سبک زندگی امام جواد(ع) بهترین الگو برای جوانان است

جوانان باید از سبک زندگی امام جواد(ع) الگو بگیرند زیرا ایشان بهترین الگو برای جوانان محسوب می شود.
سبک زندگی امام جواد(ع) بهترین الگو برای جوانان است
1401/11/11 - 09:22
تاریخ و ساعت خبر:
144971
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از گلستان، سبک زندگی امام جواد(ع) برای جوانان باید الگو شود به فرموده مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» امام جواد(ع) پیشاهنگ حرکت ملت ایران و مبتکر بحث آزاد اجتماعی است.
امام جواد(ع) در دهم ماه مبارک رجب در شهر مدینه دیده به جهان گشود پدر بزرگوار ایشان امام رضا(ع) و مادرش سبیکه نام داشت.
میوه دل حضرت ثامن الحجج 11 لقب دارد که مهمترین القاب آن جواد و تقی است البته در بین ایرانیان لقب جواد الائمه بیشتر از دیگر القاب رایج است.
از بارزترین ویژگی امام جواد(ع) بخشش و سخاوتمندی است ایشان مانند دیگر ائمه‌ معصومین برای ما اسوه و مقتدایی نمونه است ایشان بعد از امامت شان به جهاد با کفر و ظلم پرداختند به گونه‌ای که در سن 25 سالگی توسط ام الفضل «همسر امام جواد ع» با زهر به شهادت رسید.
امام جواد(ع) مظهر مبارزه با باطل و ظلم و همچنین مظهر مقاومت است ایشان تمام عمر خود را در راه جهاد و مقابله با قدرت مزور و ریاکار خلیفه عباسی(مأمون) سپری کرد.
امام جواد(ع) به مدت 17 سال امامت کردند و در این مدت به نشر و تعلیم حقایق اسلام پرداختند که در این راستا شاگردان و اصحاب برجسته‌ای تربیت کردند.
امام جواد(ع) در کودکی جامعه امامت و ولایت را به تن کردند زندگی ایشان مملو از فضایل حیرت انگیز است که سبب شد دوست و دشمن در مقابل این همه فضیلت سر تعظیم فرود آورند.
یادداشت از «سمیرا رجبی» مدرس سواد رسانه
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
میلاد امام جواد (ع)، سبک زندگی امام نهم ، الگوی اول جوانان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو