کاهش جمعیت، سیاست استراتژیک دشمنان در تضعیف همه جانبه ملت های هدف

بحران کاهش جمعیت،پیری وروبه سالمندی جمعیت میتواند دلایل متفاوت ومتعددی داشته باشه ازجمله اقتصادی،سیاسی و... اما موانع فرهنگی که می تواند داخلی یا خارجی باشد عمده ترین تأثیرگذاری را دارد و با هدف تضعیف ملت های انجام می شود.
کاهش جمعیت، سیاست استراتژیک دشمنان در تضعیف همه جانبه ملت های هدف
1402/02/31 - 10:47
تاریخ و ساعت خبر:
148448
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - موارد متعددی در کاهش جمعیت کشور دخیل هستند که یکی از مهمترین آنها، عوامل فرهنگی است. برای تبیین موانع فرهنگی افزایش جمعیت، با زینب شفقی عضو مجموعه مدرسین اندیشکده ی یقین، و سرمربی کارگروه استراتژی کودک و نوجوان در تماشاخانه نور گفتگو می کنیم.
خانم شفقی از نظر شما موانع فرهنگی دلیل مهمی برای کاهش جمعیت محسوب می شود؟
بحران کاهش جمعیت،پیری وروبه سالمندی جمعیت میتواند دلایل متفاوت ومتعددی داشته باشه ازجمله اقتصادی،سیاسی و... اما به نظر دلیل مهم تری وجود داره که این ها را پوشش می دهد بطور مثال ما در دهه شصت می بینیم با وجود مشکلات اقتصادی فراوان ومسائلی مانند جنگ بااین وجود سیر افزایش جمعیت صعودی بوده پس مسئله به سبک وزیست جامعه برمی گردد و این سبک زندگی می تواند مورد تهاجم قرار بگیرد .این موانع فرهنگی می تواند داخلی یا خارجی باشد که بحث من بیشتر درمورد موانع خارجی هست . ببینید یک ما درغرب یک استراتژی به نام استراتژی قورباغه داریم .
درباره استراتژی قورباغه برامون بیشترتوضیح بدهید؟
فرانسوی ها، در الگوی غذائی خود، برای طبخ قورباغه، روش متفاوتی دارند: آنها قورباغه را کباب نمی کنند، بلکه آن را در دیگ مملو از آب سرد قرار داده، و آن دیگ را روی آتش قرار می دهند. قورباغه، موجودی دوزیست و خونسرد است، و بدن آن روشی متفاوت برای گرم کردن خود ندارد. این موجود، اگر یکباره به درون دیگ پر از آب جوش پرتاب شود، متوجه گرما شده و واکنش نشان می دهد. اما زمانی که درون دیگ آب سرد قرار داده می شود و آب درون دیگ به مرور به نقطه جوش می رسد؛ او خیلی دیر متوجه این تغییر دمای اطراف خود شده و بدین ترتیب زنده زنده، آب پز می شود.
دلیل این مسأله این است که قورباغه فاقد «حساسه»های لازم به هنگام دریافت تغییرات دمائی اطراف، مبتنی بر خط قرمز بقاء خود می باشد: در واقع ساختار بدن قورباغه بگونه ای است که نمی تواند خط قرمز دمائی بقاء خود را تنظیم نماید.
بدن آن، آرام آرام خود را با تغییرات مثبت – گرمائی – دمای اطراف خود بگونه ای منطبق می کند که دمای درون و بیرون هماهنگ گردد؛ اما برای این انطباق، خط قرمز و آستانه تحمل ندارد: منفعلانه، مدام به این انطباق دمای درون بدن خود با بیرون ادامه می دهد، تا اینکه زنده زنده، با تسلیم خود به این روند «انطباق» بپزد.
طبق فرمایش شما کاهش فرزند آوری استراتژی دشمن درجهت تضعیف ملت موردهدف هست ؟
_ببینید غرب و... با کمک روابطی که دربین الملل داره قوانینی تنظیم میکند و به ایران فشار می آورد که مثلا ایران باید سقط جنین را قانونی کند یا رسانه هایش طوری القا می کند که زن باید آزاد باشد و این آزادی درتضاد با مادر شدن است و چهره ای که از مادر به نمایش می گذارد یک آینده تاریک هست و طوری القا می کنند که مادرنشدن برای یک زن یک امتیاز هست و این متاسفانه یک ظلم هست که مهرمادری از زنان سرزمین ما می گیرند. و گاها طوری جوسازی می کنند وخانواده رو به سمت تبرج می برند که خانواده ها فکر داشتن دو فرزند بالاتر نمی کنند چون مدام می گویند با این خرج و مخارج ما نمی توانیم و این علت در تبرج گری اون خانواده داره وقتی مصرف گرایی زیست جامعه بشود علنا فرزندآوری زیاد در تضاد با آن سبک قرار می گیرد.
شما می‌فرمایید فرهنگ خودش می تواند مانع فرهنگی باشد؟!
پس ما اینطور نتیجه می گیریم فرهنگسازی غلط وارداتی عامل یکی از عوامل بزرگ موانع فرهنگی هست .درسته؟ بنظر شما راهکار قابل اجرا چیست؟

_ما باید جامعه هوشیاری داشته باشیم و نگذاریم جمعیت ایران که شیعه می باشد کاهش پیدا کند برای این کار باید به زنان و دختران ما از کودکی دشمن شناسی بیاموزیم و استراتژی دشمن را بیاموزیم تا دختران و زنان ما درجو ساخته شده دشمن قرارنگیرند و بتوانند درست تصمیم بگیرند
.یک روش تبیینی که در کوتاه مدت در زنان روشنگری صورت بگیره ویک روش بلندمدت که آموزش آن رو ازکودکی شروع کنیم تا دختران ما در برابر این هجمه های فکری واکسینه بشند .و لذا آموزش پرورش و... باید این اهتمام را بورزند و در این مسئله کوشا باشند تا بیش از این دچار قصور نشویم .
ممنون از مطالب شما خانم شفقی .اگرسخن پایانی به ذهن تان میرسهد خوش حال می شویم استفاده کنیم.
خواهش میکنم .ممنونم از لطف شما.در آخر میخواهم اضافه کنم سعی کنید قدمی جلوتر ازدشمن بردارید وفرصت سازی کنید ونگذارید دشمن برای شما تهدید تراشی و هزینه زایی کند بلکه با برجسته کردن نقاط قوت وکاهش نقاط ضعف از تهدیدهابکاهیم .قدرتمندکردن رسانه و بومی سازی کردن فرهنگ ایران اسلامی بهترین روش برای واکسینه کردن ملت ما هست واین فرصت خدادادی رو نباید نادیده گرفت .
انتهای پیام /*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کاهش جمعیت، پیری جمعیت ایران، استراتژی کاهش جمعیت،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو