اینجا فانوس هم در سوگ کربلا اشک ریختند / زمزمه بابا یاحسین (ع) بانوان و دختران مازندرانی در شام غریبان _ فیلم

نوای حزن واندوه بانوان عاشورایی در شام غریبان، کوچه پس کوچه های روستای شهیدپرور ولمازوی شهرستان گلوگاه دراستان مازندران پر کرده است؛ سال هاست که زنان و دختران این روستا در غروب عاشورا در فضایی آکنده از معنویت و غم با گذر از کوچه های تاریک روستا به منازل خانواده شهدا می روند با نوای" یا حسین " با حضرت زینب(س) و اسرای کرلا همنوا می شوند.
اینجا فانوس هم در سوگ کربلا اشک ریختند / زمزمه بابا یاحسین (ع) بانوان و دختران مازندرانی در شام غریبان _ فیلم
1402/05/08 - 08:45
تاریخ و ساعت خبر:
151843
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مازندران - نوای حزن واندوه بانوان عاشورایی در شام غریبان، کوچه پس کوچه های این روستا را پر کرد
بانوان ودختران این روستای زیبا و کوچک در مازندران همزمان باغروب عاشورا با روشن کردن شمع وفانوس و زمزمه کردن نوای بابا یا حسین در کوچه های روستا به یاد اسیری و غریبی حضرت زینب(س) و اهل بیت اباعبدالله حسین(ع) افتاده وهمدردی و عزاداری کردند.
این رسم وسنت در روستای شهیدپرور ولمازوی شهرستان گلوگاه دراستان مازندران سالهاست که برگزار میشود و زنان و دختران در غروب عاشورا درفضایی آکنده از معنویت و سکوت و غم با گذر از کوچه‌های تاریک روستا به منازل اهالی و خانواده های معظم شهدا رفته و به یاد امام حسین (ع) و یاران باوفایش نوای بابا یاحسین و نوحه ی امشب به صحرا بی کفن جسم شهیدان است، شام غریبان است؛ را همصدا زمزمه کرده و با حضرت زینب و اسرای کربلا همنوا می‌شوند.

پس از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ۷۲ یار باوفای آن حضرت، لشگریان عمربن سعد به دستور وی به خیمه های اهل بیت (ع) حمله کردند و ضمن غارت خیمه ها، آنان را آتش زدند.
همچنین حضرت زین العابدین (ع)، حضرت زینب (س) و بانوان و برخی کودکان کاروان اباعبدالله الحسین (ع) تا پاسی از شب در تاریکی آن شب دشت کربلا به عبادت پرداختند و فجایع بی نظیر روز عاشورا را مرور کرده و اشک ماتم ریختند.
به گواه تاریخ واقعه عاشورا تلخ ترین واقعه در تاریخ بشریت به شمار می رود که در طول مدت چند ساعت در روز دهم ماه محرم سال ۶۱ هجری قمری به وقوع پیوست.
سارا آمی احمدی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شام غریبان، مازندران، روستای ولمازوی، شهرستان گلوگاه ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مازندران
V
آرشیو