به آمریکای واقعی سلام کنیم/ ماجرای عجیب خودسوزی اعتراضی خلبان آمریکایی در حمایت از مردم غزه

آمریکایی ها همچنین نسبت به اعطای کمک مالی و تجهیزاتی به رژیم صهیونیستی توسط دولت بایدن نیز معترض هستند و اعتراض می کنند که نمی خواهند شریک جنایات اسرائیل در غزه باشند و نمی خواهند مالیات های آنان برای عدم نابودی یک رژیم کودک کش هزینه شود.
به آمریکای واقعی سلام کنیم/ ماجرای عجیب خودسوزی اعتراضی خلبان آمریکایی در حمایت از مردم غزه
1402/12/10 - 09:37
تاریخ و ساعت خبر:
190684
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - موج مقابله با نسل کشی مردم و کودکان غزه با ماجرای خودسوزی اعتراضی یک خلبان آمریکایی وارد فاز شدیدتری شده است. این موضوع تراژيک اخیرا در مقابل سفارت رژیم صهیونیتی در واشنگتن صورت گرفت.
این خلبان جوان آمریکایی که در این حادثه جان خود را از دست داد در زمان انجام این عمل اعتراضی هولناک اعلام کرده بود: «دیگر در نسل‌کشی اسرائیل شریک نخواهم بود» و فریاد می‌زد: «فلسطین را آزاد کنید.» نکته جالب اینجاست که بالای سر این فرد که دست به خودسوزی زد ماموران مستقر در سفارت این رژیم با اسلحه حاضر شدند.
این ماجرا جهان را وارد یک شوک جدید کرد که در شبکه های اجتماعی بسیار بازتاب داشت اما رسانه های غربی سعی کردند این موضوع را لاپوشانی و پنهان کنند.
اعتراضات نسبت به نسل کشی مردم غزه در آمریکا و اروپا شدت گرفته است. کشورهای غربی با لابی صهیونیست ها سعی کردند که این اعتراضات را منحرف کرده و با اخراج و برکناری روسای برخی دانشگاه‌ها از آن جلوگیری کنند. برکناری اجباری روسای دو دانشگاه مطرح این کشور از جمله پنسیلوانیا و هاروارد نشان داد که به چه میزان غرب در شعارهای آزادی بیان خود صادق است! این درحالی است که این روسا فقط اجازه انجام اعتراضات در دانشگاه های خود را داده بودند و بعد از بازجویی توسط اعضای کنگره آمریکا با فشار سیاسی مجبور به استعفا شدند.
برخی آمار نشان می دهد اغلب مردم آمریکا مخالف ادامه جنایت اسرائیل بوده و خواهان برقراری آتش‌بس دائمی در غزه هستند. به گزارش رویترز، «در ایالات‌متحده، حمایت عمومی از اسرائیل کاهش یافته است و اکثریت، از آتش‌بس حمایت می‌کنند.»
آنچه در این حوزه بسیار مورد توجه است شدت گرفتن هر روزه اعتراضان نسبت به کشتار مردم مظلوم غزه است که در این حوزه با وجود سرکوب و برکناری و فشار بر روی معترضان نه تنها از بین نرفته بلکه هر روز تشدید می شود.
آمریکایی ها همچنین نسبت به اعطای کمک مالی و تجهیزاتی به رژیم صهیونیستی توسط دولت بایدن نیز معترض هستند و اعتراض می کنند که نمی خواهند شریک جنایات اسرائیل در غزه باشند و نمی خواهند مالیات های آنان برای عدم نابودی یک رژیم کودک کش هزینه شود.
این موضوع حاکی از یک شکاف عمیق میان دولتمردان و مردم آمریکاست. درواقع شکاف انتقاد و اعتراض نسبت به سیاست های آمریکا در جهان که منجر به کشته شدن بسیاری از مردم بی گناه شده است چندسالی است در این کشور وجود دارد اما با موضوع نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه تشدید شده است.
خودسوزی دردناک این خلبان جوان نشان داد که بدنه نظامی و ارتش آمریکا نیز بر این باور هستند که آمریکا شریک کشتار و نسل کشی مردم مظلوم فلسطین است و برای بیان اعتراضات خود حتی دست به اقدامات شدیدی همچون خودسوزی می زنند.
نام «آرون شارون» در فضای شبکه اجتماعی آمریکا ترند شد. وی قبل از خودسوزی اعتراضی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی نوشته بود:
«خیلی از ما از خود میپرسیم اگر دوران برده داری زنده بودم چه کار می کردم؟ یا در زمان قوانین جیم کرو جنوبی؟ یا آپارتاید؟ اگر کشورم مرتکب نسل کشی می شد، چه کار می کردم؟ پاسخ این است، تو همین الان داری انجامش میدی.»
اخیرا یک کهنه سرباز آمریکایی نیز با عصبانیت از دولت بایدن که از کشتار مردم غزه حمایت می کند، گفت:‌« ما نباید اجازه دهیم خون او پایمال شود! با حمایت از اسرائیل چه چیزی بدست آورده‌ایم؟ اگر این افسر در حمایت از اسرائیل خود را می‌سوزاند، در مرکز تل‌آویو برای او مقبره درست می‌کردند.»
برخی مطرح کردند که باید به امریکایی واقعی سلام بدهیم و با آمریکایی که امپریالیسم رسانه های غربی ساخته اند خداحافظی کنیم. اینکه یک جوان اهل تگزاس آمریکا و عضو نیروی هوایی ایالات آمریکا برای اعلام انزجار از جنایات اسرائیل در غزه توسط اسرائیل حاضر است جان خود را به سخت‌ترین روش -خودسوزی- از دست بدهد؛ نشان دهنده موضوع مهمی در این کشور غربی است.
اگرچه رسانه و مسئولان ایالات متحده سعی دارند که این موضوع را پنهان کنند اما قطعا خودسوزی اعتراضی این نظامی آمریکایی موجب نگرانی ژنرال های بلندپایه ارتش آمریکا درباره نفوذ افکار اعتراضی به لایه های مختلف حکومتی و خصوصا ارتش این کشور شده است.
این موضوع برای آمریکایی ها نیز یک شکست مهم تلقی می شود. آمریکا به عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی تا به امروز از همه توان خون برای عدم نابودی این رژیم استفاده کرده است و اگر آمریکا نبود قطعا این رژیم تا به امروز نابود شده بود اما اینکه سربازان و نظامیان این کشور دست به خودکشی و خودسوزی می زنند اما نمی خواهند در کشتار مردم فلسطین سهیم باشد یک شکست بزرگ برای آمریکا محسوب می شود که دایره آن در حال گسترش در افکارعمومی و خصوصا نیروهای نخبه این کشور از جمله نظامیان است. این خطری است که قطعا آمریکایی ها به وضوح آن را حس کرده اند و با خود می گویند که با این روند چطور می توان با کشورهای دیگر از جمله یمن مقابله کرد. ادامه این اعتراضات و فشار بر کاخ سفید امید برای توقف نسل کشی در غزه را بیشتر کرده است.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
آمریکا ، خلبان آمریکایی، خودسوزی ، حمایت از مردم غزه ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو