کند که مثل قابلمه مقلوبه محکوم به واژگونی هستند. پخت این غذا در سال‌های اخیر بیشتر شده و زنان فلسطینی هر سال آن را با جدیت بیشتر انجام می‌دهند.

بانوان فلسطینی در ماه مبارک رمضان افطاری می‌پزند و با خود به مسجدالاقصی می‌برند، دور هم جمع می‌شوند و با برگرداندن قابلمه غذا در برابر دیده سربازان صهیونیستی این پیام را مخابره می‌کنند که این رژیم سرنگون می‌شود.

این ویژه برنامه به همت سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان و با همکاری سازمان بسیج جامعه زنان ،با هدف اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین برگزار شد و اقشار مختلف مردم در این ویژه برنامه شرکت کردند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پویش مقلوبه، بانوان گیلانی، حمایت از زنان فلسطینی ، سرنگونی رژیم صهیونیستی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو