امام سجاد پیام رسان نهضت عاشورا

کارشناس علوم دینی گفت:امام سجاد (ع) بعد از واقعه عاشورا وظیفه پیام رسانی نهضت عاشورا و مدیریت دین اسلام را بر عهده داشت.
امام سجاد پیام رسان نهضت عاشورا
1403/05/10 - 14:32
تاریخ و ساعت خبر:
196212
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - استان سمنان حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن حسینی دیباجی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) و همچنین شهادت اسماعیل هنیه از فرماندهان بزرگ جبهه مقاومت اظهار کرد: بعد از قیام امام حسین (ع) در عاشورا که پیروزی حق بر باطل و خون بر شمشیر و یک نهضت الهی است، امام سجاد (ع) وظیفه پیام رسانی نهضت عاشورا و مدیریت دین اسلام را بر عهده داشت.
وی افزود: او باید با بنی امیه مبارزه می‌کرد؛ آن هم در بسته‌ترین فضای سیاسی و اجتماعی که بجز سه تن از یارانشان اجازه معاشرت با هیچکس را نداشتند. قیام‌های خونینی برای مقابله با ستم‌های یزید در زمان امام سجاد (ع) رخ داد که واقعه حرّه یکی از آنهاست. قیام توابین، قیلم حنظله، قیام زید بن علی و ... هم اتفاقاتی بود که فضا را مدام برای امامت امام سجاد (ع) بسته و خفقان آورتر می‌کرد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: امام سجاد (ع) همواره به واقعه کربلا اشاره می‌کردند و می‌فرمودند: فرزند پیامبر (ص) تشنه و گرسنه و در بدترین وضعیت به دست بدترین آدم‌ها به شهادت رسید؛ این جملات و بیانات نفرت مردم را نسبت به بنی‌امیه بیشتر می‌کرد.
دیباجی عنوان کرد: امام سجاد (ع) در زمانی که مدینه در حصار بود و تریبونی برای احیا و تبلیغ اسلام و نهضت عاشورا نداشت، در قالب دعا و کتاب تبلیغ دین می کرد. یکی از شگفت‌انگیز‌ترین آثار امام سجاد (ع) رساله حقوق ایشان است؛ آن امام بزرگوار ۱۴۰۰ سال پیش رساله‌ای را برای توجه به حقوق همه‌ موجودات زنده در اختیار مردم جهان گذاشت.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
امام سجاد، واقعه عاشورا، سمنان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سمنان
V
آرشیو