تور کاذب مصر ۲۰۰ میلیون تومان!

رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران با اشاره به تبلیغ تور مصر به قیمت حدودی چهار هزار دلار (حدود ۲۰۰ میلیون تومان به نرخ روز ارز) در بازار ایران، تبلیغات سفر به مصر از ایران را "کاذب" اعلام کرد و اجرای این تورها را پیش از تعیین سازوکار و توافق رسمی بین دولت ایران و مصر، غیرممکن و تعهدناپذیر خواند
تور کاذب مصر ۲۰۰ میلیون تومان!
1402/02/03 - 13:06
تاریخ و ساعت خبر:
147246
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حرمت‌الله رفیعی گفت: پس از اعلام خبر صدور ویزای مصر برای گردشگران ایرانی، یکسری از دفاتر خدمات مسافرتی بلافاصله به تبلیغ تور مصر اقدام کردند، درحالی‌که هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و سازوکاری بین دو کشور مشخص نشده است. فقط مقام گردشگری مصر در رسانه‌ها یک خبری را اعلام کرده، درحالی‌که هماهنگی بین دولت‌های دو کشور هنوز اتفاق نیفتاده است.
او با اشاره به تور مصر که با قیمتی در حدود ۴۰۰۰ دلار تعیین شده است، ‌اظهار کرد:‌ رصد تبلیغات تورها نشان می‌دهد که برخی از آژانس‌ها هنوز هیچ‌چیز معلوم نشده به تبلیغ تور مصر اقدام کرده‌اند و رقم‌های بی‌ربطی هم تعیین کرده‌اند. تور مصر که هنوز وضعیت مشخصی ندارد سه تا چهار هزار دلار قیمت گذاشته شده است!
رفیعی با توجه به نامشخص بودن سازوکار صدور ویزا و سفر گردشگران ایرانی به مصر، ‌از آژانس‌های مسافرتی درخواست کرد تعهدی در این‌باره ایجاد نکرده و به فروش تور مصر مبادرت نکنند و صبور باشند تا بین دو کشور توافق رسمی صورت گیرد و مرجع قانونی به‌ویژه برای صدور ویزا مشخص شود.
رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران ادامه داد: براساس اعلام مقام گردشگری مصر به رسانه‌ها، روادید این کشور فقط برای گردشگرانی که با تور سفر کنند صادر می‌شود که این گردشگران فقط اجازه سفر به «سینا» را دارند و امکان ورود و تردد به سرزمین مصر برای دیدن اهرام و تاریخ و تمدن این کشور را ندارند. از طرفی، تنها منطقه توریستی سینا، «شرم‌الشیخ» است که اگر امکان ورود به این منطقه هم فراهم نشود، منطقه سینا با توجه به منازعات مصر و اسرائیل، شرایط ایده‌آل و جذابیتی برای ایران به لحاظ گردشگری ندارد.
رفیعی گفت: در اظهارات وزیر گردشگری مصر اشاره شده که «شهروندان ایرانی تنها از طریق شرکت‌های گردشگری می‌توانند وارد مصر شوند»، درحالی‌که وزارت امور خارجه و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور از این موضوع اطلاع ندارند و درحال حاضر کلیت این موضوع و قابلیت اجرای آن، محل پرسش و ابهام است و مشخص نیست گردشگران ایرانی با چه سازوکار و شرایطی می‌توانند به مصر سفر کنند.
در همین رابطه، وزارت میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی نیز چندی پیش درباره برگزاری سفر گروهی و اجرای تورهای گردشگری به مقصد مصر هشدار داد و اعلام کرد:‌ «نظر به این‌که در حال حاضر روابط سیاسی رسمی بین دو کشور ایران و مصر برقرار نیست، بنابراین تا زمانی که امکان سفر به آن کشور از طریق مبادی قانونی اعلام نشده و وضعیت حقوق گردشگران ایرانی و نحوه پیگیری آن در مقصد مشخص نیست، برگزاری هرگونه سفر گروهی و اجرای تور گردشگری به این مقصد توصیه نمی‌شود و مورد تایید نیست.»
حمید عیسی ـ‌ وزیر گردشگری مصر ـ به تازگی در یک نشست خبری با اشاره به تسهیلات جدید این کشور برای شهروندان چین، هند، رژیم صهیونیستی، ترکیه، ایران، مراکش و الجزایر خبر داد و گفت که شهروندان ایرانی تنها از طریق شرکت‌های گردشگری می‌توانند وارد مصر شوند و در حال حاضر تنها می‌توانند به جنوب سینا سفر کنند.
در ادامه، محمد حسین سلطانی‌فرد ـ رییس دفتر حافظ منافع ایران در قاهره ـ با انتشار متنی در توئیتر، تایید کرد که گردشگران ایرانی می‌توانند در قالب تورهای سیاحتی به «شرم الشیخ» مسافرت کنند.
با این وجود، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی با ابراز بی‌اطلاعی از چنین تسهیلاتی به ایسنا گفت که ساز و کار این اقدام از سوی وزارت امور خارجه تاکنون مشخص و اعلام نشده است. نخست باید ساز و کار این اقدام، مکانیسم و چگونگی صدور ویزای مصر برای گردشگران ایرانی از سوی دولت آن کشور به اطلاع مقام رسمی کشورمان برسد که هنوز از سوی وزارت امور خارجه کشورمان به معاونت گردشگری اعلام مکتوبی صورت نگرفته است.
اظهارات ناصر کنعانی ـ سخنگوی وزارت امور خارجه ـ در نشست خبری هفته گذشته نیز بیانگر آن است که این وزارتخانه هنوز به طور رسمی در جریان تصمیم دولت مصر و برای دادن تسهیلات ویزای توریستی مصر به شهروندان ایرانی قرار نگرفته است. کنعانی در این باره گفته است: «ما هم این مطلب را در رسانه‌ها دیدیم و اظهارات وزیر مصری برای تسهیل روادید برای برخی کشورها از جمله ایران. ما از هرگونه تحول مثبت و رو به جلو در تقویت ارتباطات مردمی میان دو ملت ایران و مصر استقبال می‌کنیم. در ارتباط با سفر شهروندان مصری به ایران ما اساسا محدودیتی قایل نبوده و نیستم و از هرگونه گشایشی از سوی مصر برای سفر شهروندانشان به ایران هم استقبال می کنیم.»
روابط دو کشور بیش از چهار دهه است که قطع شده و رفت‌وآمد گردشگران بین دو کشور برقرار نیست. با این حال شهروندان مصری می‌توانند بدون دریافت روادید به مدت ۲۰ روز به ایران سفر کنند.
ایسنا
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سفر خارجی،گردشگری،مصر
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو