«طب ایرانی» فرصت انحصاری گردشگری ایران است

مشاور بین الملل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: یکی از منظر‌های مهم طب سنتی، بحث گردشگری سلامت است و یک رقابت بسیار جدی و مهم نیز در عرصه بین‌الملل، برای استفاده از این ظرفیت وجود دارد.
«طب ایرانی» فرصت انحصاری گردشگری ایران است
1402/02/05 - 14:06
تاریخ و ساعت خبر:
147341
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - آرمان زرگران، معاون بین‌الملل دفتر طب ایرانی و مکمل با بیان اینکه طب سنتی ایرانی به عنوان میراث ارزشمند کشورمان، پتانسیل‌های فراوانی در حوزه گردشگری و روابط بین‌الملل دارد،گفت: طب سنتی یکی از موضوعاتی است که در سطوح مختلف، در کشور‌های دنیا به شکل جدی به آن توجه می‌شود چرا که از منظر اسناد بین‌المللی، مانند اسناد سازمان جهانی بهداشت بسیار مورد توجه است و در یونسکو نیز کرسی دارد.
وی افزود: سازمان جهانی بهداشت برای طب‌های سنتی و مکمل استراتژی دارد که سند آن در حال حاضر برای سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۲۳ است. لذا طب‌های سنتی مدل پذیرفته شده بین‌المللی به شمار می‌آید و پتانسل‌های فراوانی در حوزه درمان دارد که می‌تواند مورد توجه کشور‌ها از منظر‌های مختلف درمانی، اقتصادی و پیشگیری باشد.
زرگران ادامه داد: یکی از منظر‌های مهم طب سنتی بحث گردشگری سلامت است و یک رقابت بسیار جدی و مهم نیز در عرصه بین‌الملل، برای استفاده از این ظرفیت وجود دارد؛ برای مثال در کشور هند سال گذشته میلادی موفق شدند با یک سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری؛ اولین مرکز جهانی سازمان جهانی بهداشت برای طب‌های سنتی را در کشور خودشان کلنگ‌زنی‌کنند و بدین منظور مراسم بزرگ و با شکوهی با حضور مقامات بسیاری از کشور‌ها گرفتند. در همین مراسم با دستور نخست وزیر هند صدور ویزای آیوش که در واقع ویزای طب سنتی وزارتخانه هند است، برای تسهیل گردشگری سلامت در طب سنتی صادر شد. پس می‌بینیم که کشور‌های دیگر چقدر بر روی این موضوع سرمایه‌گذاری می‌کنند.
مشاور بین‌الملل دفتر طب ایرانی و مکمل با اشاره به اینکه ایران از جمله معدود کشور‌های صاحب طب سنتی در دنیا است، تصریح کرد: این بدان معناست که ما طب سنتی بومی خودمان را داریم که نامش طب ایرانی است و یک پتانسیل بسیار مهم برای ما در عرصه بین‌الملل و در حوزه‌های مختلف آموزش، اقتصاد، ارزآوری، دیپلماسی علمی و گردشگری سلامت به شمار می‌رود.
وی افزود: در این زمینه تعاملات بسیار خوبی در سطح بین‌الملل داریم چراکه صاحب طب سنتی هستیم و سازمان جهانی بهداشت هم مراودات بسیار خوبی با ما دارد و چون طب ایرانی، طب بومی کشور ما است؛ ارزش افزوده جدی و بیشتری را برای ما ایجاد می‌کند که در سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت؛ بازار طب سنتی را از آن خود کنیم.
زرگران گفت: جذابیتی که طب ایرانی به عنوان یکی از پیشروترین مدل‌های طب سنتی در دنیا ایجاد می‌کند، یک فرصت استثنایی را فراهم می‌کند، اما نیازمند آن است که زیر ساخت‌های آن را ایجاد کنیم و سرمایه‌گذاری در این قسمت می‌تواند برکات زیادی را برای کشورمان داشته باشد.
فارس
پایان پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
طب ایران،وزارت بهداشت،طب سنتی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
طبیعت و گردشگری
V
آرشیو