همت بالای کارآفرین تفرشی در تولید ظروف و وسایل زینتی مسی/اشتغالزایی برای 17 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم

اکرم زرجینی بانوی کارآفرین و هنرمند جوان تفرشی است که با راه اندازی یک کارگاه کوچک در زمینه های آموزش و تولید وسایل مسی، چرم دوزی و کیف دوزی در شهرستان تفرش به اشتغالزایی 17 نفر از بانوان هنرمند این شهرستان پرداخته است.
همت بالای کارآفرین تفرشی در تولید ظروف و وسایل زینتی مسی/اشتغالزایی برای 17 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم
1402/11/01 - 10:27
تاریخ و ساعت خبر:
189190
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی شهرستان‌ تفرش؛ خبرنگار زنان ایران در تفرش با یک بانوی کارآفرین موفق و هنرمند که با راه اندازی یک کارگاه کوچک در زمینه های آموزش و تولید وسایل مسی، آموزش چرم دوزی و کیف دوزی به گفتگو پرداخته است.
اکرم زرجینی بانو کارآفرین تفرشی در‌گفتگو با خبرنگار زنان ایران گفت: بعد از گذراندن دوره های آموزشی و تخصصی هلال احمر موفق شدم نجاتگر و یک امدادگر نمونه باشم. در کنار دوره های آموزش تصمیم گرفتم کارهای هنری و صنعت هم انجام دهم.


وی ادامه داد: به نزد یک استاد کار رفتم و آموزش های لازم را طی یک ماه گذراندم. ابتدای کار بسیار سخت بود، کارهای جوشکاری و... را خودم به تنهایی باید انجام می دادم ولی من دست از تلاش برنداشتم.
این بانوی هنرمند تفرشی بیان کرد: از سال ۹۵ با سرمایه ۶ میلیون شروع به خرید وسایل اولیه کردم و در یک کارگاه ۶ متری شروع به کارکردم.
زرجینی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل موجود در وجود خودم از همان ابتدا تصمیم به یادگیری و خلق برند قدرتمند گرفتم. با ارائه خدمات متفاوت و کیفیت کالا توانستم اعتماد را در بین مشتریان و دوستداران ظروف مس فراهم کنم.
کارآفرین تفرشی گفت: باتوجه به اینکه افراد متعددی نظر بر این داشتند کار ساخت ظرف مسی کار بانوان نیست، کار طاقت فرسایی هست. ولی من همچنان با قدرت به کارم ادامه می دادم.


زرجینی با اشاره به بازار فروش محصولات، بیان کرد: از همان ابتدا که وارد بازار کار شدم فعالیت خودم را در فضای مجازی شروع کردم و کارهای خودم را ارائه و معرفی کردم. و موفق شدم با جلب اعتماد و کیفیت کالا مشتریان بیشتری از سراسر کشور را به دست بیاورم.
وی ادامه داد: قطعا فرآیند مالی و سرمایه در مسیر هر کاری بسیار حائز اهمیت است. من نیز در ابتدا با سرمایه کمی شروع به کار کردم.
این بانوی کارآفرین تفرشی تصریح کرد: اگر بخواهم افراد بیشتری را آموزش و به کارگیری کنم‌ نیاز به مکان بزرگتر و وسایل کار بیشتری دارم که از مسئولان خواهش می کنم در این زمینه مساعدت لازم را انجام دهند.


باید به موفقیت خود ایمان داشته باشیم
زرجینی گفت: به عقیده من برای انجام‌ موفقیت آمیز هر فعالیتی ابتدا باید به انجام‌ آن کار ایمان داشت. سپس تبیین هدف نمود، پس از آن برنامه ریزی دقیق انجام داد و در نهایت با حرفه ای گری آن کار را انجام داد.
این کارآفرین خوش ذوق تفرشی تصریح کرد: برای من مهمترین هدف این است که به افراد بیشتری آموزش داده و نیروی بیشتری به کار گیری شود و از پتانسیل نیروهای جوان و خلاق استفاده کرد. هم اکنون ۱۷ نفر به طورمستقیم و غیرمستقیم در کارگاه و منزل مشغول هستند و در کنار آن امرار معاش می کنند.
وی ادامه داد: تصمیم دارم محصولی که تولید می کنم رقیبی نداشته باشد،کار تک باشد و تحسین دیگران را به همراه خودش داشته باشد. از این مهم تر توانایی یک زن ایرانی در تولید را نشان بدهد.
زرجینی گفت: به لطف خداوند متعال و پشتکاری که داشتم در عرض مدت کوتاهی بازار فروش را دست گرفتم و پیشرفت قابل ملاحظه ای داشتم‌ و مشکل فروش ندارم و حتی برای فروش محصولات سایر همکاران کمک می کنم.
این بانوی هنرمند تفرشی تصریح کرد: برای آموزش سایر افراد سه ویژگی اصلی را توصیه می کنم تمرکز و پشتکار و خلاقیت و نوآوری.
وی در ادامه افزود: اگر می خواهید در کارتان موفق شوید اول نیاز جامعه را در نظر بگیرید نه نیاز خودتان و به کاری که می خواهید شروع کنید عشق بورزید و پشتکار داشته باشید.
زرجینی در پایان خاطرنشان کرد: شکست ها را چاره اندیشی کنید و با اولین یا دومین مشکلات از کارتان سرد نشوید علم و تجربه مکمل یکدیگر هستند. زمانی موفق می شوید که از هر دوی آن هابهره مند باشید و در همه مراحل خدا را در نظر بگیرید.

خبرنگار: مریم باباعلی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بانوی كارآفرین، تفرش، ظروف مسی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مرکزی
V
آرشیو