گزارش تصویری؛

پذیرایی از عزاداران حسینی با چای تبرک در چایخانه شباب الحسین (ع)

پذیرایی از عزاداران و محبان امام حسین (ع) در چایخانه شباب الحسین سرخه در ایام محرم انجام می‌شود.
پذیرایی از عزاداران حسینی با چای تبرک در چایخانه شباب الحسین (ع)
1403/04/30 - 08:46
تاریخ و ساعت خبر:
195806
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، با رسیدن ماه محرم شهر سرخه در سوگ اباعبدالله (ع) سیاه‌پوش می‌شود و خیمه‌های صلواتی همه‌جا به عشق سید و سالار شهیدان برپا می‌شود.
هرکس بنا به توان مالی خود نذری بین مردم پخش می‌کند ولی تنها نذری که در تمام هیأت‌ها و روضه‌ها در بین مردم توزیع می‌شود و همه نسبت به آن علاقه خاصی دارند چای است
بسیاری از مردم چای نذری را به نیت شفا و ثواب و برآورده شدن حاجت می‌خورند و برای آن‌ها بسیار حائز اهمیت است که حتماً از این نذری در طول ماه محرم استفاده کنند.
چایخانه شباب الحسین (ع) یکی از خیمه‌هایی است که در شهر سرخه به همت جوانان حسینی 6 سالی است که از دهه اول محرم تا شب سوم امام حسین (ع) در میدان شهید بهشتی چای روضه ارباب را با عشق به سید و سالار شهیدان به دست عزاداران و محبان اباعبدالله می‌دهد.
چایخانه‌ای که پای ثابت بچه هیأتی‌ها و غیر هیأتی‌های سرخه است و بیش از 70 نفر از جوانان و نوجوانان به عشق خدمت به سالار شهیدان ساعتی از روز را در این چایخانه خادمی می‌کنند.
این چایخانه هر روز از ساعت 18 الی 23 و 30 دقیقه میزبان عزاداران با چای نذری و نذورات مردمی است و سقاخانه‌ای که بصورت 24 ساعته فعال است.
امسال نیز چون سال گذشته ،زیارت عاشورا در 2 روز تاسوعا و عاشورا به همراه پذیرایی از محبان سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) با املت و پخت نان داغ در محل چایخانه با شور و حال و هوای خاصی برپا شد.
این چایخانه تا هفتمین روز شهادت امام حسین (ع) در سرخه دایر است.







بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
عزاداری، چایخانه، شباب الحسین، محرم، سرخه
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سمنان
V
آرشیو