مسئول معاونت بسیج جامعه زنان استان قزوین خبرداد:

اولین جشنواره استانی فرهنگی هنری و دانش بنیان «فردخت» در قزوین برگزار می‌گردد

محرابی مسئول معاونت بسیج جامعه زنان سپاه حضرت صاحب الامر(عج) و قرارگاه تعالی زن و خانواده از برگزاری اولین جشنواره استانی فرهنگی هنری و دانش بنیان «فردخت» با رویکرد جریان سازی در حوزه مد و لباس مطابق با گفتمان انقلاب اسلامی در استان قزوین خبر داد.
اولین جشنواره استانی فرهنگی هنری و دانش بنیان «فردخت» در قزوین برگزار می‌گردد
1403/05/20 - 06:42
تاریخ و ساعت خبر:
196550
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سمیه محرابی، مسئول معاونت بسیج جامعه زنان سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین و قرارگاه تعالی زن و خانواده در گفتگو با خبرنگار زنان نیوز از برگزاری اولین جشنواره استانی و پنجمین جشنواره ملی، فرهنگی، هنری دانش بنیان «فردخت» خبرداد.
وی اظهار کرد: این جشنواره برپایه مد و لباس ایرانی اسلامی با رویکرد جریان سازی در حوزه مد و لباس مطابق با گفتمان انقلاب اسلامی، هم افزایی میان طراحان و اثرگذاری بر تولید پوشاک ملی، تولید پوشاک عفیفانه با قیمت مناسب و البته اثرگذاری طرح های برگزیده و تجلی بخش فرهنگ ایرانی اسلامی است.
محرابی ادامه داد: جشنواره ملی فردخت با هدف اثرگذاری فرهنگ و هنر غنی ایرانی اسلامی در ارتقای پوشش اجتماعی محور در پنجمین سال برگزاری، در پی این است که هر شخص یا نهاد شرکت کننده، خود را در جریان این حرکت سهیم بداند و رشد، بالندگی و پویایی با حفظ وحدت و مشارکت را مبنا قرار دهد.

وی تاکید کرد: جشنواره طراحی پوشاک فردخت، بستر حمایت از طراحان متعهد را فراهم و مدل های قابل تولید مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی را به تولیدکنندگان عرضه می کند.
مسئول معاونت بسیج جامعه زنان سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به فرآیند برگزاری جشنواره فردخت افزود: رویداد در سه مرحله آموزش، رقابت و نمایشگاه برگزار می شود.
وی در خصوص محورهای رقابت رویداد اضافه کرد: تحویل آثار در بخش اثرشامل مانتو اجتماع (ارائه نمونه کار دوخته شده)، بخش طراحی شامل مجموعه لباس خانواده (ارائه طرح بصورت چاپ شده)، بخش تحقیق و پژوهش شامل موضوعات تاریخ و فرهنگ، اقتصاد، هویت و تمدن سازی، بهداشت و سلامت می باشد.
محرابی افزود: سطح رقابت جشنواره فردخت شامل ویژندها (خانه های مد دارای نمانام) و تولیدی ها، آزاد، دانش آموزی و دانشجویی می باشد؛ ثبت نام در جشنواره تا 20 مرداد و تحویل آثار به دبیرخانه تا 20 شهریورمهلت خواهد داشت و در تاریخ های 25 الی 28 شهریور آثار داوری خواهد شد و مراسم اختتامیه مهرماه ( تقدیر از نفرات اول تا سوم هر بخش و معرفی به پنجمین جشنواره فردخت کاشان) توسط دبیرخانه انجام خواهد شد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جامعه زنان، بسیج، قرارگاه تعالی زن و خانواده، استان قزوین
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
قزوین
V
آرشیو