یک کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد:

صیانت از کیان خانواده در عرصه های بین المللی با ارزش ترین حُسن لایحه عفاف و حجاب

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه لایحه عفاف و حجاب پس از ابلاغ رسمی، فاز عملیاتی به خود می گیرد، گفت: از جمله حُسن عالی این لایحه، تعیین تکلیف برای وزارت امور خارجه به منظور مصون سازی، حفظ و صیانت از کیان خانواده در عرصه های ملی و بین المللی است.
صیانت از کیان خانواده در عرصه های بین المللی با ارزش ترین حُسن لایحه عفاف و حجاب
1402/05/16 - 11:57
تاریخ و ساعت خبر:
152247
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - بهمن شهریاری در تبیین لایحه عفاف و حجاب مجلس شورای اسلامی به ماده هشت اشاره کرد و افزود: طبق این ماده، اگر فردی قصد طراحی اندیشکده با هدف تزلزل در بنیاد خانواده داشته باشد، وزارت کشور ماموریت دارد در بستر حفظ و صیانت از خانواده به اقدامات سلبی و ایجابی دست بزند که البته این ماده نیاز به پردازش بیشتر دارد.
وی اظهار کرد: در حال حاضر دشمن می خواهد در آستانه اغتشاشات سال گذشته با التهاب خودساخته، زحمت دیگری را برای انقلاب اسلامی ایجاد کند بنابراین توجه به جهاد تبیین از نگاه رهبری به عنوان یک نسخه همیشگی، فوری، ثابت و قطعی ضرورت دارد.
این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه بحث حجاب یک اولویت نیست و تمایز انقلاب ما با دنیای غرب بر سر همین موضوع است، افزود: دنیای غرب به دنبال برهنگی است اما اسلام در تلاش برای حفظ حریم و حرمت هاست.
شهریاری با بیان اینکه بند یک تا 37 این لایحه بیشتر به مسائل مربوط به دولت و دستگاه های اجرایی پرداخته است، ادامه داد: بی تفاوتی برای جامعه یک آسیب است و اگر لایحه عفاف وحجاب، این تنبلی را اشاعه دهد، مفید فایده نخواهد بود.
وی به روز شدن قوانین با توجه به ناهنجاری های جدید، انتخاب وزارت کشور به عنوان متولی اصلی رسیدگی به شرایط مربوطه ، معرفی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مغز متفکر لایحه، تعیین تکلیف و جانمایی مناسب نقش حوزه علمیه، سازمان تبلیغات و ستاد امر به معروف و نهی از منکر را از جمله مزایای این طرح عنوان کرد.
این کارشناس مسائل سیاسی، عدم توجه به نقش مردم و گروه های مطالبه گر در اجرای کار میدانی، موازی کاری و تعیین تکلیف برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر و نیز بسیج مستضعفین ، عبور سریع در پرداختن به وظایف دستگاه های نظارتی، وزارتی و مجلس، کم توجهی به نقش اصناف، اتحادیه ها و بازاریان و عدم پرداخت به مجازات های جایگزین را از جمله معایب و نقاط ضعف این لایحه دانست.
انتهای پیام/ *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خانواده، کیان خانواده، حجاب و عفاف، قانون حجاب و عفاف، لایحه حجاب و عفاف، تابوشکنی حجاب، ناهنجاری ها،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو