اجرای تشییع نمادین خیره النساء در امامزاده محمدطاهر آوج + عکس و فیلم

آئین تشیع نمادین خیره النسا حضرت زهرای اطهر و دسته عزاداری در شب شهادت ام ابیها حضرت زهرا(س) در امام زاده طاهر اوج اجرا شد .
اجرای تشییع نمادین خیره النساء در امامزاده محمدطاهر آوج + عکس و فیلم
1402/09/26 - 16:15
تاریخ و ساعت خبر:
177732
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - قزوین - در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) مراسم تشییع نمادیه فاطمه الزهرا(س) با حضور مردم عزادار قزوین در امامزاده محمدطاهر آوج برگزار شد.

این برنامه هرسال در شهر آوج استان قزوین برگزار می شود . امسال مراسم تشییع نمادین خیره النساء سخنرانی پیرامون سبک زندگی فاطمی، جایگاه حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت در مسجد علی ابن ابی طالب شروع شد و سپس عزاداران در قالب دسته سینه زنی و نوحه خوانی برای عرض تسلیت به صحن امام زده محمدطاهر رفتند .
اطعام عزادران که با نذورات مردمی و کمک های خیرین تهیه شده استپ نیز از دیگر بخش های این آیین مردمی است.

امامزاده محمد طاهر (ع) شهر آوج از نوادگان جعفر طیار (ع) با شجره‌نامه موثق است که در فاصله 100 کیلومتری قزوین و در منطقه کوهستانی و سرد واقع شده است.
این امامزاده بعد از زلزله سال 80 به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین و خیران محل به طور کامل مورد مرمت، بازسازی و اجرای طرح توسعه قرار گرفت و در حال ساخت و ساز و اجرای طرح مصوب است.

انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
قزوین، شهر آوج، تشییع نمادین حضرت زهرا (س)، سالروز شهادت حضرت زهرا (س)
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو