بی توجهی به تربیت «دانش آموزان» تولد آسیب های اجتماعی است

خواهر شهید مدافع حرم با گلایه به عملکرد ضعیف آموزش و پرورش در زمینه تربیت دانش آموزان گفت: متاسفانه آموزش و پرورش در راستای تربیت دانش آموزان ضعیف عمل کرده است.
بی توجهی به تربیت «دانش آموزان» تولد آسیب های اجتماعی است
1401/10/27 - 07:29
تاریخ و ساعت خبر:
144431
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از گلستان، شهید مهدی شکوری سیزدهمین شهید مدافع حرم استان گلستان بود که در 16 فروردین در کشور سوریه به مقام شامخ شهادت نائل می شود.
شهید شکوری دارای همسر و دو فرزند است که با وجود مخالفت های پدر، مادر و همسرش اصرار به رفتن در مسیر پرخطر جبهه حق علیه باطل می کند و در این مسیر پا بر روی دلش می گذارد و از عشقی که نسبت به همسر و دو فرزندش دارد می‌گذرد تا امنیت را به مردم هدیه دهد.
مصاحبه‌ای با خواهر سیزدهمین شهید مدافع حرم «مهدی شکوری» صورت گرفت که در ادامه با هم می خوانیم.
طنین یاس: از لحظه رفتن شهید شکوری به سوریه بفرمایید چطور شد راضی شدید که برادرتان این مسیر را انتخاب کند؟
خواهر شهید مدافع حرم شکوری گفت: در ابتدا به فکرمان هم خطور نمی کرد که برادرم به سوریه برود باورمان نمیشد که آقا مهدی روزی برای جنگ با داعش عازم سوریه شود.
روزها پی در پی گذشت تا اینکه صبح روز رفتن فرا رسید برادرم آقا مهدی رو به ما کرد و گفت می خواهم بروم سوریه برایم دعا کنید شهید شوم و دیگر برنگردم.
طنین یاس: آیا خانواده راضی بودند و هیچگونه مخالفتی با سفر شهید شکوری به سوریه نداشتند؟
خواهر شهید مدافع حرم شکوری افزود: در ابتدا مادرم اصلا راضی نبود و مخالفت می‌کرد برادرم رو به سمت مادرم کرد و گفت مادر تو باید راضی شوی تا من این سفر را بروم.
وقتی مهدی پلاکش را از ساکش درآورد و به مادرم نشان داد مادرم بالاخره راضی شد تا به این سفر برود.
طنین یاس: آقا مهدی چندمین فرزند خانواده بود و چندمین بار به جبهه عازم شده بود؟
خواهر شهید مدافع حرم ابراز کرد: ما سه فرزند بودیم که برادرم آقا مهدی اولین فرزند خانواده بود و این نخستین باری بود که عازم جبهه شده بود.
آخرین چهارشنبه سال «چهارشنبه سوری» 28 اسفند ماه 1395 عازم سوریه شد و بعد از 16 روز یعنی 15 فروردین 1396 در سوریه به شهادت رسید.
طنین یاس: از خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار بفرمایید؟
خواهر شهید مدافع حرم شکوری گفت: برادرم بسیار مهربان، غیرتی و دلسوز بود.
ما هر ساله در منزل مان دوره قرآن برگزار می کردیم برادرم عاشق هيئت بود هرکجا هیئت برپا بود برادرم به آنجا می رفت برایش فرقی نمی‌کرد کدام هیئت است.
ما هرساله هفتم محرم مصادف با شهادت حضرت علی اصغر(ع) در خانه مان عام می دادیم و برادرم آشپز آن بود.
اکنون که جایش خالی است ما به نیت او همچنان در هفتمین روز محرم اطعام می دهیم.
طنین یاس: چه عاملی باعث شد که برادر شهید شما این راه پرافتخار را انتخاب کند؟
خواهر شهید مدافع حرم گفت: عشق به اهل بیت(ع) برادرم را به سوریه فرستاد تا از حرم آل الله دفاع کند آخر غیرتش قبول نمی کرد تکفیری ها به حرم حضرت زینب(س) حمله کنند.
طنین یاس: چطور از شهادت آقا مهدی شکوری با خبر شدید؟
خواهر شهید مدافع حرم افزود: مادرم به روضه‌خوانی رفته بود خبر آوردند که آقا مهدی زخمی شده است دم دمای غروب بود که منزل ما پر از مهمان شد مادرم گفت می دانم فرزندم شهید شده است آخر دیشب خوابش را دیدم که به من می گفت مادر دیدی من بالاخره رفتم و شهید شدم.
پدر و مادرم رو به من کردند و گفتند تا وقتی که نامحرم در خانه هست صدای گریه کسی از خانه بلند نشود روی این موضوع بسیار حساس بود.
بالاخره فردای آن روز خبر رسمی شهادت برادرم مهدی را به ما اعلام کردند من معتقدم حضرت زینب(س) خودش به ما صبر داده است.
طنین یاس: چه انتظاری از مسوولان دارید؟
انتظار دارم مسوولان صدای ما را بشنوند به شهردار و فرماندار هم گفتم متاسفانه آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان ضعیف عمل کرده است برخی از دانش آموزان وضعیت حجاب خوبی ندارند و دختران چادری ما معذب هستند.
متاسفانه آموزش و پرورش ما لنگ می زند اگر کمک می خواهد بگوید ما در مسیر تربیت دانش آموزان کمک می کنیم حتی در این مسیر مزدی هم دریافت نمی کنیم نگذاریم خون شهدا پایمال شود.
به گزارش طنین یاس از گلستان، شهید مهدی شکوری سیزدهمین شهید مدافع حرم استان گلستان است که در 16 فروردین ماه 1396 به دست گروهک تکفیری داعش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهید شکوری پس از 18 روز جنگ علیه داعشیان در کشور سوریه به دست گروهک تکفیری به شهادت رسید.
خبرنگار سمیرا رجبی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شهید مدافع حرم مهدی شکوری، خواهر شهید مدافع حرم مهدی شکوری، آموزش و پرورش ، تربیت دینی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گلستان
V
آرشیو