چشمه عمارت از زیباترین جاذبه های دیدنی بهشهر

چشمه عمارت یکی از بناهای تاریخی در استان مازندران می باشد که در فاصله بسیار کوتاه از مرکز شهرستان بهشهر قرار گرفته و به عنوان یکی از پرطرفدارترین و پربازدیدترین جاذبه های توریستی و تاریخی این منطقه به شمار می رود.
چشمه عمارت از زیباترین جاذبه های دیدنی بهشهر
1402/06/13 - 11:07
تاریخ و ساعت خبر:
173304
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - چشمه عمارت یکی از بناهای تاریخی در استان مازندران می باشد که در فاصله بسیار کوتاه از مرکز شهرستان بهشهر قرار گرفته و به عنوان یکی از پرطرفدارترین و پربازدیدترین جاذبه های توریستی و تاریخی این منطقه به شمار می رود. جوشیدن چشمه ای از دل زمین در این مکان دلیل اصلی نامگذاری آن به باغ چشمه عمارت می باشد .

طراحی و معماری این بنا به گونه ای می باشد که در وهله اول نظر هر فردی را مجذوب خود ساخته و گردشگران با توجه به ساختار بسیار ظریف و حرفه ای که دارد این عمارت را مورد تحسین قرار می دهند.

از جمله ویژگی های منحصر به فرد در ساختار و طراحی این عمارت می توان به سیستم آبرسانی آن اشاره کرد که بدون نیاز به پمپ، آب از چشمه بالا تامین و در نهری از عمارت بیرون می کرده اند. بازدید از چشمه عمارت رایگان بوده و در مدت زمان ۱ الی ۲ ساعت می توانند از این منطقه تاریخی با زیبایی های نهفته در آن دیدن کنند.

این عمارت به عنوان یکی از باشکوه ترین بناهای طراحی شده در یکی از بزرگترین باغ های صفویه بوده و به دستور عباس شاه طراحی شده است و قدمت ساخت این ساختمان به سال های ۱۰۲۱-۱۰۲۷ هجری قمری برمی گردد.
راه های دسترسی به چشمه عمارت از طریق چهار ایوانی بوده که در دو سوی آنها می توان شاهد اتاق های قرینه باشیم طراحی این ساختمان با نقاشی ها و کاشی ها سبب شده است که با عمارت شاه عباسی باغ فین کاشان و هشت بهشت اصفهان همخوانی داشته و ویژگی های یکسانی را دارا باشد.

با توجه به شرایط قرار گرفتن این ساختمان در استان مازندران می توان گفت بهترین زمان برای سفر و بازدید از چشمه عمارت فصل تابستان می باشد. گردشگران می توانند در این ایام از سال در کنار دوستان و عزیزان خود سفری بسیار جذاب و بی نظیری را تجربه کنند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مازندران، بهشهر، جاذبه های دیدنی، چشمه عمارت ، بناهای تاریخی مازندران
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مازندران
V
آرشیو