قیام فاطمی و مقابله با انحرافات

ابعاد مطالبه‌گری و اعتراض حضرت زهرا (س) فوق العاده است، حضرت زهرا (س) با تشخیص به موقع جریانی که به تدریج به دنبال از بین بردن پشتوانه اهل بیت (ع) بود خطبه بلند و کامل فدک را خواندند که سراسر نکته و آموزش است.
قیام فاطمی و مقابله با انحرافات
1402/09/26 - 08:20
تاریخ و ساعت خبر:
177711
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خراسان شمالی : دکتر الهام فیروزه در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) طی یادداشتی با عنوان « قیام فاطمی و مقابله با انحرافات » به قیام فاطمی و دفاع ایشان از ولایت و درس های این قیام پرداخت .
اولین قیام تاریخ اسلام قیام فاطمی است کسانی که می خواهند به کنه قیام حسینی پی ببرند باید ابتدا قیام فاطمی را درک کرده و به تمام ابعاد آن آگاهی پیدا کنند تا بتوانند قیام حسینی و محرم را هم درک کنند.
آنچه در شهادت حضرت زهرا (س) بیش از هر چیزی بروز دارد دفاع ایشان از ولایت و در واقع مقاومت در برابر انحراف و تحریف است. وقتی بزرگترین وصیت و سفارش پیامبر اکرم (ص) بعد از خود توصیه به ولایت امیر المومنین علی (ع) بوده شاهد هستیم بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) انحرافی که از سالها قبل ریشه دوانده بود خود را نشان می دهد و وقتی برای مقابله با این انحراف خواص نمی توانند و یا نمی خواهند ورود کنند دختر پیغمبر پا به عرصه جهاد می گذارد.
حضرت زهرا (سلام الله علیها) با قیام خود به ۵ شکل به ما درس دادند که چگونه برای دفاع از ولایت عمل کنیم و دچار انحراف نشویم:
۱- با خطبه؛ یعنی اینکه برای دفاع از ولایت می توانیم صحبت کنیم.
۲- با حرکت؛ پس نباید بنشینیم و بگوییم همه‌چیز درست می شود ( درب خانه مهاجر و انصار می‌رفت ) در منزل دفاع کرد و در مسجد نیز دفاع کرد؛ هم در خانه هم در اجتماع
۳- با تحریم؛ فرمودند: یا علی جنازه من را شبانه به خاک بسپار که در تشییع جنازه من شرکت نکنند.
۴- با عاطفه؛ اشک ریختن در راه ولایت که ولایت غصب شده و مردم برای حرف پیامبر ارزشی قائل نشدند.
۵- با شهادت؛ نشان داد حتی یک زن باردار جان خود و فرزندش را فدای ولایت می‌کند.
شخصیت حضرت زهرا (س) یک شخصیت کامل و با عظمت است، مرجعیت فکری، فرهنگی و دینی حضرت زهرا(س) یکی از ابعاد شخصیت ایشان است. چرا که حضرت زهرا (س) در جامعه‌ای که تا چند سال گذشته دختران خود را زنده به گور می‌کردند، به کمال و تقوا رسیدند.
تبیین و تفسیر معارف بلند از دیگر ابعاد است. ابعاد مطالبه‌گری و اعتراض حضرت زهرا (س) فوق العاده است، حضرت زهرا (س) با تشخیص به موقع جریانی که به تدریج به دنبال از بین بردن پشتوانه اهل بیت (ع) بود خطبه بلند و کامل فدک را خواندند که سراسر نکته و آموزش است.
اعتراض ایشان در اهانت به امام و سکوت افراد ساکت از دیگر نکات مهم فاطمیه است، اعتراض منطقی و مستدلی نیز به ناکارآمد بودن حاکمان داشتند؛ حضرت زهرا (س) در روابط اجتماعی نیز تمام نکات را رعایت کردند که یک شخصیت کامل را از ایشان به جای گذاشته است.
حضرت زهرا (س) تمام وجود خود را در تمام ابعاد وقف اسلام کردند. منافقین می‌خواستند با به شهادت رساندن حضرت زهرا (س) زبان دفاع از حق را از بین ببرند، امروز باید از این موضوع نتیجه بگیریم که اگر در مقابل منافقین سکوت کرده و از حق دفاع نکنیم در مقابل حضرت زهرا (س) قرار گرفته‌ایم.
امروز همان اتفاقات در جامعه ما تکرار شد و تمام جهان در مقابل انقلاب ما ایستادند و زنان و مردان ما با الگوگیری از حضرت با شهادت از ولایت دفاع کردند.
امروزه به صراحت و روشنی می بینیم در فلسطین و غزه دوباره مردم برای آرمان‌های اسلامی میهنی مقدس خویش خانه و فرزندان اهل بیت خود را فدا کردند و با منافقین و کوردلان وحشی صفت و کودک کش به مبارزه پرداختند و از پای ننشستند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
قیام فاطمی، دفاع از ولایت ، شهاد حضرت زهرا(س)، بصیرت افزایی جامعه از سوی فاطمه زهرا (س) ، جهاد تبیین فاطمه زهرا (س)
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو