مدرس سواد رسانه در گفتگو با «زنان نیوز»:

سواد رسانه فرزندان از والدین پیشی گرفت/ شکاف بین نسلی تهدیدی برای بنیان خانواده

مدرس سواد رسانه گفت: متاسفانه سواد رسانه فرزندان از والدین پیشی گرفته و همین موضوع سبب شده تا فرزندان بر والدین غالب شوند.
سواد رسانه فرزندان از والدین پیشی گرفت/ شکاف بین نسلی تهدیدی برای بنیان خانواده
1402/08/03 - 08:13
تاریخ و ساعت خبر:
175374
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به گزارش گروه استانی «زنان نیوز» از البرز؛ حمیده سلطانی، مدرس سواد رسانه در گفتگو با «زنان نیوز» گفت: تلفن همراه همانند چاقوی دو لبه برای کودکان است یعنی هم می‌توان استفاده مفید از آن انجام داد و هم تهدیدی برای این نسل است.

وی ادامه داد: با ترویج فضای مجازی، بازی‌های رایانه‌ای به جزو جدائی ناپذیر زندگی کودکان و نوجوانان تبدیل شده است.

سلطانی افزود: متاسفانه سواد رسانه فرزندان از والدین پیشی گرفته و همین موضوع سبب شده تا فرزندان بر والدین غالب شوند.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: زیست مجازی نه تنها سلامت جسمی و روانی فرزندان را تهدید می کند بلکه قدرت خلاقیت و نوآوری را از کودکان و نوجوانان می‌گیرد.

وی گفت: شکاف نسلی نیز پدیده جدید دنیای امروز است و باعث از بین رفتن حریم بین والدین و فرزندان می شود و تهدیدی برای بنیان خانواده است.

سلطانی ادامه داد: کودکان با توجه به جذابیت فضای مجازی وارد دنیای مجازی می شوند اما نظارت والدین بر زیست مجازی فرزندان یک ضرورت بی بدیل است.

این مدرس دانشگاه افزود: والدین به هیچ عنوان نباید فرزندان را در زیست مجازی رها کنند زیرا این فضا در تسخیر دشمن است و ممکن است فرزند شما صحنه‌هایی را ببیند که تا سالها بر روح و روان او آسیب بزند.

وی تاکید کرد: حتی فرزندان با دیدن تصاویری که مناسب سن شان نیست، در معرض بلوغ زودرس هستند و ما این آسیب ها را در مراکز مشاور به وفور می بینیم.

سلطانی گفت: امیدوارم والدین ما بر روی دانش سواد رسانه خود کار کنند تا خانواده درگیر آسیب های فضای مجازی نشوند.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: دشمن با جنگ شناختی افکار و عقاید خود را متناسب با علایق مخاطب بر فرزند شما دیکته می کند و تنها سلاح این جنگ دانش و آگاهی است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند همگانی کردن دوره های سواد رسانه هستیم زیرا فضای مجازی به جزء جدائی ناپذیر زندگی همه ما تبدیل شده است و کوتاهی ما باعث می شود که خانواده در این فضای آلوده از هم پاشیده شوند.

انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سواد رسانه، والدین، خانواده، تهدید
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
البرز
V
آرشیو