حضرت زهرا (س) در هر دوره ای شاخص و قابل الگوبرداری هستند

فاطمه منتظری استاد دانشگاه گفت: حضرت زهرا در هر دوره ای شاخص و قابل الگوبرداری هستند.
حضرت زهرا (س) در هر دوره ای شاخص و قابل الگوبرداری هستند
1401/12/05 - 11:38
تاریخ و ساعت خبر:
145529
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از آذربایجان غربی، فاطمه منتظری نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه امروز در نشست راهگشاترین الگوی مادر و زن امروز، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) را بالاترین الگو می شناسیم، که هرجا و هرمکان به فضائل ایشان اشاره می شود.
وی ادامه داد: باید نسبت به فراخور زمان هم برای الگوسازی اهتمام شود، بنابراین ما دائم با نسل جوان در ارتباط هستیم، که از ما می پرسد، حضرت فاطمه (س) اگر در زمان ما بود، چگونه زندگی می کرد، درباره حجاب، فعالیت اجتماعی و سایر ابعاد زندگی ایشان نسل جدید سوال زیاد دارد.
این مشاور خانواده گفت: باید به سوالات و ابهامات نسل جدید به درستی پاسخ داده شود، برخی از والدین سبک تربیتی شان مطابق با روش های چند صد سال قبل بوده و برخی از والدین هم فرزندان خود را از هر لحاظ آزاد گذاشته اند، که هیچ کدام درست نیست.
منتظری بر لزوم کشف و شناسایی الگوها در سیره معصومین براساس فراخور زمان تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری به عنوان یک چهره محبوب و معاصر و ولی امر مسلمین درباره شان و منزلت زن صحبت زیادی کرده اند.
وی بیان کرد: امروزه با مکاتب مختلفی روبه رو هستیم، که پر از زرق و برق بوده و دنیایی را برای زنان ترسیم می کنند، که باعث بروز اتفاقات اخیر نیز شد.

منتظری با بیان اینکه در ایام فاطمیه درباره شخصیت حضرت زهرا (س) بررسی هایی انجام دادیم، ادامه داد: معیارها و مقیاس های انسانی در هیچ دوره ای تغییر نمی کند، همیشه و در طول سال ها و قرن ها عفت، حیا، پاکدامنی، فداکاری، گذشت و .... ارزش های انسانی است، پس حضرت زهرا (س) نه تنها بانوی بزرگ زمان خودش بود، بلکه بانوی بزرگ عصر ما نیز هستند.
این استاد دانشگاه گفت: در خانه داری، همسرداری، فرزندداری، خدمت به مادر و پدر، فعالیت های اجتماعی در هر صحنه ای و عرصه ای می توان حضرت زهرا (س) را الگو قرار داد.
وی گفت: سکولاریسم غربی از حضرت مریم (س) یک مجسمه مرمری ساخت و در کلیسا قرار داد و فقط هفته ای یک بار هنگام دعا و نیایش به آن رجوع می کنند، برای همین زن غربی مجبور شد فکر کند و برای خود دنبال الگو بگردد، پس باید ما هم از حضرت زهرا (س) مجسمه ساخته و در مساجد قرار دهیم، یا ایشان را وارد متن زندگی خودمان کنیم؟
وی با بیان اینکه، تعریف ما از کلمه دین بسیار مهم است، گفت: از نگاه من دین بهترین و صریح ترین شیوه زندگی است که از طرف کارشناس ترین فرد عالم نسبت به انسان یعنی خالق به ما پیشنهاد داده شده است.
وی با بیان اینکه دین در متن زندگی ماست، گفت: دین یک شیوه زندگی است، باید دینداری را از فرد کاربلد آن یاد بگیریم، دفترچه راهنمای انسانیت را باید از الگوها دریافت کنیم، فراموش نکنیم فقط یک بار فرصت زندگی کردن داریم.
منتظری گفت: عده ای هم معتقد هستند که نباید با حضرت زهرا خودمان را مقایسه کنیم و می گویند "ما کجا و ایشان کجا" درحالی که باید ایشان را بشناسیم، رفتار و کردار خودمان را به ایشان نزدیک کنیم.
سونیا بدیع
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فاطمه منتظری، استاد دانشگاه، حضرت زهرا(س)، الگوی اول زن مسلمان، نشست راهگشاترین الگوی مادر و زن
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آذربایجان غربی
V
آرشیو