زنان انسان ساز و تمدن ساز هستند

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان گفت: اسلام به زن جایگاهی و هویت داده است و زن میتواند انسان ساز جامعه ساز و تمدن ساز باشد.
زنان انسان ساز و تمدن ساز  هستند
1401/11/24 - 09:07
تاریخ و ساعت خبر:
145149
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مسئول سازمان بسیج جامعه زنان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان نیوز لرستان گفت: بحث هویت بحث بسیار مهمی است برای هر انسان چه زن و چه مرد چه کودک چه بزرگسال چرا که هویت هر انسانی نشان دهنده شخصیت و نوع فکر انسان و هویت او است که آینده انسان را رقم میزند و میتواند تعیین کند که مقصد او کجاست و به کجا خواهد رفت.
وی تصریح کرد: هویت زن از جایگاه ویژه ای، برخوردار است چرا که در عالمی هستی زن را در واقع جایگاه خاص انسان سازی و مربی نسل ها در واقع برایش قائل است.
بیابانی ابراز داشت: از آنجایی که زن مادر و همسر است در هر شرایطی نقش هویت زن مهم است هر دو نقش چه مادری و چه همسری که در بخش تربیتیش بر جامعه تاثیر زیادی دارد.
مسئول سازمان بسیج زنان در ادامه گفت: رسالت که زن در جامعه بعهده دارد بعنوان مربی انسان ساز و تربیت کننده نسل ها است. و این باعث میشود که جایگاه هویتی زن را بالا برود.
بیابانی به هویت زن قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: ما شاهد بودیم که اساسان خود حکومت قایل بود که هویت اسلامی زنان را بگیرد.و تمایل به این داشت که زن اسلامی را به سبک های زندگی زن غربی شبیه و نزدیک کند.
وی گفت: حکومت قبل از انقلاب به دنبال هویت زدایی عمیقی برای زنان بود.
بیابانی افزود: زن نقشه تاثیر گذاری در تحولات جامعه دارد ما در زمان طاغوت به مرور شاهد این بودیم که زنان ما نسبت به آن رسالت های خودشان نسبت به آن وظایف و مسئولیت های اصیل خودشان داشتند غفلت میکردند بی توجه میشدند و دور بودند. و صرفا حضور زن نقش آفرینی در قالب اشتغال در جامعه مطرح میشد.
وی عنوان داشت: رعایت چند شغل فعال مشخص و محدود برای زنان در آن زمان تعیین شد و یا در اواخر انقلاب هم ما دیدیم که حضور زنان در عرصه هنر به واقع به شکل هنر مبتذل رواج پیدا میکرد به عنوان مدل لباس یا به زبان امروزی فشن در قالب مسائل اقتصادی از آن استفاده شده است و یا در عرصه هنر مثلا خوانندگی ویا بحث های دیگری بود در واقع نگاه غربی به زن اینطوری بود.
این مسئول بیان داشت: نگاه اسلامی به زن متعالی است اسلام به زنان جایگاه داد و از لحاظ عواقب فکری اسلامی جایگاه بسیار متعالی دارد انسان سازی و جامعه سازی و تمدن سازی برای زن ها است.
بیابانی به سخن امام در مورد زن پرداخت و افزود: حضرت امام در ارتباط با زن هابه صراحت می فرمایند که اگر زنان انسان ساز را از جامعه بگیرند جامعه به انعطاف کشیده میشود.
وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در مورد زنان گفت: معظم له در پیام کنگره ملی ۷۰۰۰ شهید کشور فرمودند زنان ایران اسلامی معماران جدید ایرانی هستند این نشان دهنده تمایزات رهبران قبل از انقلاب و رهبران انقلاب اسلامی است.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان عنوان داشت: نگاه اسلام به زن برابر با مردان است و جایگاهی که برای زن و مرد هست جایگاه انسانی است و بخش قابل تمایزی آن نرسیدن به مراتب انسانی وکمال وجود ندارد این دو تمایز بسیار محرزی است که تفکر غربی و نظام طاغوت از او پیروی کرد.
گفتگو: کبری دریکوند
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مسئول بسج جامعه زنان کشور، مینا بیابانی، لرستان، زنان ایرانی ، هویت زن مسلمان، زنان تمدن ساز
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
تشکل های بانوان
V
آرشیو