مصاحبه با بانوی اهل قلم اصفهانی؛

خبرنگاری که امانت دار حقیقت در عرصه خبر است/ تالیف کتاب های دینی به قلم زهره سادات

خانم هاشمی بانوی خبرنگار اصفهانی گفت: برای اولین بار در باشگاه خبر طرح آخر مجلس را بنده اجرا و به شبکه رساندم و حدود ۵ سال هر پنجشنبه تمامی استان‌ها این طرح را اجرا می‌کردند.
خبرنگاری که امانت دار حقیقت در عرصه خبر است/ تالیف کتاب های دینی به قلم زهره سادات
1402/04/14 - 09:37
تاریخ و ساعت خبر:
150481
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از اصفهان؛ به مناسبت روز قلم و اهمیت این روز بر آن شدیم تا قلم را به سمت و سوی خبرنگاری هدایت کنیم که برای آرمان های مهم اسلامی اش شب و روز در تلاش است. خانم هاشمی را بارها به عنوان مجری دیده بودم و یکی از نقاط مثبت ایشان در کنار تبحر بالای خبریشان، حجاب زیبای ایشان با چادر بود که ما را به جنبه های مثبت و والا از وی شیفته می کرد. مصاحبه زیر حاصل گفتگوی ما با خانم هاشمی می باشد:
زنان نیوز: لطفا خودتان را معرفی کنید؟
زهره سادات هاشمی متولد ۱۳۶۰ متاهل و دارای ۲ فرزند و نویسنده خبرنگار و مجری خبر شبکه اصفهان هستم.
زنان نیوز: از سابقه کاری خود و همچنین رتبه ها و کتاب هایی که تاکنون نوشته اید برای ما بازگو کنید؟
فعالیت‌های اجتماعی خودم را از نوجوانی با حضور در میادین ورزشی و فرهنگی آغاز و علاقه بسیار زیادی به بحث تئاتر و اجرای برنامه‌ها داشتم و در سنین نوجوانی و جوانی چندین تئاتر در سطح استان اجرا کردم.
همچنین از نوجوانی در مسابقات ورزشی شنا و تیراندازی شرکت کرده و در سطح منطقه استان و کشور تا سن 20سالگی مقام دار بوده و 56مدال دارم که بیشتر انها مقام اول است ورود من به خبرنگاری از سال 94بود.
درحال حاضر ۷ کتاب تالیف کردم که بیشتر در خصوص مسائل مذهبی و کودک و نوجوان است اولین کتاب حنا و در خصوص شیمیایی شهر سردشت، دومین کتاب مهربان مثل بابا ویژه کودکان و شناخت امام خمینی، کتاب بعدی زندگی در تکرار یک موضوع اجتماعی، یک فنجان تو دلنوشته‌ها، کتاب در همسایگی مسیح ویژه نوجوان و شناخت امام خمینی کتاب بعدی پروانه‌های طلایی ویژه کودک و اربعین، کتاب حناو که در خصوص شیمیایی شهر سردشت است در هفته حقوق بشر آمریکایی در صدا و سیمای اصفهان با حضور خانواده شهید بهشتی مورد تقدیر قرار گرفت. کتاب گمشده در اربعین سال گذشته در میان کتب عاشورا در بخش ویژه رمان برگزیده مهرباره هوای نو شد. امسال کتاب پروانه طلایی به بخش جشنواره کتاب کودک عاشورا راه پیدا کرد که البته هنوز جواب نهایی برای برگزیده شدن این کتاب تا ماه آینده ارسال خواهد شد.

زنان نیوز: الگوی شما در عرصه خبر چه کسانی هستند و با استناد به شهدای عزیز قلم و خبر، به نظر شما در مسیر خبرنگاری چطو رمی توان سعادتمند شد؟
باحضور در باشگاه خبرنگاران جوان و دوره های خبرنگاری و خبرنویسی زیر نظر اساتیدخبر استان و همچنین اساتید نویسندگی کار تالیف کتاب و خبر را پیگیری کردم.
آنچه که بنده را حاظر در صحنه‌های اجتماعی و باقیماندن در عرصه خبر ترغیب می‌کند نام و یاد شهدایی است که در عرصه رسانه از ابتدای انقلاب حضور داشتند شهدایی که در سخت‌ترین لحظه‌ها مانند جنگ تحمیلی و حتی در دوران سخت بازسازی کشور و زمانی که شاید ما از لحاظ رسانه‌ای بسیار محدود بودیم در مسیر و حرکت رو به جلوی خود باقی مانده و هیچ وقت از آرمان‌های خود کوتاه نیامدند. شهید آوینی یکی از اون افرادی هست که به ایشان علاقه دارم و چه در دوران گذشته و چه الان هم کارهاشون را بارها و بارها می‌دیدم و سعی می‌کردم از آنچه ایشان در کارهای خود استفاده می‌کردند من برای بهتر شدن کار خودم در زمینه شهدا و دفاع مقدس استفاده کنم.
برای اولین بار در باشگاه خبر طرح آخر مجلس را بنده اجرا و به شبکه رساندم و حدود ۵ سال هر پنجشنبه تمامی استان‌ها این طرح را اجرا می‌کردند و نام یک شهید از استان خود را در برنامه هر پنجشنبه باشگاه خبرنگاران در تلویزیون پخش می‌کردند این برای من مایه افتخار بود که نام و یاد شهدا را بتوانم زنده نگه دارم و سهم کوچکی به نوبه خود در این مسیر داشته باشم.
زنان نیوز: ارزش قلم بسیار بالاست به گونه ای که در آیات و روایات نیز به آن اشاره شده است؛ حرکت قلم شما در عرصه اسلام و قرآن چگونه بوده است؟
همیشه سعی کردم حقیقت را بنویسم و هیچ وقت در گزارش‌های خود غیر از حقیقت چیزی را نگویم چون خداوند را حاضر و ناظر بر اعمالم می‌دانم و پاسخگویی در محضر خدا را حقیقتاً مد نظر دارم برای همین هر گزارشی را نمی‌پذیرم و فقط در حیطه شهدا، دفاع مقدس و کتاب و کتابخوانی امور فرهنگی تولید گزارش و خبر دارم.
زنان نیوز: از احساسات خودتون در رابطه با اخباری مانند سوزاندن قرآن و یا ظلم به مسلمانان جهان بگویید؟
واقعیتش برخی از اخبار را خودم هر زمان در سایت‌ها یا شبکه‌های خبری و یا مطبوعات مطالعه می‌کنم برای مدت طولانی ناراحتی خودم را نمی توانم پنهان کنم مثلاً یکی از موارد برام قابل تحمل نیست کشته شدن کودکان در هر گوشه دنیا به هر دلیلی هست حالا ممکن است برخی کودکانه باشند که توی جنگ با داعش کشته شدن یا در غزه به دست رژیم صهیونیستی شهید شدند یا کودکانی که در جریان مهاجر غرق شدن و یا هر موضوع دیگری که خبر از مرگ کودکان داشته باشد.در خاطرم هست اولین بار خبر هواپیمای ایرباس زمانی که من کوچک بودم در تلویزیون پخش می‌شد و تصاویری از پیکرهای کودکانی که در این هواپیما بودند و در آب خلیج فارس شناور شده بودند را می‌دیدم بسیار ناراحت می‌شدم این اولین خبری بود که از مرگ کودکان و کشته شدن من را متاثر می کرد و سال‌های سال حتی در خواب خود هم تصاویری از این کشتار بی‌رحمانه را می‌دیدم.

بعد از آن در خاطرم هست جنگ بوسنی و ظلمی که به مسلمانان به زنان و دختران و کودکان آن منطقه از اروپا می کرد در دهه ۷۰ بسیار برای من تلخ و ناراحت کننده بود در آن زمان همش آرزو می‌کردم ای کاش یک خبرنگار بودم و اخبار مظلومیت مردم بوسنی را مخابره می‌کردند.
کلاً اخبار جنگ و ظلمی که به زنان و کودکان میشد در جنگ‌ها برای بنده بسیار غم انگیز بود و در خصوص بی‌احترامی و جسارت به قرآن به مقدسات به دین و مذهب و یا حتی به شهدا این موارد هم جز خطوط قرمز بنده است. به شدت نسبت به این موارد حساس هستم و نمی توانم تحمل کنم جسارت به مقدسات و به یک سری انسان‌های پاک، همیشه هم در این موارد موضع من مشخص بوده و قاطع محکومش می‌کنم البته همیشه می گویم زمانی دشمن دست به جسارت و بی‌احترامی به مقدسات می زند که حقیقتاً در دنیای مقابله و مبارزه به صورت جدی کم آورده باشد.
انتهای پیام/ زهرا شجاعی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روز قلم، زنان نویسنده، خبرنگاران زن ، زهره سادات هاشمی ، اصفهان ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اصفهان
V
آرشیو