معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

اعتبارات ویژه به حوزه بانوان در سفرهای استانی اختصاص می‌یابد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اهتمام شخص رئیس جمهور و دولت بر این است که در سفرهای استانی، اعتبار ویژه‌ای به حوزه بانوان اختصاص یابد.
اعتبارات ویژه به حوزه بانوان در سفرهای استانی اختصاص می‌یابد
1401/04/20 - 19:37
تاریخ و ساعت خبر:
139952
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - انسیه خزعلی روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: موضوعاتی مانند سلامت بانوان، ورزشگاه‌ها، پارک‌های بانوان، ورزش همگانی، توانمندسازی و مهارت‌آموزی، رشد بانوان، سبک زندگی و مسائل تربیتی از موارد مهمی است که مورد توجه دولت و در حوزه تخصیص اعتبارات قرار دارد.
وی با اشاره به سفر ۲ روزه خود به خراسان جنوبی که از امروز آغاز شد گفت: در این سفر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و مشکلات استان احصا شده و در حوزه اعتبارات، حمایت‌های لازم برای تسهیلات در مسیر حرکت بانوان مورد توجه خواهد بود.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اعتقاد به اینکه رشد حوزه بانوان باعث اعتلای جامعه می‌شود، ادامه داد: هر آنچه که برای بانوان این کشور هزینه شود سرمایه است و موجب بالندگی بانوان و پیشرفت کشور می‌شود.
وی تاکید کرد: برای جلوگیری از آسیب‌هایی مانند اعتیاد و دخانیات که به سمت زنانه شدن در حال حرکت است باید قبل از توسعه این آسیب، اقدامات پیشگیرانه را در نظر گرفت.
خزعلی یادآور شد: مشکلاتی از سوی مسئولان استان خراسان جنوبی در حوزه طلاق نیز مطرح شده که در این راستا از طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به کاهش آمار طلاق حمایت خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت آموزش پیش و حین ازدواج زوجین به ویژه در مناطقی که سن ازدواج خیلی پایین است، گفت: آموزش قبل و حین ازدواج یکی از برنامه های جدی معاونت زنان و خانواده است که برای چهار سال اول ازدواج دیده شده است.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ظرفیت‌های انسانی و مادی در استان خراسان جنوبی را خوب توصیف کرد و گفت: امید است در راستای عدالت محوری که در نگاه رهبری و رییس جمهور است از توانمندی بانوان در بخش‌های علمی، تولیدی و کارآفرینی استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: فساد ابزار نفوذ دشمن در جامعه اسلامی است
حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: فساد با انواع مختلف همچون اعتیاد، ولنگاری، خیانت و غیره از ابزارهای در اختیار دشمنان بوده که جامعه اسلامی را با آن هدف قرار داده است و شناخت هر یک از این انواع فساد در مقام استدلال و تحلیل‌های انسان شناختی جای تامل دارد.
وی افزود: جایگاه زن در اسلام و در جامعه پرارزش است؛ لذا می توان از زن به عنوان مادر جامعه تعبیر کرد، زیرا زن در نقش وراثت و در نقش تعلیم و تربیت حرف اول را می‌زند.
امام جمعه بیرجند ادامه داد: در عین حالی که زن به صورت غیر مستقیم در انواع و اقسام مسوولیت‌های اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی نقش ایفا می‌کند، حتی در لایه پنهان جنگ نظامی و دفاع نیز بخش عظیمی از روحیه مردانی که در جبهه با دشمن می‌جنگند مربوط به مادران و زنان است.
وی افزود: وجود زن‌های با فضیلت همچون حضرت خدیجه(س)، فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب کبری، حضرت آسیه و مریم بسیار اهمیت دارد و آنچیزی است که در جوامع غربی نیست.
حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: امروز صحنه‌های مختلفی از ارزش‌ها را بعد از ۴۰ سال تجربه کردیم و شاهد دولتی انقلابی و مردمی هستیم که زمینه ظهور و بروز زنان با فضلیت در دستور کار دولت است.
وی با اشاره به فضلیت‌های آیت الله خزعلی ادامه داد: غدیر تجلی اسلام است و آیت الله خزعلی در کنار انواع فضایل و کمالاتی که داشت تیغ برنده در مقابل بدخواهان نوع بشر بود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به فراگیری مساله عاشورا و اربعین گفت: سرود سلام فرمانده همچون موجی کشور به کشور را طی می‌کند زیرا باعث ایجاد عطش در بین کشورهای اسلامی شد.
وی با تاکید بر اینکه رسالت بزرگ آیت الله خزعلی هدایت مردم بود ادامه داد: اوایل دهه ۵۰ ایشان در یکی از درس‌های ویژه خود در تفسیری فرمودند و آن این بود که علایم و نشانه‌های ظهور حاصل شده اما هنوز نکاتی مانده و آنچه از اخبار برمی آید برای زمان ظهور در کره زمین دارای یک سلسله اعصاب خواهد بود که هر کس به کف دستش نگاه کند بتواند همه دنیا را ببیند.
امام جمعه بیرجند عنوان کرد: امروز آن سلسله اعصاب حاصل شده و می توانیم با نگاه به کف دست با تمام دنیا ارتباط برقرار کنیم اما امروز باید آمادگی پیدا کنیم تا آن بی مهرها که نسبت به غدیر و عاشورا رقم خورد دیگر تکرار نشود.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در اولین روز سفر دو روزه به خراسان جنوبی همزمان با عید سعید قربان در بیرجند با جانباز ۷۰ درصد دیدار کرد.
نمایشگاه ایده، خانه و فن‌بازار با حضور معاون رئیس جمهور، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در بیرجند گشایش یافت و خزعلی در ادامه با جمعی از خانواده‌های شهدا نیز دیدار کرد.
شرکت در نشستی با بانوان نخبه خراسان جنوبی از دیگر برنامه اولین روز سفر معاون رییس جمهور به خراسان جنوبی بود.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، انسیه خزعلی، سفر استانی، خراسان جنوبی، امام جمعه بیرجند،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو