گیلان

حجاب و دو قطبی سازی جامعه ! / مقوله قانونی که بحران هویتی را رقم زده است

برخی از افراد کشف حجاب و دوری از مبانی عفیفانه را نوعی بازگشت به اصل خود یعنی ایران ماقبل اسلام می دانند! در حالی که رویه این افراد در پوشش و حتی رفتار اجتماعی کاملا جنبه غرب زدگی داشته که هیچ سنخیتی با ایران ماقبل اسلام ندارد و با نوعی جهل نسبت به تاریخ و تمدن ایران کهن نسخه غرب چند صد ساله را برای ایران چند هزارساله می پیچند!.
حجاب و دو قطبی سازی جامعه ! / مقوله قانونی که بحران هویتی را رقم زده است
1402/02/06 - 09:40
تاریخ و ساعت خبر:
147370
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - شهره پوررمضان در یادداشتی نوشت، بحث حجاب امروز به یک معضل پر سر صدا در کشورمان تبدیل شده است و از جانب رسانه های لندن نشین و عناصر داخلی آنها تلاش می شود به یک امر کاملا سیاسی تبدیل گردد که ارائه چند گزاره مهم در باب این مهم، قابل ارزیابی است.
نکته اول جامعه ایران به ویژه از زمان آشنایی با غرب در عصر قاجار تا پهلوی دچار نوعی بحران هویت شد در تعامل با اسلام و غرب. یعنی یک سه گانه اسلام... غرب ...ایران باستان .
متاسفانه هنور هم این بحران هویتی به جهت مبارزه به ویژه دو جریان غرب زده ها و اسلام گرایان در جامعه ایران حس می شود. جنگ بر سر غربی شدن یا مسلمان بودن.
نکته دوم؛ ایرانیان قریب به نیم قرن کشف حجاب را در جامعه خود تجربه کردند و متعاقب آن لذت های منفی ناشی از داشتن عشرت کده ها و کازینوها و سینما و تئاتر مستهجن و ...
پس صحبت با این اقشار من باب حجاب کمی عرصه را سخت می کند. به ویژه که رسانه های مزدور لندن نشین در شبکه های رسانه ای خود بارها و بارها با پخش مستنداتی از ایران عصر پهلوی سعی کردند ایرانیان را انسان های متمدنی نشان دهند که حق اختیار در پوشش داشتند و حالا بسیاری از مخالفان حجاب آن عصر را دوران طلایی حق انتخاب و آزادی پوشش می دانند بی آنکه بگویند نظر خدا چیست!!!!!
نکته سوم ؛ باید بپذیریم بخشی از کشف حجاب کرده ها دانش آموزانی بودند که در نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی تحصیل کردند بی آنکه هیچ منطقی از عفاف و حجاب را برداشت نمایند. متاسفانه نظام آموزش و پرورش ایران در بحث القاء مفاهیم اجتماعی چون حجاب کاملا ضعیف عمل کرد.
نکته چهارم ؛ غالب شدن نگاه فردگرایی است که ریشه لیبرالی دارد و طی چند سال اخیر در ایران بسیار برجسته شد. این مضامین که:
"من مالک تن خودم هستم"
" حجاب یک امر فردی است" و ... در جامعه کاملا حس شده و شنیده می شود و این ابهام را در قشر خاکستری و شل مذهب ایجاد می کند که آیا واقعا دین امری شخصی است یا اجتماعی!!!!
با انایی به این امور دو امر مهم پیشامد می کند. اول اینکه جامعه باید برای حفظ حجاب توحیه عقلانی شود که پوشش مناسب و عفیفانه هم جزء ذات فرهنگی ایرانیان در ماقبل اسلام است و هم مابعد اسلام.
دوم اینکه بسیاری از افراد با نگاهی کاملا جاهلانه کشف حجاب و دوری از مبانی عفیفانه را نوعی بازگشت به اصل خود یعنی ایران ماقبل اسلام می دانند! در حالی که رویه این افراد در پوشش و حتی رفتار اجتماعی کاملا جنبه غرب زدگی داشته که هیچ سنخیتی با ایران ماقبل اسلام ندارد و با نوعی جهل نسبت به تاریخ و تمدن ایران کهن نسخه غرب چند صد ساله را برای ایران چند هزارساله می پیچند!.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حجاب وعفاف،زیست عفیفانه، دوقطبی سازی جامعه، بحران هویتی، اپوشش عفیفانه ، فرهنگ سیاست زده ، سیاست فرهنگی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گیلان
V
آرشیو