برگزاری کارگاه یک روزه آموزش خانواده سالم جامعه سالم در سالن اجتماعات هلدینگ پترو پالایش اصفهان

کارگاه آموزشی خانواده سالم جامعه سالم با مشارکت سازمان هلدینگ پترو پالایش اصفهان ، بسیج جامعه زنان ، بسیج کارمندی و بسیج کارگری در سالن اجتماعات هلدینگ پترو پالایش اصفهان برگزار شد.
برگزاری کارگاه یک روزه آموزش خانواده سالم جامعه سالم در سالن اجتماعات هلدینگ پترو پالایش اصفهان
1402/04/19 - 09:04
تاریخ و ساعت خبر:
150749
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - اصفهان : در این کارگاه آموزشی جناب سرهنگ رضاپور مسئول بسیج ادارات استان اصفهان خطاب به شرکت کنندگان در این کارگاه گفت : شما بعنوان سفیران این خانواده ها و جامعه در سطح ادارات و محل کار خود می باشید و مطالبی که اینجا آموزش داده می شود را باید در سطح جامعه ارائه دهید.
وی در ادامه از آسیب های فضای مجازی و رابطه آن با اغتشاشات صورت گرفته در طی این مدت سخن گفت و همچنین به آسیب های اجتماعی مانند کاشت ناخن و نوع پوشش در جامعه اشاره کردند.

در ادامه سرهنگ عطایی مسئول بسیج کارگری به تهاجم و ناتو فرهنگی و جنگ تمام عیار فرهنگی توسط دشمن با هدف تغییر در سبک زندگی اسلامی ، خانواده ، جلوگیری از فرزند آوری و تربیت فرزند علوی اشاره کرد و گفت : دشمن با جنگ نظامی نتوانست این نظام را متوقف کند اما با جنگ نرم در تلاش است با برنامه ریزی می کند برای رسیدن به هدف خود یعنی توقف انقلاب و آرمان های مقدس جمهوری اسلامی و همه وظیفه داریم در راستای تحکیم بنیان خانواده و مقابله با آسیب های اجتماعی که امروز گریبانگیر خانواده ها شده برنامه ریزی داشته باشیم.

سپس مهندس خادمی معاون نیروی انساني و تعالی هلدینگ پترو پالایش اصفهان با اشاره به تفکر دکتر غدیری رئیس هلدینگ پترو پالایش اصفهان گفت دکتر غدیری تفکری دارند مبنی بر تولید داخلی و ساخت تجهیزات در داخل کشور مانند شرکت مشعل پویا که به ساخت تجهیزاتی پرداخته که قبلا وارد میکردیم کشورهای دیگر هم به همین صورت می باشد به نحوی مشغول به کار هستند که ما را بی نیاز کنند در درجه اول از ورود تجهیزات زیاد و بتوانیم ساخت تجهیزات واردشده و زمینه اشتغال زایی در هلدینگ پترو پالایش نفت اصفهان تبریک اعیاد بخصوص عید غدیر معرفی کتاب الامام علی صوت عدالت الانسانیت نویسنده مسحیت (امام علی صدای عدالت انسانی) که نویسنده این کتاب می‌گوید من ۱۵۰ مرتبه نهج البلاغه را خواندم برای اینکه ابعاد مختلف از زوایای مختلف فکری امام علی را بتوانم به آن برسم. عالمان دینی این کتاب را بهترین کتاب در زمینه شناخت مولا علی می دانند .
وقتی ورود پیدا میکنم و جلو می رویم در نهج البلاغه می بینم امام خلقت را بخوبی بیان می کند تربیت فرزند ، مدیریت اسلامی واقعا کاربردی هست که در خطبه ها هست چقدر برای ما کمک کننده می باشد در هر زمینه که ورود می کنیم مثلا در تربیت فرزند که بخوبی بیان می کند فرزندان خود را با تربیت دوران خودتان تربیت نکنید زیرا شما تربیت یافته اون دوران هستیدو فرزندان شما تربیت یافته این دوران هستند و در آخر به یک نکته اخلاقی از مولای متقیان امام علی (ع) بیان کردند ای کمیل اگر شبانگاهان دیدی کسی گناه می کند صبحگاهان به آن چشم نگاه نکن شاید سحرگاهان توبه کرده باشد و تو ندانی
در ادامه خانم‌ شجاعی در خصوص خانواده و جمعیت با اشاره به سخنان حضرت آقا از آغاز دهه ۹۰ که بحث خانواده را بحث جدی مطرح می کردند و الان هم بعنوان جهاد جمعیت مطرح می شود.
وی با اشاره به سند ۲۰۰ امریکا هدف اصلی این سند را عنوان کردند که اگر کشورهای در حال توسعه یا جهان سوم رشد جمعیت داشته باشند باعث می شود منابع طبیعی کمتر در اختیار آمریکا قرار بگیرد. مانعی برای رشد اقتصادی آمریکا ، لذا تصمیم‌ گرفتند بسته های تشویقی برای کشورهای در حال توسعه داشته باشند و سقط جنین را بعنوان یکی از آیتم های اصلی و ضریب های قدرتشان اعلام‌کردند که برای مباحث پیشگیری از بارداری بصورت رایگان در مراکز درمانی ارائه می شد که بحث جمعیت کنترل شود.
وی در ادامه به حمایت از فرزندآوری اشاره کرد و گفت :سندروم آشیانه خالی، والدین جوان هستند الان به اینجا رسیدند زندگی یکنواخت شده که باعث افسردگی و اختلاف در این خانواده ها می شود ومیانگین سن ازدواج و آمار طلاق بالاست وفرزند طلاق دچار آسیب می شود .

در ادامه مسئول بسیج جامعه زنان سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان ، خانم باباسالاری به سخنان مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ در کنگره شهدای ۷۰۰۰ زن کشورمان در خصوص الگوی سوم زن مسلمان اشاره کردند و گفت : باتوجه به سخنان حضرت آقا هویت بخشی به زن مسلمان ایرانی مبنای کار است و از دیگر موضوعات با توجه به هفته عفاف و حجاب و گرامیداشت آن بحث زیست عفیفانه است یک موضوعی که به صورت کلیشه ای در جامعه آن را منحصر می کنند به بحث پوشش و عفاف و حجاب و شاید بار کار را به دوش بانوان جامعه می گذارند در صورتیکه زیست عفیفانه فراتر از عفاف و حجاب است و پوشش و عفاف و حجاب یکی از ابعادی می باشد که در زیست عفیفانه روی آن کار می شود .
وی در ادامه به بحث اقتصادی مقاومتی، اصلاح الگوی مصرف و بحث اشتغال زنان سرپرست خانوار اشاره کردند.
خانم دکتر زاهد پور استاد حوزه و مشاور خانواده نکاتی پیرامون حدیث کسا بعنوان یک الگوی خانواده سالم بیان کردند از جمله :
۱. اقتدار بخشی از طرف اعضای خانواده به مرد خانواده
۲.توجه به شخصیت حقیقی و حقوقی افراد
۳. بیان صریح احساس و خواسته ها
۴. یادآوری معنوی در مواجهه با مشکلات
۵. تعریف و تمجید از شایستگی های اعضای خانواده و نکات دیگر پیرامون این موضوع که حدود ۵۰ نکته می باشد.
دکتر گیاه چین کارشناس سواد رسانه در این کارگاه آموزشی گفت : در امنیت و آسیب های اجتماعی در شبکه های اجتماعی که برای نوجوان و جوان ما بوجود می آید ، خانواده می توانند با راهکارهایی از این آسیب ها جلوگیری کنند:
۱. حذف حریم خصوصی کودک (خانواده های ما باید فضای مجازی را عمومی کنند یعنی مانیتور جای آن در حال و پذیرایی قرار گیرد نه در اتاق خواب)
شیوه برخورد با موضوعات اخلاقی نوجوان (تغافل ، تکریم ، زبان غیر )
۲. همراهی کردن
۳. مدل متقاعدسازی
- احساس (تحقیر ممنوع ، حین کار ممنوع ، حین ورود ممنوع ، بمباران ممنوع)
- نیاز "تکریم و احترام خوب صدا زدن ، خوب گوش دان ( تایید ، تکرار تداعی ، تمرکز ، تحرک ، تحمل ، تبسم و تشکر) ، تخلیه هیجان ، تشکیل اعتقاد سه ضلع دارد رزق حلال ، خودسازی ، خلق "
تکرار و تعبیر
۴- نگرش تغییر رفتار
دختر و پسرما با چهار تکنیک جذب کانال و شبکه های اجتماعی می شود.
کارشناس سواد رسانه ای در پایان افزود : شاه تکنیک ارتباطی وقتی عصبانی شدی سکوت کنی کنترل کردن خود
پیامبر اکرم :
اذا غضبت فاسکت
هرگاه خشمگین شدی سکوت کن
برای اینکه در بلاهای آخر زمان گیر نکنیم
دلخوش نبودن به کارهای خود و به غیر خدا مثل علم‌، ثروت، شهرت دل خوش نباشیم باید نگران اعتقاد خود بود دلخوش به خدا باشیم.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کارگاه یک روزه آموزش خانواده سالم جامعه سالم ، اصفهان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو