تیک‌تاک جان این موجود کمیاب را به خطر انداخت!

گربه ها ممکن است مالک اینترنت باشند اما حیوانات دیگر در حال ورود به بازار رقابتی اینترنت هستند.
تیک‌تاک جان این موجود کمیاب را به خطر انداخت!
1402/02/16 - 09:50
تاریخ و ساعت خبر:
147840
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - آکسولوتل‌ها، پیتون‌ها، پاگونا، عنکبوت‌های بیوه سیاه و کاپیباراها از جمله موجوداتی هستند که میلیاردها بازدید از تیک‌تاک دارند. این تا حدی به این دلیل است که آنها بامزه و یا زشت هستند اما کارشناسان می گویند که این به خود رسانه نیز مربوط می شود.
جولیا لی کانینگهام، دانشیار دانشگاه میشیگان و یک کاوشگر نشنال جئوگرافیک در ایمیلی می‌نویسد: «مردم با این ویدئوها همراه می‌شوند، چرا صداگذاری بر روی آن‌ها انسان‌ها را به وجد می‌آورد».
این ویدیوها به ما انگیزه می دهند که به حیات وحش اهمیت دهیم. اما ممکن است آسیب های پنهانی نیز داشته باشند، زیرا افراد بیشتری به دنبال حیوانات عجیب و غریب به عنوان حیوان خانگی هستند.
سمندر مکزیکی از دوزیستان کوچک بومی مکزیک مرکزی است، جایی که به دلیل آلودگی، از دست دادن زیستگاه و گونه های مهاجم به شدت در معرض خطر هستند. تنها 50 تا 1000 عدد از آنها در زیستگاه بومی باقی مانده است.

اما این حیوانات به عنوان حیوانات خانگی به طور فزاینده ای محبوب شده‌اند و حداقل 3.1 میلیارد بازدید در تیک‌تاک به دست آورده اند.
اوریانا آراگون، روانشناس اجتماعی از دانشگاه سینسیناتی، می گوید که این احتمالاً به سرهای بزرگ و چشمان بزرگ آنها مربوط می شود، که ما را به یاد نوزادان انسان می اندازد و انگیزه مراقبت ما را فعال می کند.
ظاهرا وجود سمندر مکزیکی در بازی‌های ویدیویی محبوب - از جمله Fortnite، Roblox و Minecraft - ممکن است پشت افزایش تقاضا برای آنها به عنوان حیوانات خانگی باشد و اگر مردم ندانند چگونه از حیوانات مراقبت کنند، ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد.
خبرآنلاین
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حیوان،حیوانات وحشی،جانوران دریایی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
طبیعت و گردشگری
V
آرشیو