اقدام جدید دولت برای تغییر دیدگاه مردم به اتباع

رییس سازمان ملی مهاجرت با بیان اینکه خواهان تغییر نگاه تحقیر و تهدید آمیز به اتباع خارجی هستیم، گفت: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم استفاده از سرمایه‌گذاری اتباع خارجی در طرح‌های عمرانی و دانش بنیانی به خصوص در مناطق محروم است.
اقدام جدید دولت برای تغییر دیدگاه مردم به اتباع
1402/12/15 - 16:11
تاریخ و ساعت خبر:
190838
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - رییس سازمان ملی مهاجرت با بیان اینکه خواهان تغییر نگاه تحقیر و تهدید آمیز به اتباع خارجی هستیم، گفت: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم استفاده از سرمایه‌گذاری اتباع خارجی در طرح‌های عمرانی و دانش بنیانی به خصوص در مناطق محروم است.
جهاد دانشگاهی و سازمان ملی مهاجرت با امضای تفاهم‌نامه‌ای توافق کردند با آموزش مهارت و مشاغل تخصصی اتباع و مهاجرین خارجی، از این نیروها برای استفاده در قراردادهای عمرانی ایران در سایر کشورها و هم چرخه تولیدی داخل کشور استفاده شود.
عبدالله مبینی روز دوشنبه در آیین امضای این تفاهم نامه اظهار داشت: همواره نگاه به اتباع خارجی در کشور ما با تهدید و تحقیر بوده است و هیچگاه این امکان پیش نیامده با استفاده از ظرفیت های موجود آنها را به عنوان فرصت دید.
مبینی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مهاجران و اتباع در ایران از افغانستان هستند، افزود: عوامل متعدد جغرافیایی و فرهنگی به خصوص در حوزه زبان باعث شده است که ۷۰ درصد مهاجران افغانی ایران را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کنند.
وی با بیان اینکه بیشترین اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و مذهبی ایران با افغان‌ها است، افزود: امروز لازم است در نگرش قالب تغییراتی ایجاد کنیم و اتباع را به عنوان فرصتی ببینیم که نیازمند توانمند شدن و تقویت دارد.
رییس سازمان ملی مهاجرت با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مهاجرت اتباع از سر اجبار و جنگ‌های استکباری بوده است، تاکید کرد: باید از نگاه تحقیر آمیزی که برخی نسبت به اتباع دارند را تغییر بدهیم و در این راستا دولت سیزدهم و سازمان ملی مهاجرت این تصمیم را به مرحله اجرا درآورده‌است.
مبینی یکی از برنامه‌ها را استفاده از سرمایه‌گذاری اتباع خارجی در طرح‌های عمرانی و دانش بنیانی به خصوص در مناطق محروم دانست که با همکاری بانک ملی در دست اجرا است.
به گفته او، هدف گذاری ما این است که بیش از ۱۰ هزار کارخانه کوچک و متوسط راکد را با سرمایه مهاجران و اتباع به چرخه تولید بازگردانیم و احیا کنیم.
وی افزود: برای تامین نیروی ماهر جهت احیای کارخانه‌ها استفاده از نیروی کار اتباع و بومی از طریق آموزش است که امیدواریم این اتفاق با احترام و عزت انجام شود.
رییس سازمان ملی مهاجرت با تاکید بر اینکه بیشترین بهره از سرمایه اتباع خارجی را قاچاقچیان می‌برند، افزود: متاسفانه هجمه بسیار بالایی بر دولت است و اتهاماتی از جمله اقامت فروشی زده می شود که با همه این هجمه ها در حال مقابله هستیم.
مبینی تاکید کرد: طرح توانمندسازی اتباع فقط برای اتباع قانونی انجام خواهد شد زیرا برای ما حضور اتباع قانونی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و باید به کشور خود بازگردند.
به گفته او، برای تامین چرخه تولید، توزیع و با ارزیابی باید نیروی انسانی ماهر تامین کرد و اتباع یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌توان ایران را به مبداء تولید نیروی انسانی ماهر و متخصص در منطقه تبدیل کرد.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
افغانستان، جنگ، دولت، سرمایه گذاری، مهاجرت ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاست داخلی
V
آرشیو