اگر فرزندمان شوینده خورد چه‌کار کنیم؟

رئیس بخش مسمومان بیمارستان لقمان گفت: اگر کودکی از مواد سوزاننده، شیمیایی و پاک کننده خورد هرگز او را وادار به استفراغ نکنید.
اگر فرزندمان شوینده خورد چه‌کار کنیم؟
1402/12/07 - 18:43
تاریخ و ساعت خبر:
190534
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - رئیس بخش مسمومان بیمارستان لقمان گفت: اگر کودکی از مواد سوزاننده، شیمیایی و پاک کننده خورد هرگز او را وادار به استفراغ نکنید.
رئیس بخش مسمومان بیمارستان لقمان گفت: مواد شوینده ممکن است حاوی قلیا باشند قلیا از اسید خطرناک‌تر است. اگر کودکی از مواد سوزاننده، شیمیایی و پاک‌کننده استفاده کرد، هرگز کودک را وادار به استفراغ نکنید. آب یا شیر به او نخورانید و سریعا با اورژانس تماس بگیرید.
وی ادامه داد:اینکه گفته می‌شود مصرف شیر هنگام مسمومیت اثربخش است علمی نیست و نمی‌تواند از آسیب‌های به‌وجود آمده برای دستگاه تنفسی بکاهد.
وی افزود:مسمومیت معمولا زمانی اتفاق می افتد که یک ظرف به درستی بسته نشود و یا در کابینت ها رها شود، و اگر یک محصول در یک ظرف مقاوم در برابر کودکان (مانند مواد شوینده ظرفشویی در یک جعبه مقوایی ساده قرار گیرد) قرار داشته باشد این خطرات کاهش می یابد. مواد شوینده یکی از خطرات خانگی برای کودکان هستند که پیشنهاد می کنیم به خطرات خانگی و چگونگی اجتناب از آن ها در ادامه این بخش با دقت توجه کنید.
ایلنا
انتهای یپام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بیمارستان، شیر، کودکان، دستگاه تنفسی، مواد ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
خانه و خانه داری
V
آرشیو