مدرس دانشگاه:

بانوان در اندیشه امام خمینی (ره) جایگاه برجسته دارند

مدرس دانشگاه گفت: زنان به فرموده امام راحل در تحقق انقلاب اسلامی و حضور در عرصه‌های سرنوشت ساز تاریخ نقش بی بدیلی داشتند.
بانوان در اندیشه امام خمینی (ره) جایگاه برجسته دارند
1402/03/13 - 12:59
تاریخ و ساعت خبر:
149080
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از البرز؛ مرضیه خداوردی، مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار «زنان نیوز» گفت: بانوان در اندیشه امام خمینی (ره) جایگاه برجسته و ویژه دارند.
وی ادامه داد: زنان به فرموده امام راحل در تحقق انقلاب اسلامی و حضور در عرصه‌های سرنوشت ساز تاریخ نقش بی بدیلی داشتند.
خداوردی افزود: امام خمینی (ره) می‌فرمایند: در دامن زن، مرد به معراج رود و همین بیان رهبری جایگاه و اهمیت ویژه بانوان را در کانون خانواده و اجتماع نشان می دهد.
این مدرس دانشگاه تصریح کرد: امام خمینی (ره) بر حضور زنان در عرصه سیاسی تاکید داشتند تا جایی که در هیات اعزامی به اتحاد جماهیر شوروی، خانم مرضیه دباغ را در ترکیب اعزامی قرار دادند.
وی گفت: سیره، رفتار و اندیشه امام خمینی (ره)، فضای باز، مناسب و مساعدی را برای حضور و مشارکت زنان فراهم کرد، به صورتی که امروز تعداد دانشجویان زن در دانشگاه بیشتر از محصیلن مرد است.
خداوردی ادامه داد: امروز دشمن در غرب با طبل آزادی بیان، سخت ترین و بی رحمانه ترین ظلم ها را به زنان می کند، در صورتی که 45 سال است بانوان مسلمان در عرصه‌های مختلف حضور فعالی دارند و صدایشان با دانش، علم، آگاهی و بصیرت به دنیا رسیده است.
این مدرس دانشگاه افزود: مکتب امام خمینی (ره) باید در جامعه به ویژه برای جوانان تبیین شود تا ادامه دهنده راه ایشان باشیم و پرچم اسلام را به صاحب برحقش امام زمان (عج) برسیم.
وی تاکید کرد: امروز مهمترین رسالت بانوان در عصر کنونی حفظ بنیان خانواده است، مولفه ای که در غرب نابود و استکبار به شدت از آن متضرر شده است.
خداوردی در خاتمه خاطرنشان کرد: اندیشه امام خمینی (ره) گنجینه ارزشمندی که باید در زندگی سرلوحه قرار دهیم زیرا این مکتب زمینه سازحکومت عدل مهدوی است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان، انقلاب، تاریخ، سرنوشت
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
البرز
V
آرشیو