بانوی قزوینی فعال در حوزه مشاغل خانگی«تولید لبنیات محلی»/ بانوان کارآفرینی را از مشاغل کوچک خانگی آغاز کنند

امانخانی بانوی روستایی از شهرستان آوج که آفرینی موفق و با تجربه بسیار خوب در زمینه تولید لبنیات است معتقد است : از محسنات مشاغل خانگی حضور زن در کار خانواده و ایفای نقش مؤثرتر مادری است از این رو به بانوان توصیه می کند اشتغال آفرینی را از مشاغل کوچک خانگی آغاز کنند.
بانوی قزوینی فعال در حوزه مشاغل خانگی«تولید لبنیات محلی»/ بانوان  کارآفرینی را از مشاغل کوچک خانگی آغاز کنند
1403/05/28 - 07:03
تاریخ و ساعت خبر:
196836
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - امروزه مشاغل خانگی با نتایج زودبازده و کسب وکارهای خانگی به عنوان امری مهم براي خود اشتغالی و ايجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می شود. ظرفیت انجام اين نوع کسب و کار در منزل سبب ايجاد مزایای بی‌شماری برای افراد شاغل در این حوزه می‌شود، که ازجمله مي توان به ايجاد تعادل بين مسئوليت خانوادگي زنان و اشتغال آنان، حذف هزينه‌های مربوط به خريد، رهن و اجاره کارگاه و اياب و ذهاب، استفاده از نيروی کار اعضای خانواده و به وجود آوردن زمينه‌های مشاغل خانوادگی، امکان انتقال تجربه‌ها از طريق آموزش بدون هیچ‌گونه رسمیت به شيوه استاد-شاگردی بين اعضاء خانواده و بسیاری مزایا دیگر اشاره کرد.
مشاغل خانگی این روزها طرفداران زیادی دارد و موجب توسعه پایدار و کاهش فقر و محرومیت می شود. شاید در برخورد اولیه این کسب و کار دارای درآمد بالا نباشند اما می‌تواند به تدریج خانواده را از فقر و بی‌پولی برهاند . در مشاغل خانگی شرکت تمام اعضای خانواده لازم نیست و تنها فعالیت اقتصادی یک یا چند نفر از اعضای خانواده می‌تواند این کسب و کار را ارتقا و رونق ببخشد.
راه اندازی کسب و کار خانگی باعث کاهش نرخ بیکاری می‌شود تا جایی که این مشاغل بیش از نیمی از مشاغل کشورهای جهان را تامین می‌کنند. کار کردن در خانه کیفیت زندگی افراد را ارتقا و بهبود می‌بخشد چون افراد زیادی را به کار مشغول می‌کند و سطح درآمد را افزایش می دهد. درکسب و کار خانگی، فرد شغل خود را به منـزل می‌آورد و به جای این که هزینه های زیادی پرداخت کند، می‌تواند در منزل ، به شغل و سطح درآمد خود برسند.
در این نوع مشاغل، ارزش افزوده کالاها و خدمات تولید شده، نصیب فرد تولیدکننده در مشاغل خانگی افراد وقت بیش‌تری دارند و بدون دل مشغولی در بیرون بدون دغدغه به فعالیت اقتصادی در خانه بپردازند. و نیز در مشاغل خانگی والدین نقش موثرتری در تربیت فرزندان ایفا می کنند.
یکی از بانوان استان قزوین که در حوزه تولیدات لبنیات محلی فعال هستند و به‌گونه‌ای شغل خانگی برای خود ایجاد کردند سرکار خانم گوزل امانخانی هستند امروز به سراغ ایشان رفتیم تا بخشی از فعالیت و تولیدات محلی که در حوزه روستا دارند را برای ما توضیح دهند:
خودتان را معرفی کنید؟
گوزل امانخانی هستم متولد اردیبهشت سال 1357 در شهرستان آوج
این محصولات توسط خودتان تهیه شده است توضیح میفرمایید؟
بله این محصولات تولیدی خودمان است .
اول شیر را می دوشیم، بعد شیر را کامل می‌گذاریم بپزد: ماست، کره، پنیر... درست می‌کنیم و تحویل مشتری می‌دهیم.
تهیه همه این‌ها چقدر برایتان هزینه دارد؟ خب شروع هرکاری هزینه‌های خاص خودش را دارد ولی بیشتر به هزینه‌هایش توجه نمی‌کنیم چون کشاورز هستیم هزینه‌های اولیه را داریم فقط خواستم خودم مشغول کاری باشم و الحمدالله این کار سود زیادی هم دارد.
فروش محصولاتتان در روستا هست یا خارج از روستا هم مشتری دارید؟
بله هم از روستا و هم خارج از روستا مثل کرج، تهران، لشکر آباد و... مشتری داریم. اکثرا آشنایان هم ساکن روستا هم خارج از روستا محصولات ما را استفاده می‌کنند و مشتری می‌شوند . در داخل روستایمان هم مشتری‌های زیادی دارم .
حرف آخر و پیشنهادتان را به زنان علاقمند در این حوزه بفرمایید؟
ایجاد مشاغل خانگی بستری برای توانمند شدن زنان هست و می توانند در کنار کار خانه یک درآمدی برای خودشان داشته باشند و سعی کنند از ایجاد مشاغل کوچک خانگی شروع کنند و سپس کار خود را گسترش دهند.



بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
استان قزوین، بسیج، جامعه زنان، قرارگاه تعالی زن و خانواده
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
قزوین
V
آرشیو