مدرس دانشگاه در گفتگو با «زنان نیوز»:

مسجد باید خانواده محور باشد/ پیاده‌سازی الگوی موفق محله اسلامی در مساجد استان البرز

مدرس دانشگاه گفت: مسجد باید به محوری‌ترین مکان در هر محله‌ای تبدیل شود و هم اکنون نیز مساجد بسیاری در البرز وجود دارد که توانستند الگوی موفق محله ایرانی اسلامی در منطقه باشند.
مسجد باید خانواده محور باشد/ پیاده‌سازی الگوی موفق محله اسلامی در مساجد استان البرز
1402/06/01 - 07:43
تاریخ و ساعت خبر:
162799
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از البرز؛ زهرا هدایتی، مدرس حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار «زنان نیوز» گفت: مسجد مرکزی برای انسان‌سازی و جامعه‌سازی است.
وی ادامه داد: امروز دشمن تلاش‌های بسیاری انجام داده که محوری بودن نقش مسجد را کمرنگ کند اما به برکت انقلاب تاکنون موفق نشده است.
هدایتی افزود: در دوران ۸ سال دفاع مقدس مسجد محوری‌ترین مکان در هر محله و مرکزی بود.
این مدرس دانشگاه تصریح کرد: دشمن تلاش کرد بعد از دوران ۸ سال دفاع مقدس نقش محوری بودن مسجد در محل را با جنگ نرم به حاشیه ببرد.
وی گفت: کاستی‌های امروز جامعه به علت دوری مردم از مسجد است و امروز نیز باید اقداماتی صورت گیرد که مسجد خانواده و تربیت محور و مکانی برای رسیدگی به همه مشکلات محل باشد.
هدایتی ادامه داد: مساجد باید به پایگاهی برای ارتباط با شبکه یاوران حضرت مهدی(عج) و تقویت پیوند مردم با امام زمان(عج) تبدیل شود تا زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) شود.
این کارشناس افزود: ما دهه ۵۰ و ۶۰ هرآنچه داریم از مسجد آموختیم و همه آموزه‌های دینی و اعتقادی خود را از مسجد به دست آوردیم.
وی گفت: دشمن با جنگ شناختی و نرم تلاش کرد که مردم را از مسجد دور کند اما مسئولین باید گوشه به زنگ باشند و اجازه پیاده‌سازی نقشه‌های شوم دشمن را ندهند.
هدایتی ادامه داد: اگر مسجد احیا شود و زنده باشد بقیه بخش‌ها همه احیا می‌شوند، زیرا باعث تقویت روحیه انقلابی، دینی و اعتقادی مردم می‌شود و ملت را در مقابل هجمه‌های دشمن بیمه می‌کند.
وی افزود: بخش قابل توجهی از معضلات اجتماعی امروز برگرفته از جهل است و باید مسجد به محوری‌ترین و اساسی‌ترین محل جهاد تبیین تبدیل شود و با روشنگری به مقابله با نفوذ دشمن برود.
هدایتی در خاتمه خاطرنشان کرد: مسجد باید به محوری‌ترین مکان در هر محله‌ای تبدیل شود و هم اکنون نیز مساجد بسیاری در البرز وجود دارد که توانستند الگوی موفق محله ایرانی اسلامی در منطقه باشند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مسجد، مسجد خانواده محور، محله اسلامی، خانواده مستحکم، جنگ شناختی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو