استاد حوزه و دانشگاه :

تغییر نگرشی اساسی با جریان یافتن انقلاب اسلامی نسبت به زن رخ داد/انقلاب اسلامی ایران الگوی سوم زن مسلمان را به جهانیان معرفی کرد

استاد علوم حوزی سمنان گفت: انقلاب اسلامی منزلت زن را در جامعه تعالی بخشید و جایگاه فردی و اجتماعی زنان را در عرصه های مختلف به شکل چشمگیری افزایش داد.
تغییر نگرشی اساسی با جریان یافتن انقلاب اسلامی نسبت به زن رخ داد/انقلاب اسلامی ایران الگوی سوم زن مسلمان را به جهانیان معرفی کرد
1401/11/12 - 08:25
تاریخ و ساعت خبر:
144582
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از سمنان، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از بانوان نخبه کشور در خردادماه سال 1390 اظهار داشتند«نظام جمهوری اسلامی توانسته است به یک قله‌ای دست پیدا کند که عبارت است از پرورش زنان فرزانه و صاحب اندیشه و صاحب رأی و نظر در ظریفترین و حساسترین مسائل یک جامعه نیافته‌اند.»
رهبر انقلاب همچنین در دیدار با جمعی از بانوان برگزیده کشور در سال 1393 عنوان کردند «هیچ‌وقت در تاریخ کشور ما این‌همه زن تحصیل‌کرده و فرزانه و برجسته ما نداشتیم؛ نه در محیط های حوزوی، نه در محیطهای دانشگاهی. این‌همه نویسنده‌ی زن، این‌همه شاعر زن، این‌همه محقّق زن، پژوهشگر زن، در رشته‌های مختلف نداشتیم؛ خوشبختانه امروز به برکت نظام اسلامی [داریم‌]. اینها به برکت اسلام است، به برکت جمهوری اسلامی است، به برکت همان نگاه روشن امام به مسئله‌ی زن است، که اشاره کردند.(۵) هیچ‌وقت ما چنین وضعیّتی را در کشورمان نداشتیم»
زهرا عرب از اساتید علوم حوزوی سمنان و حافظ کل قرآن و مربیان برجسته علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار طنین یاس در سمنان با اشاره به جایگاه ارزشمند زن در اسلام اظهار داشت: زنان با ظهور انقلاب اسلامی از جایگاهی ویژه برخوردار شدند و به عبارتی باید گفت تغییر نگرشی اساسی با جریان یافتن انقلاب اسلامی نسبت به زن رخ داد و زنان توانستند با حضور در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی، ورزشی و سیاسی توانمندی های خود را به منصه بروز و ظهور برسانند.
وی با اشاره به اینکه زنان نیمی از پیکره جامعه را تشکیل می دهند گفت: زنان به خوبی توانسته اند در جامعه اسلامی نقش مادری، همسری خود را در کنار دیگر نقش ها و فعالیت های گسترده اجتماعی، فرهنگی، علمی و دیگر عرصه ها ایفا کنند.

این استاد برجسته علوم حوزوی با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی فرصت های برابری برای زنان و مردان در راستای ایفای نقش در مسئولیت های بالای مملکتی در چارچوب قانون اساسی تعریف شد گفت: در عظمت جایگاه زنان در جامعه همین بس که معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) فرمودند«شما(بانوان) سهم بزرگی در این نهضت اسلامی ما دارید. شما در آتیه برای مملکت ما پشتوانه هستید».
عرب تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران الگوی سوم زن مسلمان را به جهانیان معرفی کرد و بر ای اساس تساوی حقوق و جایگاه اجتماعی و کرامت زن بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و زنان توانستند بر اساس استعدادها، توانمندی هایشان در عرصه های مختلف فردی، خانوادگی و اجتماعی نقشی بی بدیل،اثرگذار و مهم را از خود نشان دهند.
وی با بیان اینکه امروز در کشور کم نیستند زنانی فرزانه، تحصیل کرده و ممتاز از حیث فکری و عملی و باید اینها را از بزرگترین افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد اظهار داشت: افزایش رشته های تخصصی ورزش زنان از 7 رشته به 38 رشته، افزایش پزشکان مومی و متخصص زن، افزایش متخصصین حوزه زنان و زایمان از 16 درصد به 98 درصد همگی از ثمرات و برکات انقلاب است.
این حافظ قرآن کریم گفت: تعداد نویسندگان زن قبل از انقلاب کمتر از 50 نفر و بعد از انقلاب به بیش از 8 هزار نفر رسیده است و یا در حوزه نشر قبل از انقلاب حتی یک ناشر زن نداشته ایم این در حالی است که به برکت انقلاب هم اکنون 712 ناشر زن در کشور وجود دارد و یا در دیگر عرصه ها و حوزه های فرهنگی و اجتماعی، علمی و سیاسی و اقتصادی زنان فرهیخته بیشماری دوشادوش مردان بیشماری در حال فعالیت و کار و تلاش هستند.
عرب تأکید کرد: دشمنان همواره در تلاش برای ترویج زندگی غربی به سبک و سیاق خودشان و محو و نابودی نقش و جایگاه زنان بوده اند و همواره به عنوان یک ابزار در غرب به زن نگریسته شده است؛ این در حالی است که اسلام و انقلاب اسلامی بر حفظ کرامت و جایگاه زن تأکید داشته و دارد.
خبرنگار ، زکیه زکی
انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خدمات انقلاب اسلامی به زنان، شأن زن در جمهوری اسلامی، نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، سمنان، طنین یاس
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو