مسئول بسیج جامعه زنان کشور :

زنان و مادران می توانند در برگزاری انتخاباتی مردمی،قوی و مقتدرانه نقش تأثیرگذاری داشته باشند

مینا بیابانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت : مادر در خانواده میتواند همراه با همسر و فرزندانشان در تعاملات نزدیک و گفتگوهای مناسب و تاثیرگذار یک گفتمان سازی داشته باشند همراه با تبیین صحیح و مناسب که خانواده را میتواند ترغیب و مجاب کنند برای حضور در پای صندوق‌های رای که انشاالله انتخاب اصلح باشد.
زنان و مادران می توانند در برگزاری انتخاباتی مردمی،قوی و مقتدرانه نقش تأثیرگذاری داشته باشند
1402/12/10 - 10:45
تاریخ و ساعت خبر:
190687
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مینا بیابانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور در نشستی که درمورد نقش مادران در انتخابات برگزار گردید گفت: مادر و زن اساسا یک عنصر تعیین کننده در خانواده است،علیرغم اینکه در جهان امروز بواسطه تبلیغاتی که از طریق امپراتوری رسانه صورت میگیرد،این نقش مهم را در محاق میبرند چرا که مایلند از زن به عنوان کالا در خدمت نظام سرمایه داری بهره برداری نمایند نه به عنوان یک عنصر تاثیرگذار در جامعه که البته این از خاصیت نظام سرمایه داری و لیبرالیستی هست.
اما در واقعیت امر خصوصا در کشور ما زن یک عنصر تعیین کننده و موثر است همچنان که در تاریخ نیز به خوبی قابل مشاهده است که در حوادث مهم و رخدادهای مهم حضور زنان کاملا تاثیرگذار بوده است ، َاگر دقت کنیم در همین تاریخ معاصر در تشکیل نهضت اسلامی بانوان چقدر نقش آفرینی موثری در تحولات تاریخی داشته اند . و دیدگاه حضرت امام خمینی "ره " در کلام زیبایشان نسبت به حضور اجتماعی و تأثیرگذاری آنان کاملا مشهود است که فرمودند:"زنان رهبران نهضت هستند" و در جای دیگر "این نهضت اسلامی را مرهون بانوان دانستند جملاتی نظیر این که خود تاکید بر نقش مهم بانوان در تحولات جامعه و کشور میباشد،در کلام رهبر معظم انقلاب که تدوام و تکامل دیدگاه امام عزیزمان است نسبت به تاثیرگذاری نقش آفرینی مادران و بانوان کاملا مشهود است ؛فلذا نتیجه میگیریم که مادران میتوانند انتخاباتی مردمی،قوی، مقتدرانه و انتخاباتی که خیر و صلاح مردم و کشور را رقم بزند نقشی مهم و تاثیرگذار داشته باشند.
وی تصریح کرد؛ مادر در خانواده میتواند همراه با همسر و فرزندانشان در تعاملات نزدیک و گفتگوهای مناسب و تاثیرگذار یک گفتمان سازی داشته باشند همراه با تبیین صحیح و مناسب که خانواده را میتواند ترغیب و مجاب کنند برای حضور در پای صندوق‌های رای که انشاالله انتخاب اصلح باشد.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور در مورد چگونه قانع کردن جوانان برای شرکت در انتخابات عنوان کرد: مادران و بانوان میتوانند که جوانانشان را که در واقع جوانان امروز باهوش،دانا و دارای قدرت فکر و اندیشه قابل ملاحظه ای هستند و برای همراه نمودن آنان نیاز به طرح مباحث عمیق تری دارند برای شرکت در انتخابات باید در شناسایی نامزدهای انتخاباتی که نزدیک به خیر و صلاح کشور هست با ادله و بصیرت کافی آنها را نیز ترغیب و همسو کنند اول برای انتخاب اصلح و بعد شرکت در انتخابات.
بیابانی در ادامه افزود: تشخیص جریانها و تمیز آنها از یکدیگر و شناسایی نامزد اصلح و سالم یک امر بسیار مهمی هست که لازمه آن داشتن بصیرت،تحقیق،تعقل،مطالعات لازم هست که مادران و بانوان ما باید با تدبر،تعقل و تحقیق کافی در همه زمینه ها و با بصیرت کافی بتوانند مطالبات و نیازهایشان را بدرستی بشناسند و اجازه ندهندکه برخی از نامزدهای انتخاباتی با فریبکاری تبلغباتی اذهان آنان را به خود جلب نمایند و رای آنان را به نفع خود تصاحب کنند. آنان باید تلاش کنند که تصویر صحیحی از نیازها و مطالباتشان و اولویت بندی آنها داشته باشند تا افراد فرصت طلب از نا آگاهی آنان نتوانند بهره برداری کنند و به مطالبات به حق و درست آنها را به انحراف نکشانند.
مادر امروز با مدیریت این الویت ها و مطالبات به حق و دور اندیشانه می‌توانند تاثیرگذاری مثبت و تعالی بخشی در خانواده و جامعه داشته باشند.
وی در پاسخ خبرنگار،نسبت به براوردش در مورد بصیرت بانوان و مادران امروز بیان کرد؛ با توجه به تجربیاتی که در طی سالها از حضور بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماع دارم؛بانوان ما زنان با بصیرتی هستند و باتوجه به نقش آفرینی و کنشگری هایی که در شرایط خاص در گذر ۴۵ ساله‌ی انقلاب اسلامی داشته اند این امر را ثابت کردند که بانوان به یک نوع بلوغ فکری و بصیرت لازم رسیده اند که بتوانند انتخاب اصلح داشته باشند .
مسئول بسیج جامعه زنان کشور در پاسخ اینکه آیا تسهیلات مجلس برای ترغیب فرزندآوری میتواند باعث حضور حداکثری در پای صندوق‌ها ی رای باشد گفت:مردم ما،مردم قدرشناسی هستند و همیشه چه در طول تاریخ و چه اکنون ثابت کردند هرگاه حکومت گامی برای آسایش آنها برداشته،مردم نیز قدرشناسی کردند و همیشه حضورشان در تمام صحنه‌ها بوده و هست.
سخن آخر:با شناختی که از بانوان و مادران ایران دارم با توجه به شرایط حساس و مهم کشور که حضور همگانی مردم میتواند نقش بسیار موثری در مولفه امنیت و اقتدار ملی کشور داشته باشد ایجاب میکنه که حضور پرشکوه مردم این اقتدار ملی را رقم بزند و با توجه به قدرت فهم بالا و تشخیص درستی که دارند مطمئنم که هم با حضور حداکثری هم خودشان پای صندوق‌های رای خواهند آمد و هم به تشویق و ترغیب همسر وفرزندان و دیگر اعضای خانواده میپردازند و انشاالله همه‌ی ما در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ پای صندوق‌های رای حماسه خواهیم آفرید و مانع دست اندازی دشمن به کشور عزیزمان میشویم.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مسئول بسیج جامعه زنان کشور، مینابیابانی ، انتخابات، مادران، نقش زنان در انتخابات، حضور حداکثری ، گفتمان سازی ، راهبری خانواده
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو