گفت وگویی خواندنی با معلمی حافظ کل قرآن

نصرت زاده : معلم امانتدار نسلی که مقدرات کشور را رقم می زند/ اگر زمان به عقب برگردد دوباره معلمی را انتخاب می کنم

نصرت زاده معلم ایلامی با اشاره به جمله معروف پیامبر(ص) که معلمی را شغل انبیا دانستند تعلیم و تربیت نسل آینده را مهمترین وظیفه یک معلم دانستند که باید با حساسیت و دقت انجام شود ایشان در ادامه گفت: بخاطر اهمیت انسان سازی این شغل اگر زمان به عقب هم برگردد قطعا همین شغل را انتخاب می کند.
نصرت زاده : معلم امانتدار نسلی که مقدرات کشور را رقم می زند/ اگر زمان به عقب برگردد دوباره معلمی را انتخاب می کنم
1402/02/18 - 13:22
تاریخ و ساعت خبر:
147942
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - معلم امانت دار نسلی ست که تمام مقدرات یک کشور به آن نسل سپرده میشود و چه خوب می شود اگر قرآن کریم توام با ایفای نقش معلمی همراه گردد.
گلزار نصرت زاده دانشجوی ارشد، متاهل، دارای دو فرزند دختر با همسری کارگر توانسته در کنار شغل معلمی در مدت دو سال و ۷ماه به لطف خداوند حافظ کل قرآن کریم شود.
نصرت زاده در مورد چگونگی شروع حفظ قرآن کریم گفت: من از دوران دبیرستان به قرآن خیلی علاقه داشتم با دقت قرآن می خواندم و به آیات توجه می کردم بعد از ازدواج و تولد فرزندانم وارد کلاس های قرآن شدم تشویق های استادم باعث شد من به سمت حفظ قرآن کشیده شوم و بعد از ۲سال و ۷ماه با کمک های همسرم و دخترام موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم.
نصرت زاده بهترین ویژگی یک معلم را خوش اخلاقی و مهربانی می داند چون شاگردان به خاطر نفوذ روحی و معنوی معلم تاثیرات شگرفی از او می گیرند و بیشتر انسان های موفق کامیابی خود را مدیون برخورد خوب معلمان خود می دانند.
خانم نصرت زاده که از سال ۹٠شروع به حفظ قرآن کریم کرده و بعد از حفظ کل قرآن کریم توانسته در مسابقاتی که توسط سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه، امور ایثارگران و... برگزار شده موفق به کسب مقامات برتر قرآنی شود.
نصرت زاده آیه ۱۸۶ بقره « وَاِذا سَأَلَکَ عِبادِی عَنِی فَاِنِی قَرِیب أُجِیبُ دَعوَةَ الدَاعِ اِذَا دَعَانِ فَلیَستَجِیبوُا لِی وَلیُؤمِنوُا بِی لَعَلَهُم یَرشُدُونَ» را‌ یکی از تاثیرگذارترین آیات می داند که او را در راه حفظ مصمم تر کرده است.
ایشان بهترین هدیه روز معلم را پیشرفت درسی دانش آموزان و قرآن آموزان میداند و معتقد است وقتی یک دانش آموز یا قرآن آموز تکالیف خود را به خوبی انجام می دهد لبخند رضایت بر لبان معلم نقش می بندد و بهترین هدیه برای اوست.
نصرت زاده علاوه بر تدریس در مدرسه، کلاس های حفظ قرآن، روخوانی و روان خوانی را برای نوجوانان و جوانان در طول سال و همچنین هم کلاس تفسیر و روخوانی و روانخوانی برای روزه داران برگزار کرده که خدا رو شکر با استقبال بی نظیری روبرو شده است.
همسر خانم نصرت زاده کارگری فصلی است و به همراه دو دخترش در همه مسیر مشوق اصلی ایشان بودند و با کار در رشته تحقیق و قرائت و حفظ در مسیر تعلیم بخش قرآن توانسته اند گام بردارند.
نصرت زاده به کسانی که تصمیم دارند قرآن را حفظ کنند توصیه کرد حتما در کنارشون یک استاد راهنما داشته باشند با استمداد از خداوند متعال با اراده و مصمم به کار حفظ قرآن ادامه دهند و در این راه خسته نشوند چرا که قرآن سراسر نور است و قطعا در زندگی انسان بسیار تاثیرگذار است.
نصرت زاده با اشاره به جمله معروف پیامبر(ص) که معلمی را شغل انبیا دانستند تعلیم و تربیت نسل آینده را مهمترین وظیفه یک معلم دانستند که باید با حساسیت و دقت انجام شود ایشان در ادامه گفت: بخاطر اهمیت انسان سازی این شغل اگر زمان به عقب هم برگردد قطعا همین شغل را انتخاب می کند.
خانم نصرت زاده در پایان از مسئولان خواست که با برنامه ریزی مناسب برای دانش آموزان این نسل آینده ساز در راه شکوفایی استعداد آنها گام بردارند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
معلم و تربیت نسل آینده ، معلمی شغل انبیاء ، آموزش و پرورش ، معلم حافظ قرآن
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
ایلام
V
آرشیو