به‌صورت برخط انجام شد:

رقابت ۱۸۷ دانش‌آموز برگزیده استانی کنگره سراسری قرآن کریم در سمنان

۱۸۷ دانش‌آموز برگزیده استانی بیست‌ونهمین کنگره سراسری قرآن کریم در مرحله قطبی به رقابت مجازی با یکدیگر پرداختند.
رقابت ۱۸۷ دانش‌آموز برگزیده استانی کنگره سراسری قرآن کریم در سمنان
1403/05/02 - 07:42
تاریخ و ساعت خبر:
195893
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - استان سمنان، محسن اکبری، رئیس اداره استعدادهای درخشان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران از برگزاری مرحله قطبی بیست‌ونهمین کنگره سراسری قرآن کریم سمپاد، طی روزهای ۱۷ تا ۱۹ تیر ۱۴۰۳ به میزبانی آموزش و پرورش این استان خبر داد و گفت: در این مرحله، ۸۶ دانش‌آموز پسر و ۱۰۱ دانش‌آموز دختر برگزیده مرحله استانی رشته‌های آوایی به‌صورت مجازی(برخط) به رقابت با یکدیگر پرداختند.
وی، بسترسازی مناسب برای اُنس بیشتر دانش‌آموزان و افزایش علاقه‌مندی آن‌ها به قرآن کریم، توسعه و ترویج قرائت، حفظ، تفسیر، تدبر، فهم و بهره‌گیری از دستورات قرآن کریم در زندگی، بهره‌مندی از معارف قرآنی به‌منظور اعتلای اخلاق، ایمان و بصیرت دینی دانش‌آموزان و تقویت و توسعه محافل معنوی و قرآنی در بین آن‌ها، افزایش مهارت‌های کار تیمی، مسئولیت‌پذیری، انتقادپذیری، اصول اولیه مباحثه با موضوع قرآن و آموزه‌های قرآنی، ترویج نگاه حل مسائل و مشکلات روز جامعه با تفکر قرآنی را از اهداف این دوره از مسابقات برشمرد.
اکبری اظهار کرد: کنگره سراسری قرآن کریم در قالب یک گردهم‌آیی بزرگ کشوری هر سال برای دانش‌آموزان منتخب مدارس استعداد‌های درخشان برگزار می‌شود و ایده اصلی در این کنگره، حل چالش‌ها و مشکلات واقعی کشور با رجوع مستقیم به قرآن کریم است.
رئیس اداره استعدادهای درخشان استان سمنان یادآور شد: در این کنگره ۳۸ موقعیت برای سه چالش ناامیدی، خودباختگی و انفعال بر اساس آیات قرآن کریم طراحی‌شده و دانش‌آموزان به‌صورت گروهی باید با مراجعه به قرآن کریم چالش پیشِ رو را حل کنند.
اکبری تصریح کرد: کنگره قرآنی سمپاد دارای سه مرحله مدرسه‌ای، استانی و کشوری است و این طرح تلاش دارد با ارجاع دادن دانش‌آموزان به قرآن، روش حل مشکلات کلان کشور با قرآن را به‌عنوان یک باور در دانش‌آموزان نهادینه کند.
گفتنی است، مرحله کشوری این کنگره در بخش پسران و دختران با حضور ۳۶۰ راه‌یافته نهایی به‌ترتیب ۷ تا ۱۰ مرداد و ۱۴ تا ۱۷ مرداد سال جاری به میزبانی استان آذربایجان شرقی در شهر تبریز برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
قران، سمنان، استعدادهای درخشان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سمنان
V
آرشیو