واکنش رهبری به درگیری نظامی روسیه و اوکراین

رهبر انقلاب در سخنانی به درگیری نظامی روسیه و اوکراین واکنش نشان دادند.
واکنش رهبری به درگیری نظامی روسیه و اوکراین
1400/12/11 - 15:00
تاریخ و ساعت خبر:
127353
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - رهبر انقلاب در سخنانی به درگیری نظامی روسیه و اوکراین واکنش نشان دادند.
رهبر انقلاب در سالروز عید مبعث:
* امروز اوکراین نیز قربانی همین سیاست بحران سازی است. آمریکا اوکراین را به این نقطه رساند با ورود در مسایل داخلی آن کشور و راه انداختن اجتماعات علیه دولت ها و حرکت مخملی به وجود آوردن یا کودتا رنگی درست کردن و حضور سناتورهای آمریکایی در داخل اجتماعات معارضان این دولت را برداشتن یا گذاشتن طبیعتاً به این نقطه می رسد.
* ما البته با جنگ و تخریب در هر کجا مخالف هستیم و این سیاست ثابت ماست. ما با کشته شدن مردم با تخریب زیر ساخت های ملت ها را تایید نمی کنیم. ما مانند غربی ها نیستیم که اگر چنانچه بمب را بر روی کاروان عروسی در افغانستان بریزند و عروسی را تبدیل به عزا کنند بگویند این مبارزه با تروریست است. این منطق آمریکایی ها است.
* آمریکا در افغانستان در عراق و در شرق سوریه چکار می کند و چرا نفت سوریه را غارت می کند؟ چرا پول ها و ثروت ملی افغانستان را غارت و غصب می کنند. چرا در منطقه غرب آسیا از جنایات صهیونیستی ها در شبانه و روز در حال انجام آن هستند دفاع می کنند. این موارد بحران سازی است و تمام این موارد را در دفاع از حقوق بشر و امثالهم در حال انجام هستند.
* ما مانند آن ها رفتار نمی کنیم که اگر کاری در نقطه ای که مورد خاص ماست اتفاق بیفتد ما آن را یک طور قضاوت کنیم و در جای دیگر طور دیگر قضاوت کنیم. ۸ سال است مردم یمن در زیر بمباران هستند و غربی ها این اتفاق را محکوم نمی کنند و حتی از آن هم حمایت زبانی، تبلیغاتی و رسانه ای و هم حمایت عملی می کنند.
* البته ما در اوکراین طرفدار توقف جنگ هستیم منتهی علاج هر بحرانی صرفا در صورتی ممکن است که ریشه بحران شناخته شود. ریشه بحران در اوکراین سیاست های آمریکا است و بعد از شناخت باید قضاوت کرد و داوری انجام داد و اگر اقدامی خواست انجام شود.
* عبرت هایی در قضیه اوکراین وجود دارد که انسان مشاهده می کند. یکی از این عبرت ها این است که پشتیبانی قدرت های غربی از کشورهایی که دست نشانده آن ها هستند یک سراب است و واقعیت ندارد. این را همه دولت ها بدانند.
* دولت‌هایی که دلگرم به آمریکا و اروپا هستند ببینند وضع اوکراین و افغانستان را که هم رییس‌جمهور اوکراین و هم رییس‌جمهور فراری افغانستان بیان کردند که ما به آمریکا و دولت های غربی اعتماد کردیم اما ما را تنها گذاشتند. بنابراین به این ها نمی شود اعتماد کرد؛ این عبرت اول است.
عبرت دوم این است که مردم مهم ترین پشتیبان دولت ها هستند. اگر مردم در اوکراین وارد میدان می شدند وضع دولت و مردم اوکراین بدین گونه نبود. مردم وارد میدان نشدند چون دولت را قبول نداشتند، عیناً مثل آن زمانی که آمریکا به عراق دوران صدام حمله کرد و مردم دفاع نکردند و کنار رفتند تا آمریکا مسلط شود. اما در همین عراق وقتی که داعش حمله کرد مردم وارد میدان شدند و داعش که خطر بسیار بزرگی بود را توانستند به عقب برانند و سرکوب کنند.
فارس
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
رهبر معظم انقلاب ، اوکراین ، روسیه
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو