جشن‌های عید غدیر در استان سمنان برگزار شد

در سالروز عید ولایت و ابلاغ پیام امامت مولای متقیان حضرت علی (ع) مراسم جشن و شادی در مناطق مختلف استان سمنان برگزار شد.
جشن‌های عید غدیر در استان سمنان برگزار شد
1403/04/05 - 20:00
تاریخ و ساعت خبر:
194869
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - استان سمنان؛ مردم ولایتمدار سمنان با برگزاری آیین‌های جشن و سرور عید سعید غدیر خم را گرامی داشتند.
نصب پرچم، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی، پخش شیرینی و شربت، عطرافشانی مزار شهدا، جشن‌های محله‌ای و نور افشانی در میادین از برنامه‌هایی بود که مردم استان سمنان به شکرانه عید غدیر خم برگزار کردند.
جشن های خیابانی عید غدیر در استان سمنان سمنان
برنامه‌های شاد پیمایی و جشن های خیابانی بمناسبت دهه امامت و ولایت و روز عید غدیر خم در شهرستان سمنان از میدان کوثر تا میدان امام علی، در شاهرود میدان امام تا سه راه خرقانی، در دامغان جاده سلامت، در گرمسار از میدان امام تا میدان شهدا، در مهدیشهر میدان امام رضا تا میدان ولیعصر، در رضوان از مسجد جامع برگشت به مسجد، در درجزین مسجد قائم به سمت گلزار شهدا و در بیارجمند از مسجد ملا زینب تا مسجد جامع با حضور پرشور مردم برگزار شد.
دیدار مردم با سادات در روز عیدغدیر
اما یکی از سنت های بسیار زیبا در عید بزرگ غدیر عیدالله الاکبر دیدار مردم از سادات است بدین صورت که در روز عید غدیر خم مردم استان سمنان با حضور در مساجد استان به دیدن سادات رفته و این عید بزرگ مسلمانان را تبریک می گویند.
دیدار مردمی با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به مناسبت عید غدیر
جشن عید سعید غدیر خم با حضور مردم ولایتمدار و عاشق ولایت و امامت شهرستان سمنان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.
در این مراسم که نماینده ولی فقیه در استان و روحانیون و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مناسبت دهه امامت و ولایت ، عید سعید غدیرخم به مدیحه سرایی در وصف حضرت علی (ع) پرداختند.
انتصاب حضرت علی (ع) به امامت در روز غدیر خم ادامه رسالت مهم پیامبر گرامی اسلام (ص) بود، عید سعید غدیرخم را عیدالله اکبر و عید آل محمد (ص) هم گفته‌اند که از جایگاه عظیمی برخوردار است به طوری که اعمالی متفاوت از سایر اعیاد برای آن توصیه شده است.
واقعه غدیر از مهمترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر گرامی اسلام (ص) هنگام بازگشت از حجه الوداع در ۱۸ ذی الحجه سال دهم قمری در غدیر خم، امام علی (ع) را جانشین خود معرفی کردند و حاضران در آن واقعه با امام علی (ع) بیعت کردند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سمنان، جشن، عید، غدیر، سادات
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سمنان
V
آرشیو