روایتی شنیدنی از «روشندل» حافظ کل قرآن در گرگان

روشندل گرگانی که فعل خواستن را صرف کرد/ از برگزاری کلاس‌های رایگان تا پرورش 7 حافظ قرآنی

«سیده مریم موسوی» روشندل 42 ساله ای که فعل خواستن را صرف کرد و توانست در سن 24 سالگی حافظ کل قرآن کریم شود.
روشندل گرگانی که فعل خواستن را صرف کرد/ از برگزاری کلاس‌های رایگان تا پرورش 7 حافظ قرآنی
1401/12/09 - 13:32
تاریخ و ساعت خبر:
145646
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از گلستان، سیده مریم موسوی روشندل گرگانی است که برای حک کردن مهر بندگی بر پیشانی خویش و کسب رضایت پروردگار، حافظ کل قرآن کریم شد.
تاریکی دنیای این روشندل می توانست او را در اوج جوانی از ادامه راه بازدارد و در تنهایی حبس شود اما عزم و اراده پولادین این بانو توانست مشقت های زندگی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و حافظ کل قرآن شود.
در این راستا خبرنگار زنان نیوز از گلستان، گفت و گویی با نخبه روشندل قرآنی صورت داد که خواندن آن خالی از لطف نیست.
سیده مریم موسوی نخبه روشندل شهرستان گرگان گفت: 42 سال دارم و تحصیلاتم کارشناسی ارشد زبان است و اکنون در مدرسه ابتدایی فعالیت می‌کنم.
وی تصریح کرد: از سال 1383 شروع به حفظ قرآن کردم و 19 ماه طول کشید تا توانستم به طور کامل حافظ قرآن کریم شوم.
این نخبه قرآنی از نحوه آشنایی با حفظ قرآن در گفت و گو با خبرنگار زنان نیوز ابراز کرد: هنگامی که تلاوت استاد طباطبایی را در تلویزیون می‌شنیدم بسیار لذت می‌بردم و به مادرم می‌گفتم اگر مرا به کلاس قرآن ببرید قرآن را حفظ می‌کنم و از سن 24 سالگی اقدام به حفظ کردم.
موسوی خاطرنشان کرد: استاد قرآنم بهترین مشوق من برای حفظ قرآن بود و به من انگیزه می داد تا بهتر قرآن را حفظ کنم.
وی افزود: من نابینای مطلق هستم و با خط بریل توانستم قرآن را یاد بگیرم و همزمان به تحصیلاتم ادامه دادم آن زمان لیسانس داشتم.
این نابغه قرآنی گفت: 16 سال است که حافظ کل قرآن هستم و اکنون مشغول پرورش حافظه‌ام هستم تا آیات الهی از ذهنم فراموش نشود.
موسوی افزود: اکنون در مسجد جامع و مسجد محله مان کلاس رايگان قرآن برگزار میکنم تا همه از آن بهره‌مند شوند و تاکنون 7 نفر از کارآموزان حافظ کل قرآن شدند.
وی ابراز کرد: هنگامی که به سمت حفظ قرآن روی آوردم برکت در زندگی‌ام سرازیر شد بسیار صبورتر شدم.
نخبه قرآنی گفت: در مسابقات قرآنی کشوری حائز رتبه دوم و سوم شدم.
وی با بیان اینکه قرآن آرامش بخش روح و روان است، افزود: هر در سنین پایین تر اقدام به حفظ قرآن کریم کنیم راحت تر است علاقه که باشد همه چیز ممکن می‌شود.
موسوی گفت: همیشه باید نیمه پر لیوان را ببینیم اگر اکنون نقصی در وجودم هست می دانم خداوند قوتی در وجودم نهاده تا بتوان آیات الهی را به خوبی درک و حفظ کنم.
وی با اشاره به اینکه از مسوولان قرآنی توقع دارم طرح های تشویقی برای حافظان قرآنی درنظر بگیرند، ابراز کرد: متاسفانه آنچنان که باید و شاید به بچه‌های قرآنی توجه نمی‌شود چقدر خوب است در رسانه های گلستان مسابقه قرآنی برگزار کنند و این افراد را تشويق کنند برنامه‌های قرآنی محدود به ماه رمضان و محرم و صفر نشود چقدر خوب است ماهانه این برنامه‌ها برگزار شود.
به گزارش زنان نیوز، در زندگی سراسر اراده، تلاش و پشتکار این بانوی موفق روشندل، ناتوانی جایی ندارد گویی خدا می‌خواهد با حضور بندگان خاص خویش اراده و امید خواب زدگان خواب رفته را بیدار کند.
مصاحبه کننده: سمیرا رجبی
انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روشن دل، حافظ قرانی، بانوی نابینای حافظ کل قرآن ، سیده مریم موسوی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گلستان
V
آرشیو